NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • Zrównoważony rozwój „Made in Europe”: FUSO, spółka zależna Daimler Truck, świętuje rozpoczęcie produkcji ciężarówki Next Generation eCanter

Zrównoważony rozwój „Made in Europe”: FUSO, spółka zależna Daimler Truck, świętuje rozpoczęcie produkcji ciężarówki Next Generation eCanter

środa, 31 maj 2023 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, All, GŁÓWNA, NEWS

Zrównoważony rozwój „Made in Europe”: FUSO, spółka zależna Daimler Truck, świętuje rozpoczęcie produkcji ciężarówki Next Generation eCanter

Leinfelden-Echterdingen/Tramagal.

Lepsze osiągi, jeszcze większa ekonomiczność, większy zasięg, a do tego szeroka gama zastosowań i neutralny bilans emisji CO2 podczas jazdy – tak można streścić atuty FUSO eCantera Next Generation. Po europejskiej premierze pojazdu na targach IAA Transportation w Hanowerze we wrześniu 2022 r., FUSO – spółka córka Daimler Truck – świętuje rozpoczęcie w Europie produkcji w pełni elektrycznej lekkiej ciężarówki. Uroczystość z okazji zjazdu pierwszego europejskiego eCantera Next Generation z linii produkcyjnej w zakładzie Mitsubishi FUSO Europe („MFTE”) w portugalskim Tramagal zgromadziła przedstawicieli firmy oraz gości ze świata polityki i gospodarki.

Zdaniem Karla Deppena, Prezesa Zarządu Daimler Truck Asia, rozpoczęcie produkcji FUSO eCantera stanowi ważny przełom:

„Daimler Truck włącza się w realizację celów Porozumienia Paryskiego w sprawie ochrony klimatu i chce z powodzeniem realizować ideę zrównoważonego transportu. Od roku 2039 zamierzamy oferować na swoich kluczowych rynkach już tylko takie pojazdy, które podczas jazdy będą neutralne pod względem emisji CO2. Dzięki eCanterowi nowej generacji z Tramagal, bardzo ułatwimy naszym klientom przejście na elektromobilność. Czynimy kolejny istotny krok w kierunku neutralności transportu pod względem emisji CO2”.

Podczas wspomnianego wydarzenia Karl Deppen wraz z Arne Bardenem, Prezesem Zarządu MFTE, z dumą ogłosili inne imponujące osiągnięcie zakładu w Tramagal – wyprodukowanie 250 tysięcy egzemplarzy modelu FUSO Canter. Arne Barden:

„Zespół MFTE jest dumny, że może wytwarzać w Tramagal kultowy model FUSO Canter – już piątej generacji! Ogromne podziękowania należą się temu wysoce zaangażowanemu zespołowi za to, jak znakomicie poradził sobie z uruchomieniem produkcji eCantera Next Generation!” Zakład MFTE w Tramagal produkuje FUSO Cantera od 1980 r.

Jeszcze przed uroczystością przedstawiciele mediów mieli okazję zapoznać się z nowymi pojazdami podczas zwiedzania fabryki oraz uczestniczyć w ekskluzywnych przejazdach po torze Autódromo do Estoril i okolicznych drogach publicznych, a także osobiście przekonać się o osiągach eCantera Next Generation. Podczas zorganizowanych jazd eksperci FUSO Europe szczegółowo przedstawili różnorodność zastosowań nowego pojazdu oraz udzielili informacji na temat dostosowanych do potrzeb klientów rozwiązań w zakresie elektromobilności.

Next Generation eCanter – pionier zrównoważonego transportu

Od czasu wprowadzenia eCantera w 2017 r. FUSO, japońska spółka córka firmy Daimler Truck, uznawana jest za pioniera i prekursora w dziedzinie elektrycznych samochodów ciężarowych – oraz konsekwentnie pracuje nad wdrażaniem zrównoważonych rozwiązań transportowych. Obecnie na obszarze Europy, Japonii i Stanów Zjednoczonych, a także Australii i Nowej Zelandii klienci użytkują ponad 550 egzemplarzy FUSO eCantera. Światowa flota eCanterów – pojazdów w pełni elektrycznych, a więc lokalnie bezemisyjnych – przejechała już łączny dystans ok. ośmiu milionów kilometrów – co odpowiada mniej więcej 200-krotnemu okrążeniu kuli ziemskiej. Obecnie zaś Next Generation eCanter kontynuuje to pasmo sukcesów na nowym poziomie. Już w pierwszym kwartale 2023 r. rozpoczęła się produkcja tego lekkiego elektrycznego samochodu ciężarowego w Japonii, w siostrzanym zakładzie w Kawasaki. Kawasaki dostarcza FUSO eCantera Next Generation na rynek japoński oraz na wszystkie inne pozaeuropejskie rynki na całym świecie.

W Europie sprzedaż FUSO eCantera Next Generation rozpocznie się najpierw na 17 rynkach (we Francji, Hiszpanii, Portugalii, Włoszech, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Belgii, Czechach, Danii, Szwecji, Finlandii, na Słowacji, w Grecji i w Polsce).

Więcej wariantów pojazdu dla zwiększenia elastyczności użytkowania

Aby jeszcze lepiej spełnić oczekiwania klientów, inżynierowie FUSO poddali eCantera Next Generation wielu ulepszeniom. O ile dotychczasowe ciężarówki elektryczne były dostępne wyłącznie w wariancie o masie 7,49 tony oraz z rozstawem osi 3400 milimetrów, to obecnie klienci mogą wybierać spośród sześciu rozstawów osi, od 2500 do 4750 milimetrów, oraz dopuszczalnych mas całkowitych w zakresie od 4,25 do 8,55 tony. Nośność oferowanych podwozi wynosi maksymalnie 5 ton. Jeśli chodzi o napęd eCantera Next Generation, do wyboru jest silnik elektryczny o mocy 110 kW (warianty o masie całkowitej 4,25 i 6 ton) oraz 129 kW (warianty o masie całkowitej 7,49 i 8,55 tony) – z udoskonalonym układem przeniesienia napędu i momentem obrotowym 430 Nm, przy czym (ograniczona) prędkość maksymalna wynosi 89 km/h.

Zależnie od żądanego rozstawu osi klienci mają do wyboru trzy różne pakiety akumulatorowe: S, M i L. Zastosowano w nich ogniwa litowo-żelazowo-fosforanowe (LFP). Odznaczają się one przede wszystkim długą żywotnością oraz większą energią użyteczną. Pakiet akumulatorowy w wersji S cechuje się pojemnością znamionową 41 kWh, co pozwala przejechać maksymalnie 70 kilometrów. Z kolei w wersji M pojemność znamionowa wynosi 83 kWh, a zasięg kilometrowy sięga 140 kilometrów. Wreszcie wersja L, będąca pakietem najmocniejszym, oddaje do dyspozycji użytkownika pojemność znamionową 124 kWh oraz zasięg dochodzący do 200 kilometrów. Jest to znacznie więcej, niż dzienny kilometraż pokonywany zwykle w lekkim transporcie dystrybucyjnym. Przy zastosowaniu rekuperacji można jeszcze bardziej wydłużyć zasięg kilometrowy, co równocześnie skróci przerwy na ładowanie akumulatorów. Dla porównania: dotychczas w eCanterze istniała tylko jedna wersja akumulatora, o pojemności znamionowej 81 kWh, wystarczającej do przejechania maksymalnie 100 kilometrów.

Jeśli chodzi o ładowanie akumulatorów, eCanter Next Generation jest kompatybilny ze wszystkimi napięciami sieci stosowanymi na najważniejszych rynkach. Moduł ładowania działa zarówno na prąd stały (DC), jak i prąd przemienny (AC). Jako standard ładowania zastosowano Combined Charging System CCS, który umożliwia ładowanie z mocą do 104 kW. Szybkie doładowanie prądem stałym z poziomu 20 do 80 procent pojemności trwa, zależnie od pakietu akumulatorowego, około: 24 minut (S), 26 minut (M) lub 39 minut (L), natomiast ładowanie prądem przemiennym (11 i 22 kW) zajmuje od ok. czterech do sześciu godzin, również zależnie od pakietu akumulatorowego.

Zakład w Tramagal: pionier w dziedzinie zrównoważonego rozwoju

W ramach swojej ogólnej strategii zrównoważonego rozwoju fabryka MFTE w Tramagal w ostatnich latach z sukcesem stopniowo ograniczała emisję dwutlenku węgla, a pod koniec 2022 r. jej produkcja zyskała status neutralny pod względem bilansu emisji CO2. Aby osiągnąć ten przełomowy sukces, firma MFTE m.in. stale zwiększała wykorzystanie odnawialnych źródeł energii i przestawiła się na ekologiczne źródła zasilania. 1200 paneli słonecznych na dachach hali wytwarza rocznie nawet 350 megawatów energii elektrycznej. Docelowo instalacja ma produkować do 600 megawatów energii elektrycznej. Oprócz rozbudowy systemów fotowoltaicznych zakład testuje również technologie umożliwiające lokalne wytwarzanie zielonego wodoru.

Innym działaniem w obszarze zrównoważonego rozwoju, będącym przedmiotem zainteresowania zakładu, jest ograniczenie zużycia wody. Nowa własna stacja uzdatniania wody oczyszcza już ponad 60 procent wody przemysłowej i kieruje ją z powrotem do cyklu produkcyjnego. Jednocześnie trwają prace nad udoskonaleniem systemu gromadzenia wody deszczowej pod kątem bardziej ekologicznego nawadniania terenów zielonych.

Mitsubishi FUSO Europe zatrudnia w Tramagal ok. 500 pracowników. Przedsiębiorstwo jest największym pracodawcą w regionie. Pojazdy z Portugalii trafiają do 32 krajów europejskich oraz do Maroka. Mitsubishi FUSO Truck Europe jest znaczącym eksporterem i trzecim co do wielkości producentem pojazdów w Portugalii.

W przypadku FUSO eCantera Next Generation określenie „Made in Europe” odnosi się nie tylko do montażu pojazdu w Tramagal; ponad 50 procent komponentów tej elektrycznej ciężarówki pochodzi od ponad 90 różnych europejskich dostawców. W powiązaniu z produkcją elektrycznego FUSO eCantera, od zeszłego roku MFTE stopniowo przechodzi na lokalnie bezemisyjne pojazdy elektryczne w całej swojej wewnętrznej flocie logistycznej i magazynowej.

Źródło: Daimler Truck

TAG: Daimler Truck, elektromobilność, Fuso, Fuso eCanter, FUSO eCanter Next Generation, IAA Transportation 2022, Karl Deppen, Mitsubishi FUSO Europe, neutralny bilans emisji CO2 podczas jazdy, w pełni elektryczna lekkia ciężarówki

Co możesz jeszcze przeczytać

Iness zaprasza na 20. Master Truck Show 2024!
Podsumowanie 2021 roku, historia ITD i American Cars Mania cz.5 [ZAJAWKA Na Osi 959]
Podsumowanie 2021 roku, historia ITD i American Cars Mania cz.5 [ZAJAWKA Na Osi 959]
trucker club 12
Trucker Club | 12/2021 | ZAJAWKA

Najczęściej czytane

  • IVECO nadaje tempo zrównoważonym wyścigom ciężarówek w mistrzostwach Goodyear FIA European Truck Racing Championship 2025 dzięki przełomowemu ePaceTruck

    Jako oficjalny partner Goodyear FIA European Tr...
  • Wymiana prawa jazdy kierowców z krajów trzecich pod lupą ITD

    W czasie kontroli drogowej pokazanie prawa jazd...
  • Trucker Club ODCINEK 11/2025

    W 11 odcinku Trucker Clubu 4 część relacji z Ma...
  • IVECO z sukcesem zakończyło testy półautonomicznych pojazdów ciężarowych we współpracy z partnerami Plus, DSV i dm-drogerie markt

    IVECO pomyślnie zakończyło testy swojej pionier...
  • Truck Story: Lekki ciągnik MB Axor do cystern | Na Osi 1133

    Truck Story: Lekki ciągnik MB Axor do cystern. ...

Archiwum

  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP