NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • Volvo Trucks przedstawia swój pierwszy w historii wyłącznie elektryczny samochód ciężarowy – zoptymalizowany pod kątem czystszego i bezpieczniejszego transportu miejskiego

Volvo Trucks przedstawia swój pierwszy w historii wyłącznie elektryczny samochód ciężarowy – zoptymalizowany pod kątem czystszego i bezpieczniejszego transportu miejskiego

czwartek, 01 luty 2024 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, All, GŁÓWNA, NEWS

Volvo Trucks przedstawia swój pierwszy w historii wyłącznie elektryczny samochód ciężarowy – zoptymalizowany pod kątem czystszego i bezpieczniejszego transportu miejskiego

Volvo wprowadza na rynek swój pierwszy w historii model opracowany wyłącznie z napędem elektrycznym. Dzięki możliwości przewozu dużych ładunków i doskonałej widoczności dla kierowcy, FM Low Entry to elektryczny samochód ciężarowy zoptymalizowany pod kątem bezpiecznej i wydajnej jazdy w obszarach miejskich. 

Ponieważ coraz więcej miast dąży do poprawy swojego środowiska poprzez obniżenie poziomu emisji, szybko rośnie popyt na ciężarówki o zerowej emisji spalin, które mogą spełnić te nowe wymagania klientów.

Najnowszy model uzupełniający gamę elektrycznych pojazdów ciężarowych Volvo Trucks – Volvo FM Low Entry – to ciężki samochód ciężarowy opracowany specjalnie do realizacji różnorodnych zadań transportowych na obszarach miejskich. To także pierwszy model opracowany przez Volvo, który dostępny jest wyłącznie z napędem elektrycznym.

„Ten samochód ciężarowy o zerowej emisji jest doskonałym uzupełnieniem naszej oferty pojazdów elektrycznych, doskonale nadaje się do transportu miejskiego i został zaprojektowana z myślą o kierowcy. Jest mocny, a jednocześnie zachowuje płynność podczas prowadzenia i łatwość manewrowania. Nowe Volvo FM Low Entry doskonale wpisuje się w nasze ambicje rozszerzenia oferty pojazdów elektrycznych, umożliwiając jeszcze większej liczbie klientów zmniejszanie emisji gazów cieplarnianych” – wyjaśnia Roger Alm, Prezes Volvo Trucks.

5 gwiazdek w rankingu Direct Vision

Niska pozycja za kierownicą zapewnia kierowcy doskonałą widoczność i kontrolowanie otoczenia. Dobra widoczność, to jedna z cech, która zapewniła modelowi FM Low Entry pięciogwiazdkową ocenę w standardzie Direct Vision, który ocenia pojazdy ciężkie poruszające się w Londynie i który wejdzie w życie w czwartym kwartale 2024 roku*.

Volvo FM Low Entry jest bardzo wszechstronne i można je dostosować do specyficznych wymagań różnych zadań transportowych, takich jak gospodarka odpadami, dystrybucja i budownictwo.

Ciężarówka bazuje na dobrze znanym modelu Volvo FM. Przestronna kabina została obniżona i przesunięta do przodu, a płaska podłoga ułatwia wsiadanie i wysiadanie z niej. Te cechy konstrukcyjne tworzą ergonomiczne, wygodne i wydajne środowisko pracy dla kierowców w ruchliwych lokalizacjach miejskich.

Nowe FM Low Entry będzie początkowo sprzedawane w Europie, w tym w Turcji i Korei Południowej. Rozpoczęcie sprzedaży przypada na pierwszy kwartał 2024 r., a rozpoczęcie produkcji na drugi kwartał 2024 r.

Osiem modeli elektrycznych

Dzięki tej nowej, całkowicie elektrycznej ciężarówce miejskiej Volvo ma obecnie w swojej ofercie łącznie osiem modeli elektrycznych. W 2019 r. Volvo Trucks jako pierwszy światowy producent rozpoczęło seryjną produkcję ciężkich elektrycznych samochodów ciężarowych, a celem firmy jest, aby w 2030 r. 50% światowej sprzedaży nowych samochodów ciężarowych Volvo było pojazdami elektrycznymi.

Najważniejsze cechy Volvo FM Low Entry:

  • Widoczność (ze standardową specyfikacją) spełnia pięciogwiazdkowy standard Direct Vision wydany przez Transport for London. 
  • Pojazd wyposażony jest w Aktywny Układ Kierowniczy Volvo, który zapewnia łatwe kierowanie i redukcję drgań.
  • Dostępne są trzy opcje siedzeń: Kierowca + 0, 1 lub 3 pasażerów. Dzięki umieszczeniu foteli pasażerskich w tylnej części kabiny, nie są one widoczne dla kierowcy. Minimalizuje to martwe pola i przyczynia się do doskonałej widoczności.
  • Wiele ergonomicznych rozwiązań obejmuje płaską podłogę i dobrze rozmieszczone uchwyty umożliwiające łatwe i bezpieczne wychodzenie z kabiny.
  • Samochód ciężarowy jest dostępny z nowym, zaawansowanym Systemem Kamer Monitorujących Volvo.
  • Jest dostępny w dwóch wysokościach (stojących): Sleeper Cab (1575 mm) i Extended/High sleeper (1945 mm).
  • Dostępne konfiguracje osi: 4X2, 6X2, 6X4, 8X2, 8X4
  • DMC: 19-32 ton
  • Silnik: 330 kW
  • Bateria: 360 kWh (4 baterie)
  • Zasięg: do 200 km (zasięg zależny od kilku parametrów takich jak masa ładunku, styl jazdy, cykl jazdy, topografia, temperatura itp.)
  • Ładowanie: 250 kW (DC), 43 kW (AC)
  • Rozstaw osi: 3900-6000 mm

 

Źródło: Volvo Trucks

TAG: Direct Vision, elektryczny samochód ciężarówy, FM Low Entry, napęd elektryczny, Nowe FM Low Entry, Roger Alm, Volvo, Volvo FM Low Entry, Volvo Trucks

Co możesz jeszcze przeczytać

Elektryczny samochód ciężarowy Volvo o dużej ładowności zostaje wystawiony na próbę: wyróżnia się zarówno zasięgiem, jak i wydajnością energetyczną
Elektryczny samochód ciężarowy Volvo o dużej ładowności zostaje wystawiony na próbę: wyróżnia się zarówno zasięgiem, jak i wydajnością energetyczną
trucker club 11
Trucker Club | 11/2021
odcinek na osi 926
Używka XXL, DAF Nocny i lekkie ciężarówki w Program Na Osi odcinek 926 | 22.05.2021

Najczęściej czytane

  • Bardzo lekki autotransporter i 60-metrowa pompa do betonu | Na Osi ODCINEK 1134

    Bardzo lekki autotransporter polskiej marki, sz...
  • IVECO nadaje tempo zrównoważonym wyścigom ciężarówek w mistrzostwach Goodyear FIA European Truck Racing Championship 2025 dzięki przełomowemu ePaceTruck

    Jako oficjalny partner Goodyear FIA European Tr...
  • Wymiana prawa jazdy kierowców z krajów trzecich pod lupą ITD

    W czasie kontroli drogowej pokazanie prawa jazd...
  • Trucker Club ODCINEK 11/2025

    W 11 odcinku Trucker Clubu 4 część relacji z Ma...
  • IVECO z sukcesem zakończyło testy półautonomicznych pojazdów ciężarowych we współpracy z partnerami Plus, DSV i dm-drogerie markt

    IVECO pomyślnie zakończyło testy swojej pionier...

Archiwum

  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP