NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • Zwycięstwo zespołu Mitsubishi Ralliart w morderczym rajdzie Asia Cross Country 2025

Zwycięstwo zespołu Mitsubishi Ralliart w morderczym rajdzie Asia Cross Country 2025

środa, 10 wrzesień 2025 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, All, GŁÓWNA, NEWS

Zwycięstwo zespołu Mitsubishi Ralliart w morderczym rajdzie Asia Cross Country 2025

Zespół Mitsubishi Ralliart, wspierany technicznie przez Mitsubishi Motors Corporation, zajął pierwsze miejsce w klasyfikacji generalnej jednego z najtrudniejszych zawodów terenowych świata – rajdu Asia Cross Country Rally 2025 (dalej: AXCR), który odbył się w Tajlandii w sierpniu. Zespół startował w modelach Mitsubishi Triton/L200,1 przygotowanych w specyfikacji cross-country grupy T1 (zmodyfikowany samochód terenowy), pokonując łączny dystans 2316,32 kilometrów, w tym 1002,95 km odcinków specjalnych (SS)2. Zespół Mitsubishi Ralliart zdobył także nagrodę zespołową, przyznawaną zespołowi, który zgłosił co najmniej trzy załogi i wszystkie ukończyły rajd, osiągając najlepszy czas łączny liczony dla dwóch najwyżej notowanych pojazdów.

Pierwsze miejsce w klasyfikacji generalnej z łącznym czasem 16 godzin, 15 minut i 12 sekund zajął Chayapon Yotha. Drugi zawodnik zespołu Mitsubishi Ralliart, Katsuhiko Taguchi, przekroczył linię mety na piątym miejscu, a Kazuto Koide zajął 22. miejsce.

Tegoroczny AXCR zainaugurowano uroczystym startem na Walking Street, słynnym punkcie widokowym w Pattaya w Tajlandii. Rajd oficjalnie rozpoczął się następnego dnia od liczącego około 360 km odcinka 1, wiodącego na północny wschód z Pattaya do Prachin Buri we wschodniej Tajlandii. Odcinek ten był najdłuższym OS-em rajdu i liczył 199,13 km.

Etap 2 przeniósł zawodników około 500 km na północ z Prachin Buri do Khao Yai. Odcinek specjalny, eksponujący zróżnicowane krajobrazy, z których słynie AXCR, prowadził przez miejsca skaliste i szybkie drogi pośród pól uprawnych. Etap 3 odbywał się w rejonie Khao Yai, gdzie wymagająca trasa została jeszcze bardziej utrudniona przez popołudniowe ulewy, które spowodowały, że wiele pojazdów miało trudności z pokonaniem błotnistych dróg.

Etapy 4 i 6, pierwotnie planowane w odległości 50 km od granicy z Kambodżą, zostały odwołane ze względów bezpieczeństwa. Etap 5 przebiegał zgodnie z planem, wracając do Prachin Buri na OS w pobliżu miasta. Chociaż trasa prowadziła drogą znaną z OS1, jej stan znacznie się pogorszył, a utrudnieniami były wypełnione błotem głębokie koleiny pozostawione przez pojazdy podczas Etapu 1 oraz powalone w trakcie ulewy drzewa. Nawet dla najlepszych drużyn, które grzęzły w błocie, miejsca te okazały się najtrudniejszym etapem rajdu.

Na 7. etapie rajd powrócił do Pattayi, przemierzając ponownie fragmenty tras OS1 i OS5. Samochody miały do pokonania wąskie drogi przez plantacje, wyboiste nawierzchnie i przeprawy przez rzeki. Ostatni dzień, kończący się etapem 8, miał finał na molo Bali Hai w Pattaya.

Jak pojechali kierowcy Zespołu Mitsubishi Ralliart

Chayapon Yotha, najlepszy kierowca zespołu, wystartował z 12. pozycji, ale szybko piął się w górę dzięki dobrym czasom uzyskanym w pierwszym etapie, kończąc pierwszy dzień na drugim miejscu. Dzięki precyzyjnej nawigacji za którą odpowiedzialny był pilot Peerapong Sombutwong i konsekwentnej pogoni za prędkością przy jednoczesnym minimalizowaniu obciążeń mechanicznych, Yotha objął prowadzenie w klasyfikacji generalnej już na 3. etapie. Pomimo zakopania się w głębokim błocie podczas Etapu 5, utrzymywał szybkie tempo i zanotował drugi najszybszy czas przejazdu OS na Etapie 7. Zawodnik utrzymał prowadzenie i wygrał rajd z niewielką przewagą siedmiu minut, zdobywając swoje drugie zwycięstwo w klasyfikacji generalnej AXCR – pierwsze od trzech lat.

Katsuhiko Taguchi startował z silnej piątej pozycji i na wczesnym etapie utrzymywał się w czołówce. Jednak w etapie 3 spadł na 10. miejsce po uszkodzeniu przedniego zawieszenia w wyboistym terenie. W etapie 5, gdzie wiele pojazdów zmagało się z głębokim błotem, wyprzedził 18 zawodników i zaliczył najszybszy przejazd OS, kończąc dzień na szóstej pozycji w klasyfikacji generalnej. Pomimo uszkodzeń podwozia i tylnego zawieszenia na wymagającym odcinku 7, jego zdecydowana pogoń przyniosła mu piąte miejsce w klasyfikacji generalnej – najwyższe wśród japońskich załóg – które utrzymał, kończąc swój trzeci występ w AXCR.

Kazuto Koide, rywalizujący już drugi rok jako kierowca fabryczny, musiał na wczesnych etapach stawić czoła niepowodzeniom. Pierwszego dnia podczas jazdy w kurzu, przy słabej widoczności doszło do kolizji z gwałtownie hamującym pojazdem poprzedzającym, co spowodowało jednodniową przerwę, a na piątym etapie opóźnienie spowodowała awaria tylnych hamulców. Bez względu na okoliczności, Taguchi wspierał kolegów z zespołu borykających się z problemami mechanicznymi na etapach 3 i 8, spełniając tym samym rolę pojazdu pomocniczego. Ostatecznie zajmując 22. miejsce poprawił wynik z ubiegłorocznej edycji rajdu AXCR.

Hiroshi Masuoka dyrektor zespołu

„Zwycięstwo było w tym roku naszym priorytetem i cieszę się, że je osiągnęliśmy, jednocześnie prezentując siłę i odwagę Mitsubishi Motors. Zdobycie nagrody zespołowej jest potwierdzeniem zbiorowego wysiłku i determinacji wszystkich członków zespołu Mitsubishi Ralliart. Udoskonalając główne atuty Tritona – stabilność na szybkich odcinkach i zwinność na krętych drogach – uzyskaliśmy przewagę nad samochodami rywali z silnikami o większej pojemności skokowej. Z myślą o przyszłym roku będziemy nadal usprawniać pojazd, aby podnieść nasze szanse na kolejny sukces”.

Chayapon Yotha, kierowca samochodu nr 112

„Cieszę się, że po raz kolejny wywalczyłem pierwsze miejsc w klasyfikacji generalnej, dzięki doskonałej współpracy całego zespołu, który bezbłędnie przygotował pojazd do startu. Rajd w tym roku był niezwykle wymagający – składał się ze skalistych odcinków, błotnistych przepraw i śliskich nawierzchni. Jednak wytrzymałość Tritona/L200 i wyjątkowe zachowanie na drodze pozwoliły utrzymać kontrolę podczas pokonywania szybkich zakrętów i technicznych, błotnistych odcinków, zapewniając osiągi na najwyższym poziomie. Wrócę w przyszłym roku, aby bronić tytułu.”

Katsuhiko Taguchi, kierowca samochodu nr 105

„Chociaż w tym roku znowu zająłem piąte miejsce, widzę wyraźnie, jak bardzo nasza załoga się poprawiła. Konsekwentnie uzyskiwaliśmy konkurencyjne czasy w rywalizacji z pojazdami o większej pojemności skokowej na wszystkich etapach, odnotowując nawet najszybszy czas OS na etapie 5. Triton/L200 z roku na rok ewoluuje, a jego zawieszenie i sterowność oraz właściwości jezdne były kluczowe w pokonywaniu trudnego terenu i przyczyniły się do zwycięstwa Chayapona Yothy. Po rajdzie zidentyfikowaliśmy obszary, w których możemy uzyskać lepsze czasy, więc precyzyjne testy pomogą nam wykorzystać nasze mocne strony i jestem pewien, że możemy osiągnąć jeszcze lepsze wyniki całego zespołu w przyszłym roku.”

Kazuto Koide, kierowca samochodu nr 118

„Chociaż rajd był wyczerpujący psychicznie, zwłaszcza po jednym dniu pauzowania, był nieocenionym doświadczeniem. Triton, którym jeździłem, był wyposażony w automatyczną skrzynię biegów wykorzystującą standardowe komponenty produkcyjne, ale okazał się niezwykle odporny nawet w trudnych warunkach AXCR. Uwagi o prowadzeniu i sterowności, które mogłem wnieść, dostarczą cennych informacji zwrotnych podczas opracowania pojazdów. Z niecierpliwością czekam na zastosowanie naszych spostrzeżeń w następnej generacji modeli Mitsubishi ”.

Klasyfikacja generalna kategorii samochodów AXCR 2025

1. Chayapon Yotha (Mitsubishi Triton) 16 godz. 15 min. 12 sek.
2. Mana Pornsiricherd (Toyota Hilux Revo) 16 godz. 23 min. 03 sek.
3. Bailey Cole (Ford Raptor) 17 godz. 08 min. 29 sek.
4. Ditsapong Maneein (Isuzu D-Max) 17 godz. 09 min. 32 sek.
5. Katsuhiko Taguchi (Mitsubishi Triton) 17 godz. 37 min. 56 sek.
6. Natthaphon Angritthanon (Toyota Hilux Revo) 17 godz. 46 min. 52 sek.
…
22. Kazuto Koide (Mitsubishi Triton) 29 godz. 34 min. 31 sek.

Raporty z rajdów są dostępne w oficjalnym profilu Ralliart na Instagramie. https://www.instagram.com/ralliart.official/ Specjalna strona internetowa AXCR: https://www.mitsubishi-motors.com/en/brand/ralliart/axcr/axcr2025/

1. *Na niektórych rynkach sprzedawany jako L200
2. Rzeczywisty dystans został skrócony z powodu zmian na trasie.

TAG: Asia Cross Country Rally 2025, AXCR 2025, Chayapon Yotha, Katsuhiko Taguchi, Kazuto Koide, Mitsubishi Motors Corporation, Mitsubishi Ralliart, Mitsubishi Triton, off-road, rajd, Tajlandia, zmodyfikowany samochód terenowy

Co możesz jeszcze przeczytać

Szybki nieplanowany rozładunek | Na Osi 1070
Przygotowania do 18. Master Trucka i ostatnia relacja z MSPO w Kielcach [Na Osi 1004]
Przygotowania do 18. Master Trucka i ostatnia relacja z MSPO w Kielcach [Na Osi 1004]
Dziś Dzień Transportowca!
Dziś Dzień Transportowca!

Najczęściej czytane

  • ZAJAWKA Na Osi 1151

    W odcinku 1151 drogowa katastrofa z udziałem ci...
  • ZAJAWKA Na Osi 1151

    XXI Ultor Master Truck Show 2025 część 4 i osta...
  • Relacja ze zlotu XXI ULTOR Master Truck Show 2025 – e-Route on-line

    Najnowszy numer e-Route on-line jest już dostęp...
  • ODCINEK Na Osi 1150

    W odcinku ostatnia garść austriacko-włoskich sp...
  • XXI Ultor Master Truck Show 2025 – część druga | Na Osi 1149

    XXI Ultor Master Truck Show 2025 - część druga....

Archiwum

  • wrzesień 2025
  • sierpień 2025
  • lipiec 2025
  • czerwiec 2025
  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP