NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • Volvo Trucks poprawia właściwości jezdne i wydajność swoich miejskich samochodów ciężarowych

Volvo Trucks poprawia właściwości jezdne i wydajność swoich miejskich samochodów ciężarowych

czwartek, 30 czerwiec 2022 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, All, GŁÓWNA, NEWS

Volvo Trucks poprawia właściwości jezdne i wydajność swoich miejskich samochodów ciężarowych

Volvo FL i FE, które są najczęściej wykorzystywane do dystrybucji w miastach i na terenach zurbanizowanych, otrzymały nowe, zmodernizowane skrzynie biegów, które zapewniają większą wydajność i płynność jazdy.

Pojazd Volvo FL to mały i zwinny przedstawiciel gamy Volvo Trucks, a dzięki nowej, w pełni automatycznej, 8-biegowej skrzyni biegów (o dwie wyższe niż w poprzednim modelu) oferuje oszczędność paliwa do 4%.

„Dzięki nowej skrzyni biegów oferujemy także pełną zdolność do pracy z PTO (przystawką odbioru mocy) podczas postoju, co czyni go bardziej uniwersalnym i idealnym do wywrotek, rozsiewaczy soli, pługów śnieżnych i wielu innych podobnych zastosowań”, mówi Kenneth Ackerberg, Menedżer Produktu Volvo FL i FE.

Tymczasem większe Volvo FE ma teraz tę samą zmodernizowaną skrzynię biegów I-Shift, która jest stosowana w cięższych modelach Volvo Trucks, dzięki czemu zmiany biegów są szybsze nawet o 30%.

Znaczną poprawę właściwości jezdnych uzyskano dzięki nowemu sposobowi współpracy skrzyni I-Shift z silnikiem. Aktualizacja obejmuje szybsze włączanie sprzęgła, co powoduje krótszą przerwę w działaniu momentu obrotowego. Dzięki temu zmiana biegów przebiega płynniej, co zapewnia bardziej harmonijne wrażenia z jazdy.

„Szybsza zmiana biegów pozwala na bardziej efektywną optymalizację wyboru biegów. Jazda w mieście z wieloma startami i zatrzymaniami prowadzi do wielu zmian biegów, więc poprawa będzie bardzo zauważalna i doceniona przez kierowcę” – kontynuuje Kenneth Ackerberg.

Trzy różne tryby jazdy dla optymalizacji prowadzenia

Aby usprawnić i zoptymalizować jazdę zarówno w Volvo FL, jak i FE, dostępne są trzy różne tryby jazdy: ekonomiczny (economy), dynamiczny (performance) i terenowy (off-road). Każdy tryb wybiera się naciskając przycisk na desce rozdzielczej, który jest następnie prezentowany na zestawie wskaźników.

„W celu zapewnienia jak najwyższej ekonomiki paliwowej, samochód ciężarowy zawsze uruchamia się w trybie ekonomicznym. Tryb dynamiczny jest jednak łatwo dostępny za pomocą prostego kliknięcia. Dodaliśmy również tryb terenowy, ponieważ samochody te mogą być również wykorzystywane do lekkich prac budowlanych” – podsumowuje Kenneth Ackerberg.

Tryb „off-road” oferuje lepsze osiągi przy niskich prędkościach, co zwiększa bezpieczeństwo jazdy, zapewniając lepszą kontrolę i mniej stresujące doświadczenia na trudnym terenie.

 

Źródło: Volvo Trucks

TAG: I-Shift, Kenneth Ackerberg, off road, volvo fe, VOLVO FL, Volvo Trucks

Co możesz jeszcze przeczytać

Systemy Drabpol
Tatra chce przejąć fabrykę MANa
eskperci odpowiadają 924
Czy straż miejska może nas skontrolować? | Eksperci odpowiadają

Najczęściej czytane

  • Uniknięcie kar za błędy w SENT w trakcie kontroli [Ekspert Na Osi radzi]

    "Czy możliwe jest uniknięcie kar za błędy w Sys...
  • MWSLiT we Wrocławiu i Jelczem w Himalaje na Spotkaniu PUT /cz. 4 [Na Osi 991]

    W przedostatniej części relacji ze Spotkania Pr...
  • Pierwsza część relacji z e-Robocze Show 2022 [Na Osi 991]

    Rozpoczynamy cykl relacji z pokazu maszyn budow...
  • Zlot oldtimerów w Zamku w Mosznej [Na Osi 991]

    Na zlocie oldtimerów w Zamku w Mosznej można by...
  • e-Robocze Show 1, oldtimery w zamku Moszna, Spotkanie Przewoźników PUT w Krzyżowej 4 [Na Osi 991]

    W odcinku: pierwsza część relacji z pokazu e-Ro...

Archiwum

  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • EKSPERCI ODPOWIADAJĄ
  • GŁÓWNA
  • KALENDARZ ADWENTOWY
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP