NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • Pierwsze autobusy elektryczne MAN w Mińsku Mazowieckim

Pierwsze autobusy elektryczne MAN w Mińsku Mazowieckim

środa, 07 wrzesień 2022 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, All, CIEKAWOSTKI, GŁÓWNA, NEWS

Pierwsze autobusy elektryczne MAN w Mińsku Mazowieckim

6 września Gmina Mińsk Mazowiecki podpisała z firmą MAN Truck & Bus umowę na dostawę łącznie 6 autobusów elektrycznych MAN Lion’s City 12 E o długości 12 metrów. Pojazdy wyjadą na mińskie ulice za 12 miesięcy i będą to pierwsze autobusy z napędem elektrycznym w tym mieście. 

Najnowszy kontrakt to premierowe wejście do mińskiej floty autobusów z logo MAN.

– Bardzo cieszymy się, że kolejne miasto w Polsce będzie miało zeroemisyjne autobusy, które wyprodukowane zostaną w polskim zakładzie MAN w Starachowicach. Kontrakt dla Mińska Mazowieckiego potwierdza, że te pojazdy sprawdzają się zarówno w dużych aglomeracjach, jak i mniejszych miastach. Po Kędzierzynie-Koźlu, Gdańsku, Włocławku, Stalowej Woli i Ostrowcu Świętokrzyskim teraz nasze pierwsze elektrobusy trafią na Mazowsze – powiedziała podczas uroczystości Olga Żarkowska, dyrektor sprzedaży autobusów w MAN Truck & Bus Polska.

Do tego zamówione przez Mińsk Mazowiecki pojazdy będą bezpieczne i komfortowe. O ten pierwszy aspekt zadba cała seria systemów bezpieczeństwa, jak ABS, ASR, monitoring wnętrza pojazd oraz automatyczna detekcja i gaszenia pożaru. W kompletacji autobusów znalazły się też dwa wyjątkowe układy: ESP oraz czujniki monitorujące ciśnienie w kołach, które cały czas są rzadko spotykane w komunikacji miejskiej. Do tego MAN zaproponował zewnętrzne i wewnętrzne oświetlenie w całości wykonane w technologii LED, a przednie reflektory przeciwmgielne wyposażone będą dodatkowo w funkcję doświetlania zakrętów. To przede wszystkim przyda się podczas jesiennych i zimowych dni.

Z kolei pasażerów docenią jazdę elektrycznymi „lwami” nie tylko z uwagi na ich bardzo cichą i bezemisyjną jazdę, ale także z uwagi na wygodne, tapicerowane fotele, ładowarki USB pod każdym siedzeniem oraz automatyczny system klimatyzacji i ogrzewania. Z myślą o osobach z niepełnosprawnością pojazdy zaoferują rozkładaną rampę ułatwiającą wjazd dla wózków inwalidzkich, przyciski STOP czy funkcję przyklęku, czyli obniżenia wysokości podłogi pojazdu podczas postoju na przystanku.

Innowacyjne rozwiązania

Mińskie autobusy elektryczne będą ładowane wyłącznie poprzez wtyczki plug-in, czyli nie będą musiały korzystać z drogiej infrastruktury szybkich ładowarek zlokalizowanych „na mieście”. Dzięki temu te pojazdy będą przez cały czas w pełnej dyspozycji przewoźnika i nie będą musiały robić przerw technicznych na doładowywanie baterii.

– To efekt zastosowania baterii w technologii i NMC o dużej pojemności, wynoszących w MAN Lion`s City 12 E aż 480 kWh. To gwarantuje przebiegi przekraczające 250 km w rzeczywistych warunkach drogowych i to w całym okresie gwarancji. Do tego wszystkie akumulatory znajdują się na dachu pojazdu, co przekłada się na lepsze rozplanowanie wnętrza pojazdu – podkreślił Waldemar Sęk, regionalny kierownik sprzedaży w MAN Truck & Bus Polska.

Napęd elektrycznych autobusów MAN bazuje na centralnym silniku o mocy 160 kW, który skonfigurowany został pod kątem maksymalnie płynnego ruszania. Zapewnia on cichszą jazdę i lepszą dostępność serwisową.

Autobusy dla Mińska Mazowieckiego będą posiadać drzwi w układzie 2-2-0, z czego drzwi drugie wykonane zostaną w bardzo komfortowej wersji odskokowo-przesuwnej, czyli będą otwierać się na zewnątrz pojazdu, co ułatwi wchodzenie i wychodzenie pasażerów. Łączna pojemność e-busów wyniesie 78 osób, w tym 29 miejsc siedzących, zlokalizowanych głównie w tylnej części pojazdu. Z kolei przód autobusu będzie dzięki temu przestrzenny, dopasowany do szybkiej wymiany pasażerów. Tutaj też nie zabraknie czterech miejsc dostępnych dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej.

Z myślą o kierowcach

Oprócz wspomnianych układów bezpieczeństwa, MAN pomyślał także o kierowcach i ich komforcie pracy. Dlatego wszystkie autobusy dla Mińska Mazowieckiego wyposażone zostaną m.in. w ogrzewane i wentylowane fotele z funkcją obrotu, podłokietnikami, niezależny system klimatyzacji i ogrzewania oraz przednią panoramiczna szybę z elektrycznie ogrzewaną powłoką, czyli tzw. „antysolar”. Do tego pracę kierowcy ułatwi elektryczne wspomaganie kierownicy oraz uruchamiane automatycznie światła i wycieraczki plus kamera cofania. Do tego pojazdy będą posiadały pełne kabiny w całości odgradzające kierowcę od przestrzeni pasażerskiej.

Tak wyposażone autobusy powstaną w Polsce – w zakładzie w Starachowicach.

– Miński kontrakt to kolejne zamówienie na e-busy z polskiego rynku – po zamówieniach z Kędzierzyna-Koźla i Gdańska, natomiast warto pamiętać, że MAN jest jednym z liderów wprowadzania Europy w świat bezemisyjnej mobilności miejskiej. Imponujące doświadczenie niemieckiego producenta na tym polu to ponad 700 autobusów elektrycznych, w tym pierwsze egzemplarze dostarczone do Polski (dla Kędzierzyna-Koźla). Do tego dochodzi pełne portfolio elektrycznych pojazdów dostawczych (MAN eTGE), budowa własnej fabryki produkującej baterie oraz wprowadzanie pierwszych napędów elektrycznych do ciężarówek. To pokazuje, że MAN myśli o rozwoju elektromobilności bardzo szeroko, a autobusy elektryczne w strategii firmy są jednym z filarów zielonej przyszłości naszych miast – mówi Claus Wallenstein, dyrektor zarządzający MAN Truck & Bus Polska.

W tej ważnej dla obu stron uroczystości udział wziął m.in. Burmistrz Miasta – Pan Marcin Tomasz Jakubowski przy kontrasygnacie Skarbnik Miasta – Pani Gryżyny Stachowicz.

 

Źródło: MAN Truck & Bus Polska

TAG: bezemisyjna jazda, Claus Wallenstein, Gryżyna Stachowicz, MAN Lion`s City, MAN Lion`s City 12 E, MAN Truck Bus, Marcin Tomasz Jakubowski, Mińsk Mazowiecki, Olga Żarkowska, transport bezemisyjny, Waldemar Sęk

Co możesz jeszcze przeczytać

Kolejne zmagania taty mechanika i przykład wyśmienitego tuningu | Na Osi 1062
Urwanie boku nie ze śmiechu | Na Osi 1053
Relacje z targów Bauma /cz.2 i Transexpo /cz.2 oraz porcja muzyki! [ZAJAWKA Na Osi 1014]
Relacje z targów Bauma /cz.2 i Transexpo /cz.2 oraz porcja muzyki! [ZAJAWKA Na Osi 1014]

Najczęściej czytane

  • Bardzo lekki autotransporter i 60-metrowa pompa do betonu | Na Osi ODCINEK 1134

    Bardzo lekki autotransporter polskiej marki, sz...
  • IVECO nadaje tempo zrównoważonym wyścigom ciężarówek w mistrzostwach Goodyear FIA European Truck Racing Championship 2025 dzięki przełomowemu ePaceTruck

    Jako oficjalny partner Goodyear FIA European Tr...
  • Wymiana prawa jazdy kierowców z krajów trzecich pod lupą ITD

    W czasie kontroli drogowej pokazanie prawa jazd...
  • Trucker Club ODCINEK 11/2025

    W 11 odcinku Trucker Clubu 4 część relacji z Ma...
  • IVECO z sukcesem zakończyło testy półautonomicznych pojazdów ciężarowych we współpracy z partnerami Plus, DSV i dm-drogerie markt

    IVECO pomyślnie zakończyło testy swojej pionier...

Archiwum

  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP