Po raz kolejny – szósty rok z rzędu – Scania otrzymała tytuł „Green Truck” za ponadprzeciętną efektywność transportu i niskie zużycie paliwa. Było to możliwe dzięki wprowadzeniu nowego układu napędowego Scania Super. Każdego roku do udziału w tym prestiżowym teście porównawczym są zapraszani wszyscy producenci samochodów ciężarowych w Europie. Test jest organizowany przez niemieckie magazyny branżowe w celu wyłonienia najbardziej efektywnego paliwowo pojazdu do transportu długodystansowego.
Bardzo się cieszę, że Scania po raz szósty z rzędu została uznana za najbardziej wydajny samochód ciężarowy. Nasz układ napędowy Scania Super wprowadził na rynek zupełnie nowy punkt odniesienia, jeśli chodzi o poziom osiągów, a nasi klienci czerpią teraz korzyści z 8% oszczędności paliwa” – komentuje Stefan Dorski, starszy wiceprezes i dyrektor Scania Trucks.
Nowy 13-litrowy sześciocylindrowy silnik rzędowy Scania Super, został wprowadzony na rynek w listopadzie 2021 r. i jest dostępny w czterech wersjach mocy.
Test porównawczy Green Truck odbywa się w Niemczech na drogach publicznych. Co roku wykorzystywana jest ta sama trasa o długości 340 km, z różnymi warunkami na różnych odcinkach. W tym roku porównywano pojazdy o mocy 500 KM i łącznej masie 32 ton.
Test Green Truck organizowany jest przez wiodące magazyny branżowe „Trucker” i „VerkehrsRundschau”. Jego celem jest wskazanie najbardziej wydajnego samochodu ciężarowego za pomocą wzoru, który uwzględnia zarówno zużycie paliwa, jak i średnią prędkość. Testy są rygorystycznie monitorowane. Czynniki wpływające na wyniki (jak temperatura zewnętrzna i wiatr czołowy) są kompensowane przez wykorzystanie pojazdu referencyjnego o dobrze udokumentowanych osiągach, który bierze udział w każdym przejeździe testowym równolegle z konkurencją.
Otrzymanie tytułu Green Truck to świadectwo naszych osiągnięć i znak rozpoznawczy wartości, jaką oferuje Scania. Te ciągniki mają tę samą specyfikację i możliwości oszczędzania paliwa, które dostarczamy naszym klientom, co czyni z nich prawdziwych zwycięzców tego testu – dodaje Stefan Dorski.
Źródło: Scania Polska