NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • Niekwestionowany zwycięzca: MAN Lion’s City 12 E LE wyróżniony nagrodą Innovation Award 2025

Niekwestionowany zwycięzca: MAN Lion’s City 12 E LE wyróżniony nagrodą Innovation Award 2025

czwartek, 24 kwiecień 2025 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, All, GŁÓWNA, NEWS

Niekwestionowany zwycięzca: MAN Lion’s City 12 E LE wyróżniony nagrodą Innovation Award 2025

Jako prawdziwy „mistrz do zadań specjalnych” i symbol zrównoważonego transportu, MAN Lion’s City 12 E LE cieszy się ogromną popularnością zarówno w mieście, jak i pod nim. Teraz także skradł serca jury plebiscytu „busplaner Innovation Award 2025”, zajmując pierwsze miejsce w kategorii „autobusy elektryczne 12 m” oraz sięgając po jedno z najbardziej pożądanych wyróżnień branżowych.

Nagroda jest przyznawana przez niemiecki magazyn branżowy busplaner (wydawnictwo Huss-Verlag). Czytelnicy magazynu mogli wybierać spośród 66 innowacyjnych i praktycznych rozwiązań nominowanych przez redakcję w 13 kategoriach – od modeli elektrycznych, hybrydowych i autokarów, systemów wspomagających i zarządzania flotą po pionierskie usługi turystyki autobusowej.

„Jesteśmy szczęśliwi, że nasz autobus MAN Lion’s City 12 E LE wygrał w głosowaniu czytelników. Wynik dowodzi, że nasz autobus przekonuje klientów nie tylko elastycznością i komfortem, ale także wydajnością i zrównoważonym rozwojem” – mówi Darko Simeunovic, szef sprzedaży autobusów w MAN Truck & Bus Germany.

Przede wszystkich ten całkowicie elektryczny autobus miejski jest napędzany przez potężny centralny silnik elektryczny o maksymalnej mocy 240 kW. Dzięki modułowej koncepcji akumulatora MAN, operatorzy tras miejskich i międzymiastowych mogą elastycznie dostosować liczbę pakietów akumulatorów do swoich potrzeb, zależnie od planowanego zasięgu, czasu ładowania i liczby pasażerów.

MAN Lion’s City 12 E LE, oparty na elektrycznym, 12-metrowym autobusie solowym, imponuje również elastycznością zastosowań. Model został zaprojektowany tak, aby mógł być wykorzystywany zarówno w transporcie miejskim, jak w ruchu podmiejskim. Dzięki układowi podłogi zaprojektowanemu zgodnie z opiniami klientów, zapewnia szczególnie wysoki poziom komfortu siedzenia. Autobus posiada 41 miejsc siedzących dla pasażerów oraz specjalną przestrzeń dla wózków inwalidzkich i dziecięcych, a także tylną część bez wieży silnikowej w niskopodłogowej konstrukcji, co czyni go idealnym rozwiązaniem do tras podmiejskich z homologacją klasy 1.

Niskopodłogowy autobus to także w pełni elektryczny debiut marki MAN w dynamicznie rozwijającym się segmencie autobusów międzymiastowych. Już wkrótce możliwe będzie uzyskanie homologacji klasy 2, dopuszczającej eksploatację eBusa na trasach regionalnych – zgodnie z rygorystycznymi wymogami w zakresie sztywności nadwozia określonymi w regulacji UN ECE R 66.02.

Model Lion’s City 12 E LE miał swoją premierę podczas targów Busworld Europe jesienią 2023 roku.

„Rok później zdobył tytuł „Sustainable Bus of the Year 2025” w kategorii autobusów międzymiastowych, a teraz otrzymał również nagrodę „busplaner Innovation Award 2025” – to dla nas ogromny sukces. Oba wyróżnienia pokazują, że nasze zaangażowanie w zrównoważony rozwój, innowacyjne technologie oraz praktyczne i elastyczne rozwiązania odpowiadające na potrzeby nowoczesnego transportu publicznego – zarówno w miastach, jak i na trasach międzymiastowych – spotyka się z bardzo pozytywnym odbiorem” – podkreśla Heinz Kiess, dyrektor ds. marketingu produktowego autobusów w MAN Truck & Bus.

Warto zaznaczyć, że wszystkie, w 100% elektryczne, autobusy Lion’s City E są produkowane wyłącznie w Polsce, w fabryce w Starachowicach.

 

Źródło: MAN Truck & Bus Polska

TAG: autobus elektryczny, autobusy elektryczne 12 m, busplaner, busplaner Innovation Award 2025, Huss-Verlag, MAN, MAN Lion`s City, MAN Lion's City 12 E LE

Co możesz jeszcze przeczytać

1 część relacji z targów Ekotech [Na Osi 1024]
1 część relacji z targów Ekotech [Na Osi 1024]
TC #133: Niespotykany JelczON, Truck Look Włochy, zlot Tarcza 2021 cz. 1 | 06/2022
TC #133: Niespotykany JelczON, Truck Look Włochy, zlot Tarcza 2021 cz. 1 | 06/2022
Rola kobiet w motoryzacji, Muzeum WENA i Tarpan | Na Osi ODCINEK 1124

Najczęściej czytane

  • Premierowy pokaz bardzo lekkiegto autotransportera polskiej marki Luggi | Na Osi 1134

    Premierowy pokaz bardzo lekkiegto autotransport...
  • Analiza wypadku z dziką zwierzyną | ZAJAWKA Na Osi 1135

    W 1134 odcinku Na Osi analiza wypadku z dziką z...
  • Eurowag Prime przekracza setkę: dynamiczny rozwój sieci stacji premium w Europie

    Eurowag powiększył swoją sieć stacji premium o ...
  • Iveco Massif i kilka spostrzeżeń na temat ADR | ZAJAWKA Na Osi 1135

    W 1135 odcinku Na Osi Iveco Massif i kilka spos...
  • Bardzo lekki autotransporter i 60-metrowa pompa do betonu | Na Osi ODCINEK 1134

    Bardzo lekki autotransporter polskiej marki, sz...

Archiwum

  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP