NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • Volvo Trucks udoskonala wydajność paliwową na długich dystansach

Volvo Trucks udoskonala wydajność paliwową na długich dystansach

wtorek, 22 luty 2022 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, All, GŁÓWNA, NEWS

Volvo Trucks udoskonala wydajność paliwową na długich dystansach

Volvo Trucks udoskonala wydajność paliwową na długich dystansach

Volvo Trucks wprowadza do I-Save nowe usprawnienia, które mają na celu obniżenie zużycia paliwa i znaczne ograniczenie emisji CO2, a jednocześnie poprawę właściwości jezdnych, co przekłada się na większy komfort jazdy. I-Save obejmuje optymalizację technologii silnika, oprogramowania sterującego i elementów zmniejszających opór powietrza, a wszystko po to, aby osiągnąć jeden wspólny cel – maksymalne zwiększenie efektywności energetycznej.

Volvo poszło o krok dalej w swojej koncepcji Volvo FH I-Save, aby zapewnić pełną optymalizację procesu spalania w silnikach, dostosowując wtryskiwacze, kompresję i wałek rozrządu specjalnie do swoich nowych, udoskonalonych i unikalnych tłoków. Zmniejszono również masę całkowitą i tarcie wewnętrzne. Wysokowydajna turbosprężarka i pompa olejowa zostały zmodernizowane; nawet filtry oleju, paliwa i powietrza zyskały opatentowane udoskonalenia w celu uzyskania lepszych osiągów.

„Zaczynając od wysoko-wydajnego silnika, zwróciliśmy uwagę na wiele istotnych szczegółów, które razem dają znaczne oszczędności. Chodzi o to, aby z każdej kropli paliwa wydobyć więcej energii użytkowej”, mówi Helena Alsiö, wiceprezes ds. zarządzania produktami w dziale układów napędowych Volvo Trucks.

Volvo Trucks udoskonala wydajność paliwową na długich dystansach

Płynniej, mądrzej i szybciej

Sercem układu I-Save jest 13-litrowy silnik, D13TC, z opracowaną przez Volvo technologią turbo compound, która umożliwia osiąganie wysokiego momentu przy niskich obrotach silnika przez dłuższy czas. W rezultacie jazda jest bardziej płynna i cicha. Silnik może pracować z wysoką sprawnością w całym zakresie prędkości obrotowych, przy czym najlepsze wyniki osiąga w zakresie od 900 do 1 300 obr./ min.

Oprócz wszystkich aktualizacji sprzętowych wprowadzono nową generację oprogramowania do zarządzania pracą silnika, która z kolei komunikuje się z unowocześnioną skrzynią biegów I-Shift. W rezultacie, nie tylko zmniejszono zużycie paliwa, ale także wyraźnie poprawiono właściwości jezdne dzięki aktualizacji inteligentnej skrzyni zmiany biegów, która zapewnia szybszą reakcję i jeszcze bardziej harmonijne prowadzenie.

I-Torque to nowe, inteligentne oprogramowanie w zakresie momentu obrotowego zwiększające wydajność energetyczną poprzez analizę danych topograficznych z systemu I-See i dostosowywanie jazdy do aktualnej trasy. System I-See wykorzystuje informacje o planowanej trasie, aby jak najlepiej wykorzystać energię kinetyczną samochodu ciężarowego podczas jazdy po pagórkowatym terenie. Nowa funkcja I-Torque zarządza wyborem biegów, momentem obrotowym silnika i hamowaniem, gdy włączony jest system I-Cruise. Funkcja ta patrzy na drogę przed pojazdem i ocenia, jak wygląda topografia terenu, jednocześnie oceniając masę samochodu, aby wykorzystać te informacje do oceny, ile momentu obrotowego potrzebuje silnik, aby pracować jak najbardziej efektywnie energetycznie (oszczędnie pod względem zużycia paliwa).

„Aby oszczędzać paliwo, samochód ciężarowy uruchamia się w trybie Eco, a kierowca ma zawsze łatwy dostęp do potrzebnej mocy i może oczekiwać szybszych przełożeń oraz reakcji układu napędowego na moment obrotowy” – kontynuuje Helena Alsiö.

Podczas jazdy na długich dystansach aerodynamika samochodu ciężarowego odgrywa ważną rolę w oszczędzaniu paliwa, dlatego wprowadzono kilka zmian poprawiających przepływ powietrza, takich jak ciaśniejsze szczeliny w przedniej części kabiny i dłuższe przedłużenie drzwi.

I-Save jest bardzo dobrze oceniany przez Klientów Volvo Trucks od momentu wprowadzenia go na rynek w 2019 r. W odpowiedzi na duże zainteresowanie, do poprzednich wersji o mocy 460 i 500 KM dodano nowy poziom mocy 420 KM. Wszystkie silniki są certyfikowane do pracy na HVO100, odnawialnym oleju napędowym w postaci uwodornionych olejów roślinnych.

Volvo Trucks FH, FM i FMX ze standardowymi 11- i 13-litrowymi silnikami Euro 6 również otrzymają aktualizacje, które zwiększą ich efektywność energetyczną.

Volvo Trucks udoskonala wydajność paliwową na długich dystansach

Na drodze do wolności od paliw kopalnych

Celem Volvo Trucks jest, aby w 2030 r. samochody ciężarowe z napędem elektrycznym stanowiły połowę sprzedaży. Silnik spalinowy będzie jednak nadal odgrywał pewną rolę, a zwiększona wydajność wynikająca z nowych rozwiązań I-Save w układzie napędowym jest jednym z ważnych sposobów przyczynienia się do obniżenia emisji CO2.

„Jesteśmy zaangażowani w realizację Porozumienia Paryskiego w sprawie zmian klimatu i podejmujemy zdecydowane działania w celu radykalnego obniżenia emisji CO2 związanej z drogowym transportem towarów. Nawet jeśli w dłuższej perspektywie głównym rozwiązaniem będzie elektromobilność, energooszczędne silniki spalinowe jeszcze przez wiele lat będą odgrywać istotną rolę” – podsumowuje Helena Alsiö.

 

Źródło: Volvo Trucks

TAG: CO2, emisja CO2, Helena Alsiö, I-Save, I-See, I-Shift, I-Torque, oprogramowanie I-Torque, skrzynia biegów I-Shift, systemI-See, Volvo FH, Volvo FH I-Save, Volvo Trucks, Volvo Trucks FH, Volvo Trucks FM, Volvo Trucks FMX

Co możesz jeszcze przeczytać

Używka XXL: MAN TGM | Na Osi 1108
Co w majowym numerze e-Route on-line?
Truck story: teledyski z ciężarówkami [Na Osi 968]
Truck story: teledyski z ciężarówkami [Na Osi 968]

Najczęściej czytane

  • Iveco Massif i kilka spostrzeżeń na temat ADR | ZAJAWKA Na Osi 1135

    W 1135 odcinku Na Osi Iveco Massif i kilka spos...
  • Bardzo lekki autotransporter i 60-metrowa pompa do betonu | Na Osi ODCINEK 1134

    Bardzo lekki autotransporter polskiej marki, sz...
  • IVECO nadaje tempo zrównoważonym wyścigom ciężarówek w mistrzostwach Goodyear FIA European Truck Racing Championship 2025 dzięki przełomowemu ePaceTruck

    Jako oficjalny partner Goodyear FIA European Tr...
  • Wymiana prawa jazdy kierowców z krajów trzecich pod lupą ITD

    W czasie kontroli drogowej pokazanie prawa jazd...
  • Trucker Club ODCINEK 11/2025

    W 11 odcinku Trucker Clubu 4 część relacji z Ma...

Archiwum

  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP