Warszawa.
Brak kierowców jest wciąż poważnym problemem dla polskich transportowców, dlatego Mercedes-Benz Trucks Polska od dawna angażuje się w działania motywujące młodych ludzi do podejmowania tego zawodu. We współpracy z największą organizacją branżową, czyli Zrzeszeniem Międzynarodowych Przewoźników Drogowych, firma przeprowadziła już wiele akcji wspierających szkoły zawodowe i technika – w ubiegłym roku np. przekazując jako pomoce naukowe silniki i skrzynie biegów Actrosa 11 placówkom edukacyjnym w całej Polsce.
Z kolei w tym roku, Mercedes-Benz Trucks Polska i ZMPD zorganizowały dla uczniów klas o profilu kierowca-mechanik cykl sześciu spotkań z Actros Teamem, czyli trójką popularnych influencerów, kierowców zawodowych, współpracujących z marką z gwiazdą. Akcja pod nazwą „Ruszamy do szkół” trwała od 9 września do 7 października.
– Wiemy, jak trudną i odpowiedzialną pracę wykonują kierowcy zawodowi, bez których transport nie mógłby istnieć – mówi Igor Kaczorkiewicz, Head of Product & Marketing, PR w Mercedes-Benz Trucks Polska. – Dlatego też z jednej strony robimy wszystko, aby nasze pojazdy maksymalnie ułatwiły im codzienne zadania, czego dowodem jest nasz nowy Actros L, jeszcze bardziej udoskonalony właśnie pod względem komfortu i bezpieczeństwa kierowcy. Z drugiej zaś chcemy wspierać przewoźników, angażując się w działania promujące ten zawód wśród młodych ludzi. W ramach wspólnej akcji z ZMPD oferujemy uczniom bezpośredni kontakt z popularnymi w social mediach zawodowymi kierowcami o dużym doświadczeniu. Wierzymy, że oni właśnie mogą być najlepszymi ambasadorami tego zawodu, udowadniając, że choć trudny, może też być bardzo atrakcyjny.
Kate TruckDriverka, czyli Kasia Żółtek, Adrian Trucker Paker, czyli Adrian Poździej, oraz ArtDrive, czyli Artur Szymański znani są już doskonale kierowcom, m.in. z takich wydarzeń jak Master Truck Show, na którym dwukrotnie już prezentowali Actrosa odwiedzającym stoisko Mercedes-Benz Trucks Polska, oraz z licznych eventów trakerskich w całej Polsce. Tym razem odwiedzali młodych ludzi, którzy dopiero uczą się tego trudnego i odpowiedzialnego zawodu. Dzięki akcji uczniowie mieli okazję porozmawiania w nieformalnej atmosferze z profesjonalistami, dla których praca w trasie jest codziennością, zdobycia cennych wskazówek, a przy tym osobistego zapoznania się z najnowocześniejszą ciężarówką na rynku, czyli Actrosem L.
W ramach cyklu „Ruszamy do szkół” Kasia, Adrian i Artur odwiedzili szkoły w Gostyninie, Łopusznie, Strzelcach Opolskich, Śremie, Teresinie i Włocławku. Na każdym spotkaniu opowiadali o praktycznych aspektach swojego zawodu, a dzięki swoim doświadczeniom i zdobytej popularności w social mediach łatwo nawiązywali kontakt z młodzieżą i w atrakcyjny dla niej sposób przekazywali sporo wartościowej wiedzy – zarówno o pracy kierowcy, jak i samym pojeździe i jego technologii. Na zakończenie uczniowie otrzymywali też pamiątkowe upominki w postaci kurtek przeciwdeszczowych, a z influencerami robili sobie zdjęcia i kręcili własne filmiki.
W wydarzeniach brali także udział przedstawiciele ZMPD oraz lokalni przedsiębiorcy transportowi, aktywni delegaci organizacji, bez których udziału i pomocy klasy o profilu kierowca-mechanik nie mogłyby istnieć. W wielu wypadkach bowiem to oni są inicjatorami ich powstawania i fundatorami praktyk zawodowych dla adeptów. – Wspólna akcja ZMPD i Mercedes-Benz Trucks Polska jest jedną z wielu, jakie podejmujemy, żeby stopniowo wzmacniać system kształcenia kierowców i promować ten zawód – mówi Sławomir Jeneralski z ZMPD. – Wciąż bowiem ich brak hamuje rozwój branży, w której Polska jest europejskim liderem. Dlatego staramy się na wszelkie sposoby dotrzeć do kolejnego pokolenia i przekonać młodzież, że warto podjąć pracę w tym zawodzie. Współpraca z Actros Teamem i dodatkowa atrakcja w postaci najnowszego Actrosa L sprawiły, że młodzi ludzie odebrali nasz cykl bardzo dobrze i mamy nadzieję, że dzięki niemu udało nam się ich do tego zachęcić.
Źródło: Mercedes-Benz Trucks Polska