Dzięki wysokiej mocy, wydłużonej żywotności i redukcji emisji CO2, nowa generacja rzędowych silników przemysłowych Scania wyznacza nowy standard oszczędności paliwa.
Nowe silniki Scania powstały po dziesięciu latach intensywnych prac konstrukcyjnych.
To obecnie nasz najbardziej wydajny paliwowo silnik. Ma wyższy moment obrotowy, wyższą moc oraz o połowę dłuższą żywotność. To prawdziwa rewolucja w silnikach przemysłowych – komentuje Joel Granath, starszy wiceprezes i dyrektor ds. silników przemysłowych Scania.
Szybsza wymiana ładunku, niższe tarcie wewnętrzne i bardziej wydajne turbodoładowanie pozytywnie wpływają na wydajność paliwową. W przypadku silnika 13-litrowego oznacza to zmniejszenie zużycia paliwa dochodzące do 7% w porównaniu z obecnymi silnikami o tej same mocy. Przekłada się to na oszczędność czterech litrów oleju napędowego na godzinę pracy silnika przy pełnym obciążeniu.
Dopóki silniki spalinowe pozostają w użytku, ich wpływ na klimat powinien ulegać ograniczeniu. Nowe silniki zapewniają wydajność i niezawodność, do których są przyzwyczajeni klienci Scania, a ponadto redukują emisję CO2.
Chcemy współtworzyć zrównoważoną przyszłość. Pozycja lidera, jaką zajmujemy w pojazdach ciężarowych i autobusach, rozciąga się obecnie również na silniki przemysłowe – dodaje Joel Granath.
Nowe rozwiązanie może być zasilane mieszankami zawierającymi biodiesel i HVO.
Nowe silniki wykorzystują najnowocześniejsze rozwiązania, aby klienci mogli czerpać z wartości dodanej, która przyświecała ich konstruowaniu. Okres między remontami generalnymi został wydłużony do 25 tys. godzin. Wśród nowych rozwiązań znalazły się: lepiej dopasowane chłodzenie, wzmocniony blok i głowica cylindrów oraz bardziej trwała przekładnia z komponentami o zoptymalizowanej wytrzymałości.
Gdy projektowaliśmy nowe silniki, zależało nam na ułatwieniu klientom wdrożenia ich do istniejących zastosowań oraz zwiększeniu wydajności i oszczędności paliwa – podsumowuje Henrik Nilsson, dyrektor ds. silników przemysłowych Scania.
Fakty:
Silnik 13-litrowy osiąga moc od 368 kW do 450 kW i zapewnia o 11% wyższą moc i o 21% wyższy moment obrotowy od obecnych silników.
Silnik 11-litrowy osiąga moc od 202 kW do 368 kW.
Źródło: Scania Polska S.A.