NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • Scania przedstawia światowej klasy pojazdy hybrydowe o wszechstronnym zastosowaniu

Scania przedstawia światowej klasy pojazdy hybrydowe o wszechstronnym zastosowaniu

piątek, 10 grudzień 2021 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, All, GŁÓWNA, NEWS

Scania przedstawia światowej klasy pojazdy hybrydowe o wszechstronnym zastosowaniu

Scania przedstawia światowej klasy pojazdy hybrydowe o wszechstronnym zastosowaniu

Scania przedstawia dwa nowe pojazdy ciężarowe: hybrydę (HEV) oraz hybrydę plug-in (PHEV). Pojazdy mogą być wyposażone w układy napędowe i systemy ładowania energii dopasowane do zadań, np. do transportu w temperaturze kontrolowanej, przewozu betonu lub dystrybucji regionalnej. Zupełnie nowa maszyna elektryczna GE281 współpracuje z 7- i 9-litrowymi silnikami spalinowymi Scania, umożliwiając wdrażanie wolnego od paliw kopalnych ciężkiego transportu, wykorzystującego specjalistyczne zabudowy.

Nowy hybrydowy układ napędowy Scania został zaprojektowany przy użyciu systemu modułowego. Wskutek połączenia dwóch silników elektrycznych z głównymi komponentami najnowszej generacji (2020) skrzyni biegów Opticruise, powstała nowa, wyjątkowa przekładnia GE281. To jedyna w swoim rodzaju maszyna elektryczna zapewniająca płynnie działający napęd pojazdom o dopuszczalnej masie całkowitej dochodzącej do 36 t. Nie musi korzystać ze wsparcia silnika spalinowego, ale współpracuje z nim przy ruszaniu i rozpędzaniu. Dzięki GE281 w pojeździe mogą być stosowane silniki spalinowe o mniejszej pojemności i mocy. Ten typ napędu hybrydowego przynosi redukcję zużycia paliwa na obszarach zurbanizowanych sięgającą 40% w stosunku do typowego napędu.

Maszyna elektryczna Scania GE281 jest innowacyjnym rozwiązaniem dla hybrydowych pojazdów ciężarowych. Ten wyjątkowy zespół powstał poprzez połączenie dwóch silników elektrycznych i najnowszej skrzyni Opticruise za pośrednictwem dwóch wałków wejściowych. Zapewnia stałą moc 230 kW i umożliwia zastosowanie przystawki napędzanej od skrzyni biegów. Dzięki temu może być wykorzystywany w specjalistycznych pojazdach do różnych prac i nie musi korzystać ze wsparcia silnika spalinowego.

GE281 to zupełna nowość w branży ciężkich pojazdów użytkowych. Dzięki czwartej generacji hybrydowych pojazdów ciężarowych Scania osiągnęliśmy punkt, w którym hybrydy stają się mocnymi kandydatami do wykonywania wielu zadań, gdzie inteligentne, zrównoważone rozwiązania mają najwyższą wagę. Pojazdy te sprawdzają się w różnorodnych pracach, z powodzeniem wytrzymując porównanie z tradycyjnymi rozwiązaniami – mówi Fredrik Allard, dyrektor ds. elektromobilności oraz sprzedaży i marketingu Scania.

Najnowsza generacja hybrydowych pojazdów Scania jest dostępna w wersji HEV oraz PHEV z kabinami P, G oraz L. Występuje jako podwozia i ciągniki siodłowe. Oferowane są do nich silniki 7-litrowe DC07 oraz 9-litrowe DC09, każdy o trzech poziomach mocy. Wszystkie silniki Scania Euro 6 mogą być zasilane uwodornionym olejem roślinnym (HVO), a niektóre z nich także biodieslem FAME (patrz tabele poniżej).

Scania GE281 zapewnia 230 kW mocy stałej oraz 290 kW szczytowej, a maksymalny moment obrotowy wynosi 2100 Nm. Dysponuje 6 biegami do jazdy w przód i nie jest wyposażona w tradycyjne sprzęgło. Płynną zmianę przełożeń umożliwia przekładnia planetarna. Dzięki GE281 pojazd z łatwością porusza się z niską prędkością, a przystawka odbioru mocy może być załączona w ruchu zarówno podczas jazdy na napędzie elektrycznym, jak i spalinowym.

Wrażenia z jazdy są podobne jak w samochodzie osobowym ze skrzynią dwusprzęgłową. Wraz z tym rozwiązaniem możemy zagwarantować klientom Scania wszystkie funkcje, do których są przyzwyczajeni, w tym przewidujący tempomat adaptacyjny z kontrolą prędkości na zjeździe. Kolejną zaletą jest niezakłócony odzysk energii hamowania, co jest o tyle ważne, że system rekuperacji wyhamowuje pojazd przez większość czasu – wyjaśnia Fredrik Allard.

Scania przedstawia światowej klasy pojazdy hybrydowe o wszechstronnym zastosowaniu

Więcej o hybrydach

Scania jest jednym z kilku producentów dostarczających hybrydowe warianty pojazdów ciężarowych. W 2014 roku firma przedstawiła pierwszą generację hybryd zdolnych poruszać się na napędzie elektrycznym na dystansie do 2 km.

Ich zasięg wydaje się bardzo niski w porównaniu z oferowanymi obecnie 60 km, ale był to ważny, pionierski krok w branży. Od tamtej pory zaczęliśmy wraz z naszymi klientami zdobywać wiedzę o potencjale hybryd w redukcji emisji spalin, hałasu oraz zużycia paliwa. GE281 pozwoliła nam przełamać kolejną barierę. Maszyna elektryczna nie tylko dorównuje, ale niekiedy przewyższa nawet osiągami silnik spalinowy, umożliwiając zmniejszenie jego pojemności, co przekłada się na niższą masę i mniejsze spalanie. Jedynym powodem zastosowania silnika spalinowego, jest wydłużenie zasięgu pojazdu – komentuje Fredrik Allard.

Najnowsze hybrydy Scania oferują kilka funkcji. Mogą poruszać się wyłącznie z wykorzystaniem napędu elektrycznego, np. włączanego automatycznie w powiązaniu ze Scania Zone, jedną z funkcji systemu telematycznego Scania. Kierowca może też zaoszczędzić energię elektryczną na czas, gdy będzie musiał z niej skorzystać w strefie gdzie obowiązują ograniczenia emisji spalin i hałasu.

Nowa generacja hybryd Scania HEV i PHEV oferuje zupełnie nowy poziom osiągów. Przystawka odbioru mocy może być używana podczas jazdy, również przy napędzie elektrycznym, a także system start-stop, wyłączający silnik podczas postoju. Pojazdy te mogą być wyposażone w przewidujący tempomat adaptacyjny i stwarzają możliwość wyboru trybu jazdy. W trybie Power oprócz maksymalnej mocy silnika spalinowego kierowca ma do dyspozycji dodatkowe 100 KM (74 kW).

To dojrzały, w pełni funkcjonalny produkt. Oferuje wszystko to, czego użytkownik może oczekiwać od pojazdu Scania, a dodatkowo zelektryfikowany napęd, silniki spalinowe zdolne do pracy na paliwach odnawialnych i znaczną redukcję zużycia paliwa. Uważamy, że hybrydy zostaną ostatecznie zastąpione przez bateryjne pojazdy elektryczne. Lecz nim zasięg pojazdów elektrycznych wzrośnie odpowiednio do potrzeb i powstanie wystarczająca infrastruktura do ładowania, hybrydy będą miały wiele do powiedzenia w bieżącej dekadzie – komentuje Fredrik Allard.

Wariant PHEV ma baterie o pojemności 90 kWh (zestaw 3 x 30 kWh), podczas gdy HEV ma pojedynczą baterię 30 kWh. Pojazd PHEV może być naładowany do pełna w ciągu 35 minut przy użyciu ładowarki prądu stałego 95 kW. Oznacza to, że można go całkowicie naładować podczas postoju w bazie, obowiązkowej przerwy lub w czasie załadunku lub rozładunku. Hybrydowy pojazd ciężarowy ze stosunkowo małym silnikiem DC09 lub DC07 ma o 750 kg większą ładowność niż analogiczny pojazd z tradycyjnym napędem. Jest to możliwe, ponieważ przepisy Unii Europejskiej zezwalają na podniesienie dopuszczalnej masy całkowitej pojazdów zelektryfikowanych o 1 t.

Poziom oszczędności paliwa, możliwych do osiągnięcia dzięki hybrydzie zależy od podobnych czynników, jak w typowym pojeździe, a zatem: rodzaju pracy, przebiegu trasy oraz częstotliwości postojów. Maszyna elektryczna jest dostępna przez cały czas, ale podczas jazdy autostradowej ze stałą, wysoką prędkością nie jest tak użyteczna jak w warunkach miejskich. Największe oszczędności przynosi w gęstym ruchu miejskim z częstym zatrzymywaniem i ruszaniem. W takich warunkach klienci mogą spodziewać się ograniczenia spalania do 40%. Scania oferuje dla hybryd te same umowy obsługowe, co dla pozostałych typów pojazdów.

Wykorzystując elastyczność systemu modułowego, Scania połączyła dwa silniki elektryczne z głównymi komponentami skrzyni biegów Scania Opticruise, konstruując wyjątkową maszynę elektryczną dla hybryd HEV i PHEV. Z maszyną GE281 współpracują silniki spalinowe DC07 lub DC09. W ten sposób Scania oferuje klientom pojazdy o długim zasięgu, które mogą być napędzane paliwami odnawialnymi i pokonać na napędzie elektrycznym 60 km, redukując poziom hałasu do 72 dB, a emisję spalin do zera. Oznacza to, że wywrotki, betonomieszarki, czy chłodnie wykorzystywane w transporcie miejskim czy regionalnym mogą poruszać się po obszarach zurbanizowanych nie korzystając z paliw kopalnych, a co ważne ich masa całkowita może dochodzić do 36 t.

Metropolie takie jak Paryż, czy Amsterdam wytyczają strefy, gdzie emisja spalin i hałasu jest znacznie ograniczona. Dlatego przewidujący przewoźnicy, którzy pragną pozostać konkurencyjni już dziś zwracają się ku dostępnym na rynku rozwiązaniom zelektryfikowanym i wolnym od paliw kopalnych.

Nasze nowe hybrydy to dogodny sposób, aby poczynić znaczne postępy w elektryfikacji i wdrażaniu zrównoważonego transportu. Spośród dostępnych dziś rozwiązań, zapewniają najwyższą elastyczność i użyteczność. Zważywszy na ich moc, dorównują w pełni typowym pojazdom. Wykorzystywanie jedynie napędu elektrycznego we wrażliwych obszarach miasta nie oznacza spadku osiągów. Scania L 280 6×2*4 PHEV mogłaby być doskonałą wywrotką do centrów miast; zdolną do działania wyłącznie w trybie elektrycznym, przy hałasie poniżej 72 dB i zerowej emisji spalin – zauważa Ema Ceco, dyrektor produktów zelektryfikowanych, marketingu i sprzedaży Scania.

 

źródło: Scania Polska

TAG: elektromobilność, elektryczna scania, Ema Ceco, Fredrik Allard, oszczędność paliwa, scania, Scania Euro 6, Scania GE281, scania hev, scania hybryda, scania hybryda plug-in, Scania Opticruise, scania phev, Scania Polska, silniki Scania Euro 6, skrzynia biegów Scania Opticruise

Co możesz jeszcze przeczytać

Aplikacja Tachograf
Nowoczesne klimatyzatory od Drabpol
Można wygrać nowe Renault Trucks Gamy T

Najczęściej czytane

  • BAUMA 2025,odwiedziny w jednostce OSPi w muzeum WENA | ODCINEK Na Osi 1136

    W 1136 odcinku Na Osi odwiedziny w jednostce OS...
  • MAN TGE Next Level 4×4 “Made in Poland”

    W dniach 26-29 maja 2025 roku firma MAN Truck &...
  • Trucker Club ODCINEK 12/2025

    W 12 odcinku Trucker Clubu 5 część relacji z Ma...
  • Truck Story: Iveco Massif | Na Osi 1135

    W cyklu Truck Story opowieść o Iveco Massif. M...
  • Nie zabijaj, nie daj się zabić: Na drodze też czasami jest dziko | Na Osi 1135

    Analiza wypadku: Na drodze też czasami jest dzi...

Archiwum

  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP