NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • Coca-Cola będzie realizowała dostawy lokalne przy pomocy 30 ciężarówek elektrycznych

Coca-Cola będzie realizowała dostawy lokalne przy pomocy 30 ciężarówek elektrycznych

piątek, 02 grudzień 2022 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, All, CIEKAWOSTKI, GŁÓWNA, NEWS

Coca-Cola będzie realizowała dostawy lokalne przy pomocy 30 ciężarówek elektrycznych

Belgijska rozlewnia inwestuje w długoterminową stabilność i redukcję rocznej emisji CO2 o 75%.

Coca-Cola Europacific Partners (CCEP) zacznie korzystać z 30 ciężarówek elektrycznych, by realizować ostatni etap dostaw do lokalnych klientów w Belgii. Pięć pierwszych pojazdów wyjedzie dziś na drogi w rejonie Antwerpii. Dzięki kluczowej współpracy z Renault Trucks, producent napojów elektryfikuje jedną piątą swojej floty samochodowej i tworzy największą flotę elektrycznych samochodów dostawczych w Belgii.[1]

Firma obniży również emisję CO2 o 75% w porównaniu z pojazdami z silnikiem Diesla.

„Nasza branża stoi w obliczu trudności, które z jednej strony wymagają szybkiej adaptacji, a z drugiej dużego zaangażowania w prowadzenie działań długoterminowych. Inwestycje w pojazdy elektryczne pozwolą Coca-Cola Europacific Partners na ograniczenie emisji CO2 o 30% w całym łańcuchu wartości do 2030 r. i osiągnięcie do 2040 r. neutralności klimatycznej” — mówi An Vermeulen, Wiceprezes i Dyrektor Krajowy Coca-Cola Europacific Partners w Belgii i Luksemburgu.

Pięć pierwszych samochodów ciężarowych Renault E-tech D i D Wide wyjedzie dziś na drogi Antwerpii, a w nadchodzących miesiącach w zakładach produkcyjnych i centrach dystrybucji w Ghent i Chaudfontaine w Belgii pojawią się kolejne.

„Większość naszych dostaw ma bardzo lokalny charakter, odbiorcami są supermarkety i firmy znajdujące się w pobliżu naszych lokalizacji, a trasy dostaw to średnio 150 km dziennie” – wyjaśnia An Vermeulen. „Zmiana pojazdów na te z napędem elektrycznym ma głęboki sens, a umożliwia ją inwestycja o łącznej wartości około 7 mln euro. Jest to jeden z przykładów naszych wysiłków zmierzających do prowadzenia długoterminowych i zrównoważonych działań w stosunku do klientów na szczeblu lokalnym w Belgii”.

Coca-Cola wybrała konfigurację, która pozwala pojazdom elektrycznym Renault Truck na przejechanie 200 km dziennie, co stanowi ponad 40% obecnych lokalnych tras dostaw CCEP. Każdy pojazd ma dedykowaną stację ładującą, która umożliwia pełne naładowanie akumulatora przez noc. Te stacje są zasilane w 100% zieloną energią generowaną na miejscu.

Coca-Cola ściśle współpracowała z Renault Trucks w celu wybrania odpowiednich ciężarówek i stworzenia najlepszych warunków załadunku do lokalnego użytku:

„Dokładnie przeanalizowaliśmy dane logistyczne Coca-Coli, przygotowaliśmy realistyczne symulacje tras i w rzeczywistych warunkach drogowych przeprowadziliśmy testy dotyczące zużycia energii, komfortu i bezpieczeństwa kierowców” – mówi Siegfried Van Brabandt, Dyrektor Zarządzający Renault Trucks Belux. „Pojazdy są również wyposażone w systemy kamer 360°, które eliminują martwe punkty, w głośnik umożliwiający ostrzeganie pieszych i rowerzystów oraz przeszklone drzwi zapewniające optymalną widoczność po stronie pasażera”.

30 ciężarówek elektrycznych, które zostaną wdrożone w tym roku, to zaledwie pierwszy krok dla CCEP.

„Będziemy kontynuować działania mające na celu obniżenie emisyjności naszej floty do 2030 r., a jednocześnie kontynuować badania rozwoju rynku w celu określenia przyszłości naszych flot, biorąc pod uwagę takie parametry, jak pokonywanie większych odległości, autonomia pojazdów i większe obciążenia” — wyjaśnia An Vermeulen.

Ciągłe innowacje

CCEP chce również w przyszłości kontynuować współpracę z Renault Trucks.

„Aby pomóc naszym klientom w dekarbonizacji ich flot, opracowaliśmy wyspecjalizowane rozwiązanie obejmujące zarówno pojazdy, jak i usługi. Oferujemy również wsparcie w celu zapewnienia prawidłowego użytkowania ciężarówek elektrycznych. Nadal poszerzamy także naszą gamę pojazdów elektrycznych: w przyszłym roku wyprodukujemy elektryczny samochód ciężarowy 44t, który będzie mógł pokonać dłuższą trasę na jednym ładowaniu” – mówi Siegfried Van Brabandt. „Dodatkowo, w ramach Grupy Volvo, poprzez partnerstwa strategiczne inwestujemy w rozbudowę publicznej infrastruktury do ładowania pojazdów w Europie. Będzie to naprawdę ekscytująca dekada dla naszej branży i cieszymy się, że w tej dziedzinie czynimy znaczne postępy z takimi partnerami jak Coca-Cola”.

Inwestycje w zmniejszenie emisji CO2 na rzecz zrównoważonej przyszłości

Zmiana polegająca na korzystaniu z transportu elektrycznego jest ważnym krokiem Coca-Cola Europacific Partners realizowanym na szczeblu lokalnym na rzecz osiągnięcia neutralności emisyjnej.

„Nadal inwestujemy w nasz długoterminowy cel, jakim jest ograniczenie emisji CO2. Podejmujemy działania na kilku frontach: tam gdzie jest to możliwe ograniczamy opakowania, ponieważ odpowiadają one za około 40% naszego wpływu na środowisko; w zeszłym roku zaczęliśmy stosować plastik pochodzący w 100% z recyklingu do produkcji wszystkich butelek sprzedawanych w Belgii[2], co zmniejszyło nasze emisje o 70%, a nasza lokalizacja w Chaudfontaine uzyskała certyfikat neutralności węglowej. Inicjatywy te są dowodem naszych chęci utrzymania zrównoważonego rozwoju wraz z partnerami i klientami. To nasz wkład w osiąganie celów wynikających z planu działania na rzecz zrównoważonego rozwoju” – mówi An Vermeulen.

O Coca-Cola w Belgii i Luksemburgu

Coca-Cola obejmuje dwie spółki w Belgii i Luksemburgu. Coca-Cola Services jest częścią
Coca-Cola Company. Spółka Coca-Cola i jej spółki zależne są właścicielami marek. Są one odpowiedzialne za marketing konsumencki i koncentraty napojów sprzedawane

partnerom Coca-Cola Europacific w Belgii i Luksemburgu, spółkom zależnym Coca-Cola Europafic Partners plc (CCEP). CCEP w Belgii i Luksemburgu produkuje, dystrybuuje i/lub sprzedaje Coca-Cola, Fanta, Sprite, Aquarius, Minute Maid, Nordic Mist, Chaudfontaine, Finley, Fuze Tea, Appletiser, POMS, Hawai, CHAQWA, Costa Coffee, Tropico, Rosport*, Rosport Pom’s*, Monster*, Capri-Sun*, Nalu* oraz Reign*. Coca-Cola nieustannie stara się zoptymalizować swoją ofertę, od redukcji zawartości cukru w napojach po wprowadzanie nowych, innowacyjnych produktów. Coca-Cola Services i CCEP pracują również nad zmniejszeniem swojego wpływu na środowisko, zapewniając powrót wody do środowiska i promując recykling. 

Więcej informacji można znaleźć na stronie www.coca-cola.be. 

(*) marki niebędące własnością Coca-Cola Company. 

 

[1] Do tej pory w Belgii zarejestrowano 28 samochodów dostawczych z napędem elektrycznym. Źródło: European Alternative Fuels Observatory, listopad 2022 r.

[2] 100% plastiku pochodzącego z recyklingu, z wyjątkiem kapsla i etykiety, oraz butelek Aquarius 1,5 l, Tropico 1,5 l i Minute Maid 33 cl.

 

Źródło: Renault Trucks

 

TAG: An Vermeulen, Antwerpia, Belgia, CCEP, Chaudfontaine, ciężarówki elektryczne, Coca-Cola, Coca-Cola Europacific Partners, Coca-Cola Europacific Partners (CCEP), D Wide Z.E., Ghent, redukcja rocznej emisji CO2, Renault, Renault E-tech D, Renault Trucks, Siegfried Van Brabandt, transport elektryczny, zmniejszenie emisji CO2

Co możesz jeszcze przeczytać

Mastr Truck Show 2021 Krzysztof Swiderski
Master Truck Show 2021 zakończony wielkim sukcesem
Podsumowanie 18. Master Truck Show 2022 / cz. 12 [Na Osi 1003]
Podsumowanie 18. Master Truck Show 2022 / cz. 12 [Na Osi 1003]
Bułgarski kierowca ciężarówki zaproponował Austriakom 20 euro łapówki – teraz trafi do więzienia

Najczęściej czytane

  • Przedsiebiorstwo Uslug Komunlanych Rumia

    PUK Rumia kolejną spółką inwestującą w śmieciarkę elektryczną Renault Trucks D Wide E-TECH!

    Transformacja energetyczna polskiej branży komu...
  • Truck Service nowym autoryzowanym punktem serwisowym Ford Trucks Polska

    Truck Service nowym autoryzowanym punktem serwisowym Ford Trucks Polska

    Ford Trucks Polska, zgodnie z obraną strategią ...
  • LOG Polska rozbudowuje flotę o kolejne pojazdy IVECO

    W pierwszych dniach stycznia br. firma LOG Pols...
  • DAF International Dealer of the Year 2023 – Polacy nagrodzeni!

    DAF International Dealer of the Year 2023 – Polacy nagrodzeni!

    Austriacko-niemiecka grupa dealerska Tschann Nu...
  • Volvo wprowadza na rynek nowy samochód ciężarowy na biogaz, który obniża emisję CO2 podczas transportów na dłuższych trasach

    Volvo Trucks wprowadza teraz na rynek nowy, moc...

Archiwum

  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • EKSPERCI ODPOWIADAJĄ
  • GŁÓWNA
  • KALENDARZ ADWENTOWY
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP