NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • Wyniki działalności Renault Trucks za rok 2022: transformacja energetyczna wspierana solidnymi wynikami

Wyniki działalności Renault Trucks za rok 2022: transformacja energetyczna wspierana solidnymi wynikami

poniedziałek, 13 marzec 2023 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, All, CIEKAWOSTKI, GŁÓWNA, NEWS

Wyniki działalności Renault Trucks za rok 2022: transformacja energetyczna wspierana solidnymi wynikami

Wyniki działalności Renault Trucks za rok 2022: transformacja energetyczna wspierana solidnymi wynikami

Firma Renault Trucks zakończyła rok 2022 z łączną liczbą 58 967 dostaw, co oznacza wzrost o 15%. Na niespokojnym rynku europejskim, naznaczonym poważnymi zakłóceniami w łańcuchu dostaw, producent umocnił swoją pozycję z udziałem w rynku na poziomie 9,4% w segmencie powyżej 16 ton, co oznacza wzrost o 0,6 punktu procentowego. W odniesieniu do elektromobilności, firma Renault Trucks umocniła swoją pozycję w Europie z udziałem w rynku na poziomie 24,2% w segmencie elektrycznych pojazdów gamy średniej i ciężkiej. Producent potwierdził także pozycję lidera na swoim rynku krajowym, z udziałem w rynku na poziomie 29,4% w segmencie powyżej 16 ton oraz 75% udziałem w rynku elektrycznych pojazdów gamy średniej i ciężkiej. Solidne wyniki pozwalają firmie Renault Trucks kontynuować transformację energetyczną.

Podział dostaw Renault Trucks, zwiększonych o 15% w 2022 roku, wynoszących łącznie 58 967 pojazdów, przedstawia się następująco:

Według miejsca dostawy:

Europa: 52 160 sztuk (+13%)

Reszta świata: 6 807 sztuk (+24%)

Według tonażu:

Pojazdy gamy średniej i ciężkiej: 39 318 sztuk (+17%)

Lekkie pojazdy użytkowe: 19 649 sztuk (+10%)

Wzrost wyników w Europie i zdecydowane przyspieszenie w zakresie dekarbonizacji transportu

  • Zwiększony udział w rynku w większości krajów europejskich

W Europie (EU28), w segmencie powyżej 16 ton, Renault Trucks odnotowało wzrost rejestracji w 19 krajach, z całkowitym udziałem w rynku wynoszącym 9,4%, co oznacza wzrost o 0,6 punktu procentowego. W segmencie od 6 do 16 ton producent stracił 0,3 punktu udziału w rynku, zamykając tym samym wynik na poziomie 7%.

W segmencie pojazdów gamy średniej i ciężkiej wyniki Renault Trucks wykazały wyraźny wzrost w kilku krajach europejskich, w tym w strefie wschodniej, obejmującej Bułgarię, Rumunię, Ukrainę i Węgry (+41%; 1 967 samochodów ciężarowych) oraz w Niemczech (+40%; 1 024 samochody ciężarowe). We Francji firma Renault Trucks umocniła swoją pozycję lidera z udziałem w rynku na poziomie 29,4%.

Odnotowano również silny wzrost na rynku lekkich pojazdów użytkowych, szczególnie w Belgii (+23%; 1 763 pojazdy) oraz w Wielkiej Brytanii i Irlandii (+22%; 3 108 pojazdów).

Te trwałe wyniki w tradycyjnych obszarach działań pozwalają firmie Renault Trucks kontynuować prace nad rozwojem elektromobilności.

  • Przyspieszony rozwój elektromobilności

Rok 2022 był dla Renault Trucks niewątpliwie rokiem dekarbonizacji. Dzięki otwarciu linii montażowej rowerów towarowych Kleuster w zakładzie w Lyonie, wspierającą dystrybucję ostatniej mili, oraz dzięki produkcji elektrycznych samochodów ciężarowych gamy średniej w zakładzie Renault Trucks w Blainville-sur-Orne, która przekroczyła symboliczną liczbę 1 000 samochodów ciężarowych, producent ugruntował swoją pozycję kluczowego gracza w dziedzinie elektromobilności.

Dowodzi tego także fakt, że w Europie w 2022 roku firma Renault Trucks uzyskała 24,2% rejestracji na rynku elektrycznych pojazdów gamy średniej i ciężkiej i zafakturowała 379 sztuk Renault Trucks E-Tech D i D Wide. We Francji, Renault Trucks pozostaje niekwestionowanym liderem w dziedzinie elektromobilności z 75% udziałem w rynku elektrycznych pojazdów gamy średniej i ciężkiej.

Firma Renault Trucks zafakturowała w 2022 roku również 268 elektrycznych lekkich pojazdów użytkowych Renault Trucks E-Tech Master.

W roku 2022, wiele firm transportowych i samorządów wybrało Renault Trucks, w celu uzyskania pomocy w przejściu na pojazdy elektryczne, w tym firma XPO we Francji, która ogłosiła zamówienie 100 elektrycznych pojazdów ciężarowych, miasto Barcelona, zakupiło 73 elektryczne pojazdy Renault Trucks do zbierania odpadów i czyszczenia ulic, Coca-Cola, która użytkuje 30 elektrycznych ciężarówek Renault Trucks do dostaw na ostatnich kilometrach do swoich klientów w Belgii, oraz Sepur, firma, która oddała do użytku 18 Renault Trucks E-Tech D Wide służących do zbiórki odpadów komunalnych z całej 13. dzielnicy Paryża.

Elektryczne ciężarówki klientów Renault Trucks przejechały już łącznie 4 mln km, co jest równoznaczne z oszczędnością 3 200 ton CO2.

Ten trend ma się utrzymać w 2023 roku, ponieważ w 2022 roku Renault Trucks zarejestrowało ponad 1 700 zamówień na pojazdy elektryczne. Pod koniec 2023 roku, w zakładzie w Bourg-en-Bresse we Francji, producent rozpocznie również produkcję elektrycznych pojazdów ciężarowych gamy ciężkiej, Renault Trucks E-Tech T do dystrybucji regionalnej i Renault Trucks E-Tech C na potrzeby budownictwa miejskiego.

Pojawienie się w 2023 r. całkowicie elektrycznej, ciężkiej gamy pojazdów ciężarowych Renault Trucks to wielki krok producenta na drodze do dekarbonizacji drogowego transportu towarowego. Renault Trucks jest obecnie jedynym producentem oferującym mobilność elektryczną dla wszystkich zastosowań: od rowerów towarowych o masie 650 kg do 44-tonowych elektrycznych ciągników i pojazdów budowlanych. Te pojazdy elektryczne są częścią pełnego ekosystemu dekarbonizacji transportu proponowanego przez Renault Trucks, który przyjmuje formę dostosowanego do potrzeb przewoźników wsparcia w ich transformacji energetycznej: od oceny i analizy potrzeb do monitorowania realizacji i eksploatacji.

Renault Trucks realizuje swój ambitny plan, aby do 2030 roku 50% sprzedaży stanowiły pojazdy w pełni elektryczne.

Rekordowy rok na arenie międzynarodowej

Sprzedaż międzynarodowa Renault Trucks nadal rośnie w stałym tempie, zwiększając się o 24% w stosunku do roku 2021 i obejmując 6 807 pojazdów. Pozycja francuskiego producenta wzrosła w większości krajów, w tym w Indonezji (10%), Chile (5,7%) i wielu krajach afrykańskich. Firma Renault Trucks osiągnęła również rekordowe udziały w rynku wynoszące 7,3% w Turcji i 16% w Arabii Saudyjskiej.

Oprócz ilości zafakturowanych pojazdów, wskaźniki zadowolenia międzynarodowych klientów Renault Trucks pozostały w 2022 roku na wysokim poziomie. Klienci okazali swoją lojalność warsztatom producenta, które odnotowały 24% wzrost obrotów w segmencie części zamiennych. Zaufanie klientów znalazło również odzwierciedlenie w dużej ilości umów serwisowych: na przykład w Turcji liczba umów serwisowych podwoiła się, a ponad połowa pojazdów zafakturowanych w 2022 roku była podłączona do systemu telematycznego Optifleet.

W tej sprzyjającej sytuacji, do Renault Trucks dołączyli nowi partnerzy, w celu wsparcia ekspansji Renault Trucks w Turcji, Algierii, Kenii, Angoli i Tunezji.

Renault Trucks nadal angażuje się w działania związane z koncepcją gospodarki o obiegu zamkniętym

Dla Renault Trucks przyjęcie modelu gospodarki o obiegu zamkniętym jest jednym z filarów dekarbonizacji branży transportowej. Dzięki wydłużeniu okresu eksploatacji używanego samochodu ciężarowego lub części Renault Trucks zmniejsza wpływ na środowisko nawet o 80%. Jest to świetny model, oparty na trzech zasadach, a mianowicie regeneracji, ponownym wykorzystaniu i recyklingu.

W 2022 roku, Renault Trucks przedłużyło żywotność 345 pojazdów we flotach swoich klientów poprzez ich regenerację w Centrum Pojazdów Używanych w Saint-Priest. Pierwsza flota pojazdów regenerowanych zostanie zwrócona w połowie 2023 roku, co pozwoli wówczas Renault Trucks na ocenę tej działalności.

Firma Renault Trucks dała również drugie życie 132 używanym pojazdom ciężarowym, przebudowanym w celu nowych zastosowań w Fabryce Pojazdów Używanych w Bourg-en-Bresse. Tę liczbę przebudowanych pojazdów, która jest znacznie poniżej popytu, tłumaczy się brakiem dostępności pojazdów, przy historycznie niskim poziomie zapasów (1 001 sztuk), oraz faktem, że przewoźnicy dłużej eksploatują swoje pojazdy. Bezpośrednią konsekwencją tego niedoboru jest spadek dostaw pojazdów używanych przez Renault Trucks w 2022 roku o 25% w stosunku do roku poprzedniego.

Osiągnięcie neutralności węglowej do 2040 roku

Firma Renault Trucks zobowiązała się do zwiększenia stopnia dekarbonizacji swojej działalności, aby przyczynić się do utrzymania wzrostu temperatury na świecie poniżej 1,5°C do końca tego wieku. Cele producenta, ustalone w ramach inicjatywy Science Based Target (SBTi), oparte są na danych naukowych.

Od 2040 roku Renault Trucks będzie sprzedawać wyłącznie pojazdy ciężarowe w 100% wolne od paliw kopalnych.

 

Źródło: Renault Trucks

TAG: dekarbonizacja transportu, elektromobilność, Elektryczne ciężarówki, Optifleet, podsumowanie 2022, pojazdy elektryczne, Renault Trucks, Renault Trucks E-Tech Master, rok 2022, system telematyczny Optifleet

Co możesz jeszcze przeczytać

Policjanci oburzeni – ktoś chce im zabronić pouczeń. Mają dawać tylko mandaty.
MAN eTGM Berlin
eMAN’y w Berlinie
Zakaz wyprzedzania przez ciężarówki w Polsce
Zakaz wyprzedzania przez ciężarówki w Polsce

Najczęściej czytane

  • Kälte, Eis und Schnee erfolgreich getrotzt: Mercedes-Benz Trucks testet in Finnland Elektro-LkwCold, ice and snow successfully defied: Mercedes-Benz Trucks tests electric trucks in Finland

    Mróz, lód i śnieg skutecznie pokonane: Mercedes-Benz Trucks testuje w Finlandii elektryczne samochody ciężarowe

    Firmy transportowe stawiają akumulatorowo-elek...
  • DJ Jadzia Załadunek w Zakopanem

    DJ Jadzia – Załadunek w Zakopanem

    Na Master Truckowej scenie #Sławomir śpiewał o ...
  • Ciekawostka

    Ciekawostka

    Na 18 zlocie Master Truck Show działo się bardz...
  • Spotkanie Polskiej Unii Transportu w Dobieszkowie [Na Osi 1020]

    Spotkanie Polskiej Unii Transportu w Dobieszkowie [Na Osi 1020]

    O czym rozmawiali przewoźnicy na spotkaniu Pols...
  • Jaki rodzaj betonu można przewozić bez rejestrowania czasu pracy?

    Jaki rodzaj betonu można przewozić bez rejestrowania czasu pracy? [Ekspert Na Osi radzi]

    „Jaki rodzaj betonu można przewozić bez rejestr...

Archiwum

  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • EKSPERCI ODPOWIADAJĄ
  • GŁÓWNA
  • KALENDARZ ADWENTOWY
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP