Jak informuje na swojej stronie organizacja Transport i Logistyka Polska, przewoźnicy, którzy postawili na pojazdy zasilane gazem ziemnym, zostali przyparci do muru.
Drastyczny wzrost kosztów gazu ziemnego unieruchomił jednopaliwowe pojazdy napędzane LNG. Przy obecnej, trzykrotnie wyższej niż jeszcze kilka miesięcy temu cenie LNG, wykonywanie przewozów pojazdami napędzanymi tym gazem jest ekonomicznie nieuzasadnione. To bardzo poważny cios w firmy, które postawiły na transport niskoemisyjny. Dziś ponoszą one straty w wysokości od kilkudziesięciu do kilkuset tysięcy euro miesięcznie. Jeśli sytuacja ta się utrzyma jeszcze przez kilka miesięcy, część z nich po prostu zniknie z rynku.
Dlatego też Związek pracodawców Transport i Logistyka Polska wystąpił do posła Piotra Króla Przewodniczącego sejmowej Podkomisji ds. transportu drogowego o pilne zorganizowanie debaty w tej sprawie z udziałem przedstawicieli Ministerstwa Klimatu i Środowiska, Ministerstwa Infrastruktury, Ministerstwa Rozwoju i Technologii oraz Ministerstwa Finansów.
źródło: TLP