NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • Scania wprowadza cyfrowy interfejs kierowcy

Scania wprowadza cyfrowy interfejs kierowcy

piątek, 24 marzec 2023 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, All, GŁÓWNA, NEWS

Scania wprowadza cyfrowy interfejs kierowcy

Scania wprowadza cyfrowy interfejs kierowcy

Pojazdy ciężarowe i autobusy Scania zostaną wyposażone w cyfrowy interfejs kierowcy, zaprojektowany w oparciu o elektroniczny system modułowy Scania, z dodatkowymi nowymi funkcjami bezpieczeństwa. Cyfrowy interfejs kierowcy to element nowych usług cyfrowych, łączących funkcje bezpieczeństwa i doświadczenia kierowcy.

Wprowadzenie tego rozwiązania stanowi istotną zmianę w ofercie Scania dla ekosystemu transportowego. To, czego nasi klienci doświadczą w pojazdach wyposażonych w cyfrowy interfejs kierowcy, to: odczuwalna zmiana w obszarze cyfryzacji, łączności i bezpieczeństwa. Wszystko sprowadza się do zapewnienia użytkownikowi wyjątkowych doświadczeń poprzez połączenie pojazdu Scania z naszymi cyfrowymi usługami i rozwiązaniami — mówi Stefan Dorski, starszy wiceprezes, dyrektor Scania Trucks.

Cyfrowy interfejs kierowcy został opracowany w oparciu o modułowy systemem Scania, w ramach dostarczania klientom cyfrowych rozwiązań transportowych dopasowanych do ich potrzeb. Występuje w różnych formach specyfikacyjnych, ale w oparciu o wspólną strukturę modułową. Jednocześnie zapewnia kompatybilność z innymi cyfrowymi rozwiązaniami Scania, takimi jak My Scania oraz Scania Driver App.

Scania wprowadza cyfrowy interfejs kierowcy 2
Scania wprowadza cyfrowy interfejs kierowcy

Cyfrowy interfejs kierowcy Scania zostanie wprowadzony w pojazdach ciężarowych (zdjęcie po lewej) oraz w autobusach Scania (zdjęcie po prawej) w 2024 roku. Będzie to istotna zmiana dla kierowców w zakresie doświadczenia z jazdy, ale także pierwsze z nowych rozwiązań dotyczących usług cyfrowych, oferujących nowe funkcje bezpieczeństwa.

Postrzegamy cyfrowy interfejs kierowcy Scania za kluczową część naszego nowego cyfrowego ekosystemu i narzędzie usprawniające pracę kierowców. Dzięki niej kierowcy uzyskają lepszy dostęp do istotnych informacji niezbędnych podczas prowadzenia pojazdu, a także wsparcie w wykonywaniu innych czynności, na przykład w czasie postoju za pośrednictwem aplikacji Scania Driver App i My Scania. Wszystkie te rozwiązania są ze sobą połączone i pozwalają na wygodna obsługę – mówi Stefan Dorski.

Wraz z wprowadzeniem GSR, od lipca 2024 r. w ciężkich pojazdach użytkowych będą obowiązywały nowe wymagania dotyczące funkcji bezpieczeństwa. Nowe przepisy, UNECE R155 i R156 będą miały również zastosowanie do kwestii cyberbezpieczeństwa. Scania opracowała nową architekturę rozwiązań cyfrowych, wspólną dla samochodów ciężarowych i autobusów. Nowa architektura umożliwia inteligentniejszą i szybszą komunikację, a także zapewnia wyższy poziom cyberbezpieczeństwa.

Nowe wymagania zbiegają się z ambicjami Scania w zakresie dostarczania architektury rozwiązań wspierających klientów na drodze do cyfryzacji. To kolejny poziom usług premium w branży transportowej, który będzie koncentrował się na funkcjonalnościach dostępnych w ramach sieci przesyłania informacji dotyczących pojazdu i działań wokół niego. Bezprzewodowe aktualizacje i inteligentne usługi na żądanie stworzą nowe możliwości dla klientów Scania i sprawią, że ich działania transportowe staną się bezpieczniejsze i bardziej opłacalne, wraz ze wzrostem dyspozycyjności i wydajności — dodaje Stefan Dorski.

Scania jest liderem w zakresie aktywnych i biernych systemów bezpieczeństwa w branży transportowej, oferując m.in. boczne kurtyny powietrzne chroniące przed skutkami dachowania. Firma poczyniła znaczne postępy zwłaszcza w obszarze aktywnych systemów bezpieczeństwa: z kamerami nowej generacji, radarami oraz czujnikami. Wprowadzenie nowych systemów bezpieczeństwa i ostrzegania kierowców przyczyni się do ograniczenia liczby wypadków w zatłoczonych i ciasnych środowiskach miejskich.

Rosną oczekiwania klientów dotyczące funkcji bezpieczeństwa w pojazdach, na co wpływa m.in. rozwój tego typu rozwiązań w pojazdach osobowych. Mogą one nie tylko przyczynić się do ratowania życia, ale także zwiększają produktywność, przy jednoczesnym zmniejszeniu stresu i obciążenia kierowców – mówi Stefan Dorski.

Właściciele pojazdów Scania będą mogli również korzystać z inteligentnych map do nawigacji oraz bezprzewodowych aktualizacji oprogramowania dla pojazdów, co znacznie ograniczy potrzebę wizyt w serwisach. Cyfrowy interfejs kierowcy zastąpi obecne rozwiązania Scania i będzie dostępny do zamawiania w samochodach ciężarowych wyprodukowanych na początku 2024 r.

 

Źródło: Scania Polska S.A.

TAG: autobusy scania, ciezarowki Scania, cyberbezpieczeństwo, Cyfrowy interfejs kierowcy, elektroniczny system modułowy Scania, My Scania, pojazdy ciezarowe Scania, scania, Scania Driver App, Scania Trucks, Stefan Dorski

Co możesz jeszcze przeczytać

Truck Story: DAF LF | Na Osi 1077
Drabpol dla pojazdów elektrycznych
Nie zabijaj, nie daj się zabić: Jazda bez trzymanki | Na Osi 1096

Najczęściej czytane

  • Bardzo lekki autotransporter i 60-metrowa pompa do betonu | Na Osi ODCINEK 1134

    Bardzo lekki autotransporter polskiej marki, sz...
  • IVECO nadaje tempo zrównoważonym wyścigom ciężarówek w mistrzostwach Goodyear FIA European Truck Racing Championship 2025 dzięki przełomowemu ePaceTruck

    Jako oficjalny partner Goodyear FIA European Tr...
  • Wymiana prawa jazdy kierowców z krajów trzecich pod lupą ITD

    W czasie kontroli drogowej pokazanie prawa jazd...
  • Trucker Club ODCINEK 11/2025

    W 11 odcinku Trucker Clubu 4 część relacji z Ma...
  • IVECO z sukcesem zakończyło testy półautonomicznych pojazdów ciężarowych we współpracy z partnerami Plus, DSV i dm-drogerie markt

    IVECO pomyślnie zakończyło testy swojej pionier...

Archiwum

  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP