NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • Słupsk jako pierwszy testuje autobus elektryczny Scania

Słupsk jako pierwszy testuje autobus elektryczny Scania

poniedziałek, 08 Listopad 2021 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, GŁÓWNA, NEWS

Słupsk jako pierwszy testuje autobus elektryczny Scania

Słupsk jako pierwszy testuje autobus elektryczny Scania

MZK Słupsk jako pierwsze miały możliwość obejrzenia i testowania elektrycznego autobusu miejskiego Scania Citywide LF BEV, wyprodukowanego w fabryce Scania w tym mieście.

Autobus Scania Citywide LF BEV posiada silnik elektryczny o mocy 250 kW (szczytowa 300 kW ) i momencie moment obrotowym 2100 Nm oraz jest wyposażony w 10 baterii LI (NMC ) o mocy 330 kWh. Pojazd może myć ładowany za pomocą pantografu oraz złącza typu plug-in CCS2. Zasięg autobusu sięga 250 km. Jego pojemność pasażerska wynosi 85 osób z 39 miejscami siedzącymi.

Cieszymy się bardzo, że to właśnie MZK Słupsk mogły jako pierwsze testować nasze najnowsze rozwiązanie transportowe. Słupsk to miasto strategiczne dla Scania. W Słupsku znajduje się nasza fabryka autobusów, a miejski przewoźnik może pochwalić się jedną z największych flot pojazdów Scania w Polsce – komentuje Artur Wojtowicz, regionalny kierownik sprzedaży autobusów Scania.

Fabryka autobusów Scania w Słupsku

Scania Production Słupsk S.A. zajmuje się produkcją autobusów miejskich Scania CityWide, autobusów Scania OmniExpress oraz podwozi autobusowych. Działając od blisko 30 lat, słupska fabryka stała się jedynym centrum produkcji autobusów Scania w Europie. Wyprodukowane w Słupsku autobusy elektryczne są już wykorzystywane do przewozów pasażerskich m.in. w Szwecji, Szwajcarii oraz Danii.

Unifikacja w połączeniu z zaletami systemu modułowego Scania pozwala produkować pojazdy dopasowane do potrzeb użytkowników, a także wygodne w obsłudze serwisowej, co przyczynia się do podniesienia ich dyspozycyjności. Dotyczy to również autobusów elektrycznych.

Słupsk jako pierwszy testuje autobus elektryczny Scania

Fabryka ma duże doświadczenie związane z napędami alternatywnymi. Obecnie oprócz autobusów z tradycyjnym silnikiem wysokoprężnym dostarcza pojazdy napędzane gazem oraz hybrydy plug-in.

Scania od 29 lat produkuje w Słupsku najnowsze, najbardziej zaawansowane technicznie pojazdy. Od dwóch dekad rozwijamy produkcję autobusów miejskich tak, żeby spełnić najwyższe normy i oczekiwania naszych klientów. Autobusy elektryczne produkowane w Słupsku także w pełni odpowiadają tym kryteriom i ułatwiają przejście z pojazdów spalinowych na całkowicie elektryczne, tak bardzo oczekiwane przez mieszkańców miast – komentuje Wojciech Rowiński, dyrektor generalny Scania Polska S.A.

Scania zapewnia najbardziej rozbudowaną na rynku ofertę pojazdów z alternatywnymi napędami. Dlatego wraz z coraz bardziej wydajnymi pojazdami z silnikami spalinowymi oferuje hybrydy i pojazdy na gaz, przystosowane do wykorzystywania biogazu jako paliwa. Napęd elektryczny jest szczytowym osiągnięciem z punktu widzenia ochrony klimatu i zobowiązań podjętych przez firmę Scania w związku z porozumieniem paryskim.

Planujemy, aby w 2025 roku 10% wszystkich wyprodukowanych pojazdów stanowiły pojazdy elektryczne. W 2030 roku mają stanowić ponad połowę. Widzimy elektryfikację transportu jako naszą szansę. Okazję, aby jeszcze bardziej zbliżyć się do naszych klientów, zapewniając im nie tylko pojazdy, ale kompleksową obsługę, której celem jest optymalizacja wykorzystania pojazdów. W ten sposób pragniemy stworzyć naszym klientom możliwość, aby mogli w pełni skoncentrować się na swoim biznesie i swoich klientach – podsumowuje Wojciech Rowiński.

 

źródło: Scania Polska S.A.

TAG: Artur Wojtowicz, auto dla żony, autobus elektryczny, autobus elektryczny scania, autobus scania, autobusy elektryczne, autobusy scania, MZK Słupsk, scania, Scania CityWide, Scania Citywide LF BEV, Scania OmniExpress, Scania Polska, Scania Polska S.A., Scania Production Słupsk S.A., scania słupsk, Scania w Europie, Wojciech Rowiński

Co możesz jeszcze przeczytać

Ciężarowe, nieoznakowane radiowozy pozwoliły ukarać ponad 3,5 tys. kierowców z telefonami w dłoni
Eksperci Na Osi odpowiadają 934
Limit czasowy między odpoczynkami? FCA – skradziony towar a płatność? [Eksperci Na Osi odpowiadają]
Nagroda-Ciezarowka_roku
Czerwiec z nagrodami dla MAN

Najczęściej czytane

  • Bardzo lekki autotransporter i 60-metrowa pompa do betonu | Na Osi ODCINEK 1134

    Bardzo lekki autotransporter polskiej marki, sz...
  • IVECO nadaje tempo zrównoważonym wyścigom ciężarówek w mistrzostwach Goodyear FIA European Truck Racing Championship 2025 dzięki przełomowemu ePaceTruck

    Jako oficjalny partner Goodyear FIA European Tr...
  • Wymiana prawa jazdy kierowców z krajów trzecich pod lupą ITD

    W czasie kontroli drogowej pokazanie prawa jazd...
  • Trucker Club ODCINEK 11/2025

    W 11 odcinku Trucker Clubu 4 część relacji z Ma...
  • IVECO z sukcesem zakończyło testy półautonomicznych pojazdów ciężarowych we współpracy z partnerami Plus, DSV i dm-drogerie markt

    IVECO pomyślnie zakończyło testy swojej pionier...

Archiwum

  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP