Takie wydatki zaplanowano w Rządowym Programie Budowy Dróg Krajowych 2030, dzieląc je na prawie 187 mld na nowe drogi i blisko 105 mld na dokończenie już budowanych.
Nadrzędnym celem jest dokończenie całej sieci autostrad i dróg ekspresowych w Polsce, czyli brakujących odcinków S10, S11, S12, S16, S74, przygranicznego odcinka A2 czy budowa Beskidzkiej Drogi Integracyjnej S52. Dzięki temu, wszystkie polskie regiony zostaną połączone siecią szybkich dróg.
W ciągu ostatnich 5 lat mapa drogowa w naszym kraju zwiększyła się o ponad 40%. Dzięki temu po Polsce jeździ się dzisiaj bezpieczniej i bardziej komfortowo. Kierowcy mogą poruszać się w sposób nieprzerwany lub prawie nieprzerwany takimi drogami, jak: S51, S3 od Szczecina przez Zieloną Górę do Legnicy, S5 od Wrocławia przez Poznań do Bydgoszczy, S6 od Szczecina do Koszalina, S8 od Wrocławia przez Warszawę do Białegostoku czy S17 od Warszawy do Lublina.
Realizacja inwestycji objętych programem pozwoli do końca 2023 r. na osiągniecie 90% łącznej planowanej długości autostrad (wraz z A50) oraz 55% dróg ekspresowych. Będzie to także ważny wkład w wypełnienie zobowiązań względem unijnego programu, dotyczącego powstania Transeuropejskiej Sieci Transportowej (TEN-T).
Więcej możecie przeczytać na stronie Pomorskiego Urzędu Wjewódzkiego w Gdańsku.