NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • ShowTruck dla każdego: 70 Actrosów L w zaprojektowanej specjalnie dla tego modelu szacie graficznej czeka w całej Polsce na kierowców chętnych do testowania jego innowacji

ShowTruck dla każdego: 70 Actrosów L w zaprojektowanej specjalnie dla tego modelu szacie graficznej czeka w całej Polsce na kierowców chętnych do testowania jego innowacji

środa, 07 wrzesień 2022 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, All, CIEKAWOSTKI, GŁÓWNA, NEWS

ShowTruck dla każdego: 70 Actrosów L w zaprojektowanej specjalnie dla tego modelu szacie graficznej czeka w całej Polsce na kierowców chętnych do testowania jego innowacji

Warszawa, 30 sierpnia 2022.

Już w sierpniu, po kilku miesiącach od powstania oryginału, 70 wiernych kopii tegorocznego ShowTrucka na bazie najnowszego Actrosa L, ozdobionych wyjątkową grafiką, trafiło do dealerów Mercedes-Benz Trucks Polska w całym kraju. Oryginalny pojazd, który stał się dla nich matrycą, powstał wczesną wiosną. Autorem projektu jest artysta grafik i ilustrator Mateusz Nowakowski, mający na swoim koncie zarówno formy mniejsze, jak i wielkoformatowe. ShowTruck jest jednak pierwszymw jego karierze samochodem ciężarowym.

– Skupiłem się przede wszystkim na wydobyciu organicznego charakteru projektu, obłe linie nawiązują tu do synaps – odnoszących się do inteligencji maszyny, przesyłu informacji – tłumaczy Mateusz Nowakowski. – Jednocześnie nie chciałem przytłoczyć swoją pracą pięknego designu, nad którym pracowali projektanci Mercedesa. Actros jest bardzo dopracowaną pod tym względem bryłą, dlatego chciałem, żeby moje grafiki raczej wydobyły jego stylistykę, współpracowały z nią, niż przykrywały.

Dla Mercedes-Benz Trucks Polska koncepcja tegorocznego ShowTrucka jest naturalną kontynuacją projektu poprzedniej edycji. Kiedy w 2018 roku na rynku zadebiutował najnowszy model Actrosa, wyposażony w innowacje, jakich żadna inna marka wcześniej nie zaoferowała, przekaz marki był jasny: jak największe wsparcie bezpieczeństwa i komfortu kierowcy. Jednocześnie zastosowane rozwiązania – takie jak rezygnacja z tradycyjnych lusterek na rzecz systemu kamer MirrorCam, najnowsza wersja Active Brake Assist 5 i Predictive Powertrain Control czy system Active Drive Assist, umożliwiający jazdę półautonomiczną – oznaczały wiele zmian, z którymi kierowcy musieli mieć szansę się zapoznać. Stąd w 2019 oprócz tradycyjnego ShowTrucka, powstało 70 egzemplarzy będących jego wiernymi kopiami, tak aby każdy chętny kierowca mógł się zapoznać z najnowszym modelem w jego najbardziej atrakcyjnym wydaniu, testując go u dowolnego dealera w całej Polsce. Aby zapewnić pełną dostępność pojazdów, każdy doradca handlowy otrzymał do dyspozycji jeden egzemplarz.

– Kampania okazała się ogromnym sukcesem: łącznie w ciągu 2020 i 2021 roku odbyły się 2003 testy nowego Actrosa, a nasze pojazdy demonstracyjne w sumie pokonały w nich 13 082 377 km – mówi Igor Kaczorkiewicz, Head of Product & Marketing, PR w Mercedes-Benz Trucks Polska. – Dlatego zdecydowaliśmy się powtórzyć tę akcję, kiedy na rynku pojawił się odświeżony model piątej generacji, czyli Actros L. W tej wersji systemy, które stanowią o innowacyjności naszej ciężarówki, czyli MirrorCam, Active Brake Assist 5, Predictive Powertrain Control i Active Drive Assist zostały udoskonalone, by jeszcze lepiej wspierać kierowcę w jego ciężkiej i bardzo stresującej pracy. Przykładowo system ADA, jeśli kierowca nie reaguje na wizualne i dźwiękowe sygnały ostrzegawcze lub wibracje na kierownicy, jest w stanie zatrzymać całkowicie pojazd z prędkości 85 km/h, uznając, że prowadzący nie ma nad nim kontroli. To może zapobiec wielu tragicznym wypadkom, bo pamiętajmy, że samochód ciężarowy porusza się po drodze z obciążeniem nawet do 40 ton.

To nie wszystkie zmiany, które przeszedł Actros, aby stać się dla kierowcy jeszcze lepszym, bezpieczniejszym i bardziej komfortowym miejscem pracy.

– Chcieliśmy jako marka dać wyraźny sygnał, że kierowcy są dla nas grupą zawodową, której pracę bardzo doceniamy, i sprawić, by stała się ona bezpieczniejsza, lżejsza i przyjemniejsza – mówi Igor Kaczorkiewicz. – Kierowcy spędzają w swoich pojazdach często całe tygodnie, to dla nich drugi dom. Dlatego zadbaliśmy o to, by był jeszcze bardziej komfortowy. Stąd nowy obniżony fotel z wielopunktową regulacją, jeszcze lepiej wyciszona kabina, bo nieustanny szum jest bardzo męczący, a także nowe reflektory LED, które zapewniają wyjątkową widoczność na drodze, i wiele innych elementów.

Można powiedzieć, że o ile poprzedni ShowTruck był bardzo ciekawą wizją inteligentnej maszyny, wyrażoną wizualnie za pomocą grafik przedstawiających mózg, o tyle obecna wersja idzie dalej w głąb, na poziom synaps, czyli symbolu szybkiego przekazu informacji. Actros L to po prostu kolejny, wyższy poziom inteligencji.

Oryginalny egzemplarz najnowszego ShowTrucka na bazie Actrosa L został zaprezentowany m.in. podczas tegorocznego zlotu Master Truck Show w Nowej Polskiej Wsi niedaleko Opola. Trzy kopie tego pojazdu trafiły w ręce Actros Team, trójki kierowców zawodowych i infuencerów: Kate TruckDriverki, czyli Kasi Żółtek, Adriana Trucker Pakera, czyli Adriana Poździeja oraz ArtDrive, czyli Artura Szymańskiego. Dzięki nim kierowcy napotkani w trasie mogą obejrzeć Actrosa L w tym wyjątkowym wydaniu, a śledząc ich relacje
w mediach społecznościowych, zapoznać się z wrażeniami z jazdy.

– Zależało nam jednak bardzo także na osobistym doświadczeniu jak największej liczby kierowców, wiemy, że lubią wszystko sami sprawdzić – mówi Igor Kaczorkiewcz. – Dlatego ponownie zdecydowaliśmy się zmultiplikować oryginał ShowTrucka w 70 egzemplarzach i przekazać je naszym doradcom handlowym w całym kraju. Różnią się tylko technologią wykonania grafik. Egzemplarz oryginalny jest ręcznie malowany – pojazdy odwzorowujące ten projekt zostały profesjonalnie oklejone.

Żeby zapisać się na test, wystarczy zgłosić się do dowolnego dealera. Samochody są użyczane na minimum kilka dni do nawet dwóch tygodni,
w zależności od potrzeb.

– Chodzi nam o to, by firma i kierowca mogli je przetestować w warunkach normalnej codziennej eksploatacji – podkreśla Igor Kaczorkiewicz. – Uważamy, że to najlepsza forma, by przekonać się osobiście o zaletach tej najbardziej innowacyjnej ciężarówki na rynku.

 

Źródło: Mercedes-Benz Trucks Polska

TAG: Active Brake Assist 5, Active Drive Assist, Actros, Actros L, Adrian Poździej, Adrian Trucker Paker, ArtDrive, Artur Szymański, Igor Kaczorkiewicz, jazda półautonomiczna, Kasia Żółtek, Kate TruckDriverki, Mateusz Nowakowski, Mercedes-Benz Trucks, Mercedes-Benz Trucks Polska, MirrorCam, Predictive Powertrain Control, ShowTruck

Co możesz jeszcze przeczytać

Trucker Club: Liaz należący do Sachs Trans i zlot w Łowiczu | 03/2023
Trucker Club: Liaz należący do Sachs Trans i zlot w Łowiczu | 03/2023
na osi 933 jelczon
Kierowca i Jego Auto: Mariusz i jego niezwykły Jelczon [Na Osi 933]
Wywrotka MB Arocs, oldtimery w Opolu, ponadnormatywni i teledyski z truckami [ZAJAWKA Na Osi 987]
Wywrotka MB Arocs, oldtimery w Opolu, ponadnormatywni i teledyski z truckami [ZAJAWKA Na Osi 987]

Najczęściej czytane

  • Bardzo lekki autotransporter i 60-metrowa pompa do betonu | Na Osi ODCINEK 1134

    Bardzo lekki autotransporter polskiej marki, sz...
  • IVECO nadaje tempo zrównoważonym wyścigom ciężarówek w mistrzostwach Goodyear FIA European Truck Racing Championship 2025 dzięki przełomowemu ePaceTruck

    Jako oficjalny partner Goodyear FIA European Tr...
  • Wymiana prawa jazdy kierowców z krajów trzecich pod lupą ITD

    W czasie kontroli drogowej pokazanie prawa jazd...
  • Trucker Club ODCINEK 11/2025

    W 11 odcinku Trucker Clubu 4 część relacji z Ma...
  • IVECO z sukcesem zakończyło testy półautonomicznych pojazdów ciężarowych we współpracy z partnerami Plus, DSV i dm-drogerie markt

    IVECO pomyślnie zakończyło testy swojej pionier...

Archiwum

  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP