NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • Tak prezentują się zwycięzcy: pojazdy użytkowe Daimler Truck AG zdobywają nagrody ETM Awards 2022 w ośmiu kategoriach

Tak prezentują się zwycięzcy: pojazdy użytkowe Daimler Truck AG zdobywają nagrody ETM Awards 2022 w ośmiu kategoriach

piątek, 10 czerwiec 2022 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, All, CIEKAWOSTKI, GŁÓWNA, NEWS

Tak prezentują się zwycięzcy: pojazdy użytkowe Daimler Truck AG zdobywają nagrody ETM Awards 2022 w ośmiu kategoriach

Stuttgart/Berlin.

W plebiscycie ETM Awards 2022 samochody ciężarowe, autobusy i usługi Daimler Truck AG zdobyły pierwsze miejsca w ośmiu kategoriach. Nagrody te, których wręczenie, po wirtualnych wydarzeniach ostatnich dwóch lat, odbyło się znów na żywo 1 czerwca w Berlinie, uznawane są za ważny wskaźnik w branży pojazdów użytkowych. W 26. plebiscycie wzięło udział 5978 czytelników czasopism branżowych „lastauto omnibus”, „trans aktuell”, „Fernfahrer” oraz magazynu internetowego „eurotransport.de”, należących do wydawnictwa ETM ze Stuttgartu, którzy przyznali prestiżową nagrodę w kategoriach „Najlepsza ciężarówka”, „Najlepszy samochód dostawczy”, „Najlepszy autobus” i „Najlepsze marki”. Plebiscyt czytelniczy jest przeprowadzany według jednolitej metodologii od 1997 roku. W bieżącym roku w szranki stanęło 219 pojazdów użytkowych w 16 kategoriach oraz około 200 marek z branży pojazdów użytkowych w 29 kategoriach.

Joachim Schlereth, szef działu sprzedaży i serwisu samochodów ciężarowych Mercedes-Benz i FUSO w Niemczech, podczas ceremonii wręczenia nagród nie krył radości z wyniku głosowania czytelników: „Jesteśmy dumni z wyróżnienia przyznanego przez czytelników naszym ciężarówkom i usługom. Motywuje nas to do nieustannego koncentrowania się na oczekiwaniach naszych klientów oraz do kontynuowania transformacji w kierunku elektromobilności w ścisłej współpracy z naszymi klientami”.

Mirko Sgodda, szef działu sprzedaży, marketingu i obsługi klienta w Daimler Buses, jest zadowolony z doskonałej oceny oferty autobusów miejskich dokonanej przez czytelników: „Serdecznie dziękujemy czytelnikom publikacji wydawnictwa ETM – Mercedes-Benz Citaro znów jest numerem jeden w swojej klasie! Cały zespół Daimler Buses jest uradowany tym wyróżnieniem, które przypada dokładnie na czas jubileuszu modelu Citaro: przed 25 laty zaprezentowaliśmy pierwszą generację naszego bestsellerowego autobusu miejskiego!”

W pełni elektryczny napęd stawia eActrosa na pierwszym miejscu wśród elektrycznych samochodów ciężarowych

W kategorii „Elektryczny samochód ciężarowy” czytelnicy wydawnictwa ETM po raz trzeci uhonorowali doskonałą konstrukcję akumulatorowo-elektrycznego eActrosa, przyznając mu pierwsze miejsce na podium zwycięzców ETM Awards. Prezentując w ubiegłym roku swój pierwszy produkowany seryjnie elektryczny samochód ciężarowy z gwiazdą na masce, Mercedes-Benz Trucks rozpoczął nową epokę. Producent podkreśla swoje zdecydowane zaangażowanie w rozwój drogowego transportu towarowego o lokalnie neutralnym bilansie emisji dwutlenku węgla.

Akumulatory eActrosa składają się z trzech (eActros 300) lub czterech (eActros 400) pakietów akumulatorowych. eActros 400, wyposażony w cztery pakiety akumulatorowe, ma zasięg do 400 kilometrów[1]. Technicznym sercem tej elektrycznej ciężarówki jest jednostka napędowa – sztywna oś elektryczna z dwoma zintegrowanymi silnikami elektrycznymi i dwustopniową skrzynią biegów. Oba chłodzone cieczą silniki generują moc ciągłą 330 kW oraz moc maksymalną 400 kW. Ponadto, stosując przewidujący styl jazdy, można odzyskiwać energię elektryczną poprzez rekuperację. Energia wytworzona w ten sposób podczas hamowania trafia z powrotem do akumulatorów eActrosa, a następnie może być ponownie wykorzystana do napędzania pojazdu.

Dwa pierwsze miejsca dla pojazdu Mercedes-Benz Actros z napędem konwencjonalnym

Mercedes-Benz Actros zwyciężył w plebiscycie ETM Awards w kategorii „samochód ciężarowy do transportu dalekobieżnego”. W ten sposób dowiódł, że jako flagowy model z gamy produktów Mercedes-Benz Trucks, nawet po ponad ćwierćwieczu od rozpoczęcia produkcji, nadal wzorcowo spełnia wymagania stawiane w transporcie dalekobieżnym. Ciężarówka z gwiazdą wyróżnia się szczególnie pod względem rentowności, bezpieczeństwa, niezawodności i komfortu, łącząc te cechy z pionierskimi innowacjami, ofertą w zakresie łączności sieciowej i wieloma innymi przełomowymi rozwiązaniami technicznymi. Należą do nich m.in. cyfrowy Multimedia Cockpit, system MirrorCam, oparty na GPS tempomat Predictive Powertrain Control i asystent hamowania awaryjnego Active Brake Assist 5 z funkcją rozpoznawania pieszych. W aktualnej piątej generacji Actros może być też wyposażony na życzenie w asystenta martwego pola Active Sideguard Assist ze zautomatyzowaną funkcją hamowania i system Active Drive Assist drugiej generacji (ADA 2). Jedna z jego funkcji – Emergency Stop Assist – potrafi zainicjować zatrzymanie awaryjne, jeżeli w krytycznej sytuacji pomimo ostrzeżeń kierowca na nią nie reaguje.

W kategorii „Ciężarówki do ciężkiego transportu dystrybucyjnego od 18 ton” pierwsze miejsce zajął Mercedes-Benz Actros F. Jego funkcjonalne wyposażenie spełnia bardzo zróżnicowane potrzeby i wymagania transportowe kierowców oraz operatorów flot w branży transportowej. Atutami tego pojazdu są przestronna kabina, niskie, trzystopniowe wejście, wybór 17 wzorów konstrukcyjnych, a także duża ładowność i elastyczność w eksploatacji. Do tego dochodzi szeroka gama wyposażenia dodatkowego, obejmująca m.in. retarder, Active Sideguard Assist i Predictive Powertrain Control.

Mercedes-Benz Atego zdobywa ETM Award jako najlepsza ciężarówka do transportu dystrybucyjnego poniżej 18 ton

Liderem w kategorii „Ciężarówki do lekkiego transportu dystrybucyjnego poniżej 18 ton” jest Mercedes-Benz Atego. Należy on do najpopularniejszych typoszeregów pojazdów użytkowych Mercedes-Benz Trucks w lekkim i średniociężkim transporcie dystrybucyjnym oraz pozostaje liderem rynkowym w tym segmencie w Europie od ponad 20 lat.

Generalny zwycięzca w kategorii „autobusy klasy midi”: Sprinter Mobility, City, Transfer i Travel

W kategorii „Autobusy klasy midi” czytelnicy wydawnictwa ETM wybrali zwycięzcą cztery typoszeregi – Mobility, City, Transfer i Travel – wszystkie na bazie Mercedes-Benz Sprintera. Wymienione warianty modelowe o długości od 5,9 do 8,5 metra zajmują w Europie czołową pozycję w segmencie minibusów o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony: Sprinter City jest przeznaczony do regularnych przewozów miejskich i podmiejskich. Sprinter Transfer to uniwersalny pojazd do przewozów międzymiastowych i szkolnych, wykorzystywany również w turystyce wycieczkowej i transporcie wahadłowym. Sprinter Mobility jest specjalnie wyposażony do przewozu pasażerów o ograniczonej sprawności ruchowej, a Sprinter Travel spełnia wysokie wymagania pasażerów w transporcie turystycznym. Od momentu sprzedaży spółki Mercedes-Benz Minibus GmbH z siedzibą w Dortmundzie monachijskiej grupie przemysłowej AEQUITA pod koniec 2021 roku, działalność w segmencie minibusów prowadzi nadal spółka Tremonia Mobility GmbH.

Mercedes-Benz Citaro, eCitaro i CapaCity: „Najlepszy autobus” w transporcie miejskim

W plebiscycie czytelników ETM, w ogólnej klasyfikacji kategorii „Autobusy miejskie” Mercedes-Benz Citaro jest stałym bywalcem na pierwszym miejscu. Także w roku jego 25. jubileuszu czytelnicy uhonorowali Citaro nagrodą ETM Award w uznaniu przyjaznych dla środowiska i innowacyjnych technologii. Od premiery rynkowej w 1997 r. sprzedano ponad 60 tysięcy autobusów Citaro w wersji solo i przegubowej, co czyni go jednym z najpopularniejszych autobusów miejskich na świecie i przyszłościową inwestycją dla przedsiębiorstw transportu publicznego w miastach dbających o ochronę klimatu.

Jednocześnie Mercedes-Benz eCitaro został wyróżniony przez czytelników nagrodą ETM Award jako „Najlepszy autobus”. Ten całkowicie elektryczny autobus miejski to autobus elektryczny o zaawansowanej konstrukcji. Obecnie już ponad 600 egzemplarzy eCitaro znajduje się w regularnej eksploatacji liniowej u europejskich klientów. Prawdziwie pionierskim osiągnięciem są dostępne opcjonalnie akumulatory z elektrolitem stałym, odznaczające się szczególnie wysoką gęstością energetyczną i żywotnością, a od 2023 r. eCitaro będzie również dostępny z wodorowym ogniwem paliwowym w funkcji tzw. „range extendera”. Na życzenie Daimler Buses wspiera operatorów przewozowych jako dostawca pełnego zakresu usług, oferując atrakcyjne gotowe rozwiązania, umożliwiające integrację z istniejącymi systemami transportowymi. Można je połączyć w skoordynowany całościowy pakiet, obejmujący autobusy elektryczne z najbardziej odpowiednią techniką akumulatorową, infrastrukturę zasilania i ładowania, a także odpowiednie oprogramowanie, usługi cyfrowe, szkolenia dla personelu i usługi posprzedażne – wszystko z jednego źródła.

Bardzo wysoko na podium uplasowały się również czteroosiowe autobusy miejskie o dużej pojemności CapaCity i CapaCity L. Te niskopodłogowe autobusy przegubowe w wariantach o długości 19,73 m i 21,00 m łączą ogromną pojemność z zaskakującą zwrotnością oraz bogatą ofertą nowoczesnego wyposażenia standardowego i dodatkowego. Ich domeną są mocno obciążone linie w gęsto zaludnionych aglomeracjach miejskich. Dostępne z czterema lub pięcioma drzwiami wejściowymi, oferują wystarczająco dużo miejsca, aby przewieźć maksymalnie 191 pasażerów.

Mercedes-Benz CharterWay i Mercedes-Benz TruckWorks z tytułem „Najlepsze marki”.

W plebiscycie 2022 r. Mercedes-Benz CharterWay po raz kolejny zdobył nagrodę ETM Award w kategorii „Wynajem samochodów ciężarowych”. Od ponad 30 lat CharterWay jest największym dostawcą usług mobilnościowych w Niemczech, posiadającym ponad 7000 ciągników i przyczep/naczep w ponad 70 punktach wynajmu: od 1992 r. firma zapewnia mobilność oraz oferuje w przejrzystych cenach usługi związane z udostępnianiem, obsługą i zarządzaniem samochodami ciężarowymi Mercedes-Benz, pojazdami specjalnymi i dostosowanymi do potrzeb klienta, w tym przyczepami i naczepami. CharterWay Service, CharterWay ServiceLeasing i CharterWay Rental składają się na paletę usług oferowanych przez lidera rynku, posiadającego dostęp do całej europejskiej sieci serwisowej Daimler Truck.

Martin Kehnen, szef CharterWay w Niemczech jest bardzo zadowolony z wyróżnienia: „Jesteśmy zachwyceni, że czytelnicy po raz kolejny uznali Mercedes-Benz CharterWay za najlepszą markę. To pokazuje nam, że jakość naszego systemu krótko- i długoterminowego wynajmu samochodów ciężarowych Mercedes-Benz i FUSO po 30 latach nadal utrzymuje się na najwyższym poziomie”.

Nagrodę ETM Award w kategorii „Serwis samochodów ciężarowych i naczep” czytelnicy w tym roku po raz kolejny przyznali marce serwisowej Mercedes-Benz TruckWorks. Przyznanie pierwszego miejsca jest wyrazem uznania dla wyjątkowo elastycznej, wszechstronnej i kompleksowej oferty obsługi serwisowej, obejmującej całe portfolio samochodów ciężarowych Daimler Truck wraz z przyczepami, naczepami, zabudowami, osiami, układami hamulcowymi, burtami załadunkowymi, agregatami chłodniczymi i telematyką. Ewentualne roszczenia z tytułu gwarancji i rękojmi pozostają w pełni nienaruszone. System kompleksowej obsługi („one-stop service”) w około 100 lokalizacjach TruckWorks w Niemczech minimalizuje czas przestojów, nakłady pracy i koszty związane z czynnościami konserwacyjnymi i naprawczymi, a także z wymaganymi prawnie przeglądami. Uzupełnieniem oferty usługowej jest serwis opon, usługi odbioru i dostarczania pojazdów, wydłużone godziny otwarcia, serwis całodobowy oraz udostępnianie pojazdów zastępczych. Kierowcom oczekującym na swój pojazd TruckWorks zapewnia zaplecze sanitarne, możliwość skorzystania z pryszniców i noclegu oraz napoje.

[1] Zasięg pojazdu został określony wewnętrznie, w optymalnych warunkach, przy wykorzystaniu m.in. czterech pakietów akumulatorowych po przeprowadzeniu wstępnego kondycjonowania, w transporcie dystrybucyjnym z częściowym obciążeniem bez przyczepy, w temperaturze zewnętrznej 20°C.

 

Źródło: Daimler Truck

TAG: Active Brake Assist 5, Active Drive Assist, AEQUITA, asystent hamowania awaryjnego Active Brake Assist 5, autobusy klasy midi, autobusy miejskie, CapaCity, CapaCity L, Ciężarówki do ciężkiego transportu dystrybucyjnego od 18 ton, Daimler Buses, Daimler Truck AG, eActros, elektryczna ciężarówka, elektryczny autobus, elektryczny bus, elektryczny samochód ciężarówy, Emergency Stop Assist, ETM Awards, ETM Awards 2022, ETM ze Stuttgartu, eurotransport.de, Fernfahrer, Fuso, Joachim Schlereth, Lastauto omnibus, Martin Kehnen, Mercedes Benz, Mercedes-Benz Actros F, mercedes-benz atego, Mercedes-Benz CharterWay, Mercedes-Benz Citaro, Mercedes-Benz eCitaro, Mercedes-Benz Minibus GmbH, Mercedes-Benz Trucks, Mercedes-Benz TruckWorks, Mirko Sgodda, MirrorCam, Multimedia Cockpit, Najlepsza ciężarówka, Najlepsze marki, Najlepszy autobus, Najlepszy samochód dostawczy, one-stop service, Predictive Powertrain Control, Sprinter City, Sprinter Mobility, Sprinter Transfer, Sprinter Travelt, tempomat Predictive Powertrain Control, trans aktuell, Tremonia Mobility GmbH, Wynajem samochodów ciężarowych

Co możesz jeszcze przeczytać

daf vs man 923
Truck vs. Truck: DAF XF i MAN TGX | Na Osi 923
Studio Chróścina – zdjęcia z imprez
e toll
Urządzenia do systemu e-TOLL już są

Najczęściej czytane

  • Bardzo lekki autotransporter i 60-metrowa pompa do betonu | Na Osi ODCINEK 1134

    Bardzo lekki autotransporter polskiej marki, sz...
  • IVECO nadaje tempo zrównoważonym wyścigom ciężarówek w mistrzostwach Goodyear FIA European Truck Racing Championship 2025 dzięki przełomowemu ePaceTruck

    Jako oficjalny partner Goodyear FIA European Tr...
  • Wymiana prawa jazdy kierowców z krajów trzecich pod lupą ITD

    W czasie kontroli drogowej pokazanie prawa jazd...
  • Trucker Club ODCINEK 11/2025

    W 11 odcinku Trucker Clubu 4 część relacji z Ma...
  • IVECO z sukcesem zakończyło testy półautonomicznych pojazdów ciężarowych we współpracy z partnerami Plus, DSV i dm-drogerie markt

    IVECO pomyślnie zakończyło testy swojej pionier...

Archiwum

  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP