Organizacja pracodawców Transport i Logistyka Polska wystąpiła do Pana Mateusza Morawieckiego – Prezesa Rady Ministrów – z prośbą o wniesienie w imieniu Rządu polskiego wniosku do władz Unii Europejskiej o wydanie przez te władze rocznego moratorium na przepisy drugiej części Pakietu Mobilności, oraz zrewidowanej dyrektywy o pracownikach delegowanych.
Do ich wejścia w życie zostało już mniej, niż 2 miesiące, a – jak zauważa TLP – ani Komisja Europejska, ani państwa członkowskie, ani europejska branża transportowa nie są do końca gotowe na taką rewolucję. Brak jasno sformułowanych interpretacji, czy szczegółowych wytycznych, w wielu państwach – w tym w Polsce – nie jeszcze odpowiednich przepisów krajowych, nie ma żadnej informacji, czy Komisja Europejska w ogóle podjęła negocjacje z państwami trzecimi w celu zastosowania przez nie przepisów równoważnych do unijnych. Póki co, działania przewoźników – na przykład zawierane kontrakty na przyszły rok, podejmowane inwestycje czy planowane zmiany funkcjonowania firm – prowadzone są po omacku, w oparciu o przypuszczenia i domysły.
Z całym, obszernym tekstem możecie się zapoznać na stronie TLP.
źródło: TLP



![Prezes ZMPD Jan Buczek o roli transportu w czasach pandemii [Na Osi 986] Prezes ZMPD Jan Buczek o roli transportu w czasach pandemii [Na Osi 986]](https://naosi.pl/wp-content/uploads/2022/07/986-zmpd-problemy-cz-10-2-370x240_c.jpg)
![Rwanie boku [Nie zabijaj, nie daj się zabić] Rwanie boku [Nie zabijaj, nie daj się zabić]](https://naosi.pl/wp-content/uploads/2021/11/analiza-wypadku-953-www-hd-370x240_c.jpg)


