NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • Volvo wprowadza na rynek nowy samochód ciężarowy na biogaz, który obniża emisję CO2 podczas transportów na dłuższych trasach

Volvo wprowadza na rynek nowy samochód ciężarowy na biogaz, który obniża emisję CO2 podczas transportów na dłuższych trasach

piątek, 03 luty 2023 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, All, GŁÓWNA, NEWS

Volvo wprowadza na rynek nowy samochód ciężarowy na biogaz, który obniża emisję CO2 podczas transportów na dłuższych trasach

Volvo Trucks wprowadza teraz na rynek nowy, mocniejszy samochód ciężarowy, który może być zasilany skroplonym biogazem. Nowy pojazd może wykonywać wymagające zadania transportowe na dużych odległościach, jednocześnie zmniejszając ogólną emisję CO2.

Pięć lat temu Volvo Trucks wprowadziło na rynek samochody ciężarowe, które mogą być zasilane skroplonym biogazem, często nazywanym bio-LNG. Jest to paliwo odnawialne, które można wytwarzać z wielu rodzajów odpadów organicznych, w tym resztek żywności. Paliwo może zmniejszyć emisję CO2 nawet o 100%.

Biogaz stanowi doskonałe uzupełnienie transportu elektrycznego, pomagając przewoźnikom w realizacji ich ambicji w zakresie zrównoważonego rozwoju i dążeniu do transportu neutralnego dla klimatu — mówi Daniel Bergstrand, Product Manager w zakresie samochodów ciężarowych napędzanych gazem w Volvo Trucks.

Ciężarówki napędzane gazem, Volvo FH i FM, zyskują nową jednostkę napędową o mocy 500 KM, która dołącza do poprzednich silników o mocy 420 i 460 KM. Silniki gazowe otrzymały również znaczne ulepszenia techniczne, które sprawiają, że są nawet o 4% bardziej oszczędne**, co wraz z nowym, o 10% większym zbiornikiem paliwa, przyczynia się do zwiększenia zasięgu.

Nasze wydajne samochody ciężarowe na gaz mają osiągi porównywalne z ich odpowiednikami z silnikiem Diesla. Tankowanie jest prawie tak szybkie, jak w przypadku ciężarówki z silnikiem Diesla, a rozwijająca się sieć ponad 600 stacji paliw zarówno dla bio-LNG, jak i LNG w Europie sprawia, że są one idealne do transportu długodystansowego – wyjaśnia Daniel Bergstrand.

Żadne pojedyncze rozwiązanie nie rozwiąże problemu zmian klimatycznych

Wzmocniona gama pojazdów napędzanych gazem dobrze wpisuje się w plan strategiczny Volvo Trucks zmierzający do osiągnięcia zerowej emisji: samochody ciężarowe z napędem elektrycznym, samochody ciężarowe z ogniwami paliwowymi i silniki spalinowe napędzane paliwami odnawialnymi, takimi jak biogaz, HVO, a nawet ekologiczny wodór.

Potrzebnych jest kilka rozwiązań technicznych, ponieważ dostępność infrastruktury energetycznej i paliwowej znacznie różni się w zależności od kraju i regionu, a także dlatego, że wymagania dotyczące każdego zadania transportowego mogą się różnić — komentuje Daniel Bergstrand.

Ogromne plany zastąpienia kopalnego LNG bio-LNG w Europie

Oczekuje się, że europejska produkcja bio-LNG szybko wzrośnie, aby odejść od stosowania kopalnego LNG. Komisja Europejska przedstawiła plan o nazwie REPower EU, w którym nacisk kładziony jest na stworzenie znacznie zwiększonych krajowych zdolności produkcyjnych dla różnych rodzajów energii. Plan zakłada dziesięciokrotne zwiększenie rocznej produkcji biogazu do 2030 r.*, a sektor już rozpoczął fazę szybkiego wzrostu. Również poza Europą rośnie zainteresowanie potencjałem biogazu.

Fakty na temat samochodów ciężarowych Volvo z napędem gazowym:

  • Modele produktów: Volvo FH, FM i FMX.
  • Poziomy mocy: 420, 460 i 500 KM.
  • Paliwo: bio-LNG (płynny biogaz) lub LNG. Do zainicjowania zapłonu gazu używana jest niewielka ilość oleju napędowego lub HVO (mokra świeca zapłonowa).
  • Zasięg: do 1000 km**.
  • Technologia silnika: Dzięki wykorzystaniu wysokiej sprawności silnika o zapłonie samoczynnym osiąga się takie same właściwości jezdne jak w przypadku ciężarówki z silnikiem pracującym w cyklu Diesla, co umożliwia jazdę z dużymi obciążeniami i pokonywanie długich dystansów.
  • Nowe silniki gazowe Euro 6 step E są do 4% bardziej oszczędne** niż silniki step D.
  • Zmodernizowane silniki gazowe – zwiększenie sprawności silników osiągnięto dzięki zastosowaniu nowych wtryskiwaczy i tłoków charakteryzujących się niższym współczynnikiem tarcia, wraz z nową turbosprężarką, pompą oleju o zmiennej wydajności oraz nowym systemem wentylacji skrzyni korbowej.

Fakty dotyczące skroplonego gazu:

  • Bio-LNG (zwany także LBG) jest paliwem odnawialnym, jakim jest biogaz płynny (biometan). Wszelkie odpady organiczne można poddać fermentacji w celu wytworzenia biogazu, na przykład osady z oczyszczalni ścieków, odpady żywnościowe, obornik i inne produkty odpadowe.
  • LNG (skroplony gaz ziemny) to gaz kopalny (metan), który jest wydobywany z podziemnych lub podmorskich rezerw.
  • Proces skraplania biogazu jest taki sam jak w przypadku LNG; gaz jest schładzany do –162 °C. W trakcie schładzania paliwo LNG zmniejsza swoją objędtość, co umożliwia zabranie na pokład pojazdu ciężarowego znacznie większej ilości energii, co znacznie zwiększa zasięg.
  • Celem Komisji Europejskiej (REPower EU) jest dziesięciokrotne zwiększenie rocznej produkcji biogazu do 35 miliardów metrów sześciennych do 2030 roku*. Potwierdzono już gotowość ponad 78 instalacji bio-LNG w Europie do 2024 r. Oczekuje się, że Niemcy i Włochy wraz z Holandią będą wiodącymi krajami bio-LNG w nadchodzących latach.

*EBA (European Biogas Association) Statistical Report 2022.

https://www.europeanbiogas.eu/SR-2022/EBA/

** Rzeczywiste zużycie paliwa i zasięg mogą się różnić w zależności od wielu czynników, takich jak prędkość jazdy, korzystanie z tempomatu, specyfikacja pojazdu, obciążenie pojazdu, rzeczywista topografia, wrażenia kierowcy z jazdy, konserwacja pojazdu i warunki pogodowe.

Źródło: Volvo Trucks Polska

TAG: bio-LNG, biogaz, Daniel Bergstrand, LNG, paliwo odnawialne, REPower EU, transport elektryczny, Volvo FH, volvo fm, Volvo Trucks

Co możesz jeszcze przeczytać

Dzika szarża [Nie zabijaj, nie daj się zabić]
Dzika szarża [Nie zabijaj, nie daj się zabić]
Systemy Drabpol
Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy: Daimler Truck potwierdza swoje aspiracje do odgrywania wiodącej roli na drodze do zrównoważonego transportu

Najczęściej czytane

  • Kälte, Eis und Schnee erfolgreich getrotzt: Mercedes-Benz Trucks testet in Finnland Elektro-LkwCold, ice and snow successfully defied: Mercedes-Benz Trucks tests electric trucks in Finland

    Mróz, lód i śnieg skutecznie pokonane: Mercedes-Benz Trucks testuje w Finlandii elektryczne samochody ciężarowe

    Firmy transportowe stawiają akumulatorowo-elek...
  • DJ Jadzia Załadunek w Zakopanem

    DJ Jadzia – Załadunek w Zakopanem

    Na Master Truckowej scenie #Sławomir śpiewał o ...
  • Ciekawostka

    Ciekawostka

    Na 18 zlocie Master Truck Show działo się bardz...
  • Spotkanie Polskiej Unii Transportu w Dobieszkowie [Na Osi 1020]

    Spotkanie Polskiej Unii Transportu w Dobieszkowie [Na Osi 1020]

    O czym rozmawiali przewoźnicy na spotkaniu Pols...
  • Jaki rodzaj betonu można przewozić bez rejestrowania czasu pracy?

    Jaki rodzaj betonu można przewozić bez rejestrowania czasu pracy? [Ekspert Na Osi radzi]

    „Jaki rodzaj betonu można przewozić bez rejestr...

Archiwum

  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • EKSPERCI ODPOWIADAJĄ
  • GŁÓWNA
  • KALENDARZ ADWENTOWY
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP