NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • Scania Polska, Ekoenergetyka i Ekoen – strategiczne partnerstwo

Scania Polska, Ekoenergetyka i Ekoen – strategiczne partnerstwo

środa, 11 maj 2022 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, All, GŁÓWNA, NEWS

Scania Polska, Ekoenergetyka i Ekoen – strategiczne partnerstwo

Scania Polska, Ekoenergetyka i Ekoen – strategiczne partnerstwo

Scania Polska S.A. wraz z Ekoenergetyka-Polska S.A. i Ekoen uzgodniły strategiczne partnerstwo na rzecz rozwoju elektromobilności w Polsce. 

W ramach współpracy z Ekoenergetyka-Polska dostarczane będą kompleksowe rozwiązania w postaci systemów szybkiego ładowania elektrycznych pojazdów ciężarowych.

W ramach współpracy z Ekoen pierwsze ogólnodostępne HUBy szybkiego ładowania dla pojazdów ciężarowych zostaną uruchomione przy serwisach Scania m. in. w Nadarzynie, Choroszczy k. Białegostoku oraz w Gliwicach. Celem kooperacji jest obniżanie śladu węglowego w transporcie oraz dostarczanie klientom kompleksowych rozwiązań w zakresie elektrycznych pojazdów ciężarowych i systemów ich ładowania.

Procesy związane z redukcją emisji CO2, zanieczyszczenia powietrza i hałasu przyspieszają m.in. w skutek  rosnących wymagań dotyczących zrównoważonego rozwoju. Utrzymanie dominującej pozycji Polski w unijnym transporcie drogowym będzie możliwe dzięki zapewnieniu konkurencyjności polskich firm transportowych w tym zakresie. Coraz powszechniejsze zastosowanie elektrycznych napędów w pojazdach ciężarowych i dostawczych wiąże się z rozwojem technologii i systemów szybkiego ładowania. Wyłącznie wspólne działanie prawodawców, dostawców rozwiązań transportowych i infrastruktury oraz użytkowników transportu może stanowić o powodzeniu tej strategii.

To ważny dzień dla rozwoju elektromobilności ciężkiego transportu w Polsce. Elektryfikacja stanie się faktem jedynie przy współpracy partnerów specjalizujących się w dostarczaniu energii oraz infrastruktury. Tylko tak możemy wprowadzić do ruchu elektryczne pojazdy ciężarowe i przyczynić się do dekarbonizacji oraz konkurencyjności polskiego transportu. Jeśli chcemy przyspieszyć zmianę w kierunku zrównoważonego transportu, nie możemy oglądać się na innych, musimy działać tu i teraz – komentuje Wojciech Rowiński dyrektor generalny Scania Polska S.A. 

Systemy szybkiego ładowania pojazdów elektrycznych

Ekoenergetyka to spółka technologiczna, która projektuje i produkuje nowoczesną i wydajną infrastrukturę szybkiego ładowania pojazdów elektrycznych na najwyższym, światowym poziomie. Spółka zaspokaja potrzeby wielu sektorów rynku e-mobility, posiada własne zaplecze badawczo-rozwojowe i produkcyjne, dostarczając  innowacyjne rozwiązania dla pojazdów elektrycznych, będąc jednym z kluczowych dostawców systemów szybkiego ładowania wysokiej mocy w Europie m.in. dla RATP Paryż i miejskiego przewoźnika SWM Monachium.

Dzięki partnerstwu ze Scania Polska wskazujemy kierunek rozwoju zeroemisyjnego ciężkiego transportu. Połączenie technologii pojazdów i systemów szybkiego ładowania w dynamicznie rozwijającym się sektorze transportu ciężkiego dowodzi, że zapotrzebowanie na kompleksowe rozwiązania jest ogromne i już teraz wychodzimy naprzeciw potrzebom klientów. Najnowsze technologie, ale też wieloletnie doświadczenie, przyczyniają się do jeszcze szybszego rozwoju zeroemisyjnego transportu ciężkiego – podsumowuje Bartosz Kubik, Prezes Zarządu i współzałożyciel Ekoenergetyka – Polska S.A.

 

Jest mi niezmiernie miło, że partnerstwo ze Scania Polska. staje się faktem. Jestem przekonany, że współpracując z tak innowacyjnym i globalnym koncernem, w tak ważnej dziedzinie jaką jest doskonalenie i rozwój technologii zeroemisyjnego transportu wspólnie zapewnimy klientom kompleksowe rozwiązania i wsparcie – dodaje Maciej Wojeński, współzałożyciel i Członek Rady Nadzorczej Ekoenergetyka – Polska S.A.

Ekoenergetyka wspiera plany największych miast i firm w przejściu na bezemisyjny transport, już ponad 2500 stacji z logo Ekoenergetyki działa w 26 krajach, m.in. w Polsce, Niemczech, Holandii, Szwecji, Norwegii, Finlandii, Hiszpanii, Francji, Singapurze i Brazylii.

HUBy ładowania pojazdów elektrycznych

Ekoen w ramach realizacji Programu „EKOEN-100” deklaruje gotowość ścisłej współpracy z liderami rozwoju elektromobilności w kontekście m.in. lokalizacji pod budowę HUBów ultraszybkiego ładowania. Celem niniejszej współpracy jest stworzenie sieci ultraszybkich HUBów Ekoen eTruck przeznaczonych głównie dla ciężarowych pojazdów elektrycznych.

Jestem przekonany, że unikalny w skali naszego kraju koncept HUBu EKOEN eTruck oraz strategiczna współpraca ze Scania Polska przyspieszą proces elektryfikacji transportu ciężkiego w Polsce – podobnie jak miało to miejsce w przypadku rynku autobusów elektrycznych, w rozwoju którego braliśmy udział – mówi Bartosz Kubik, Prezes Zarządu Ekoen.

HUBy Ekoen eTruck powstaną m.in. przy serwisach Scania Polska znajdujących się obok korytarzy transportowych dla pojazdów ciężarowych wzdłuż Transeuropejskiej Sieci Transportowej – TEN-T. Docelowo rozwój infrastruktury przeznaczonej elektryfikacji transportu ciężkiego jest planowany na terenie całej Polski.

HUB Ekoen eTruck to unikalny koncept wielostanowiskowej, ultraszybkiej i ogólnodostępnej stacji ładowania dostosowany do obsługi ciężarowych pojazdów elektrycznych. Powstał w oparciu o wymianę doświadczeń w ramach wspólnych warsztatów z udziałem ekspertów z obu firm. HUBy będą dostępne także dla elektrycznych pojazdów osobowych oraz dostawczych i będą oferowały szybkie ładowanie. Docelowo ładowanie pojazdów będzie realizowane ładowarkami o mocy 750 kW i 1,5 MW.

Scania rozwija pojazdy elektryczne

Scania jest silnie zaangażowana w upowszechnienie transportu niezależnego od paliw kopalnych, a znajdujące się w ofercie firmy rozwiązania elektryczne odgrywają w tym kluczową rolę. Firma oferuje pojazdy elektryczne (BEV), hybrydowe pojazdy elektryczne (HEV) i hybrydowe pojazdy elektryczne typu plug-in (PHEV)

Pojazdy elektryczne uważa się za skuteczne i opłacalne rozwiązanie prowadzące do transportu wolnego od paliw kopalnych. Pojemność baterii i technologia szybkiego ładowania szybko się rozwijają. Eksperci Scania szacują, że do 2025 r. zelektryfikowane pojazdy będą stanowić około 10% całkowitej sprzedaży firmy na świecie, a do 2030 r. odsetek ten wzrośnie do 50%.Już dziś polski rynek może czerpać z doświadczeń z branży  autobusowej, gdzie ta zmiana zaczęła się wcześniej i popyt na pojazdy elektryczne jest duży. Polska jest jednym z liderów wykorzystywania autobusów elektrycznych w Europie. Autobusy elektryczne ładowane są najczęściej w zajezdniach bądź podczas krótkich postojów na pętlach. Dlatego, rozwój elektryfikacji transportu długodystansowego wymaga dedykowanych rozwiązań – stacji szybkiego ładowania dużych mocy dla pojazdów ciężarowych.

Naszym celem jest dostarczenie rozwiązania transportowego, które pozwala na wykorzystanie długodystansowego pojazdu elektrycznego zdolnego tworzyć zestaw o masie całkowitej 40 t z zasięgiem 4,5 godziny, który będzie można szybko doładować w trakcie obowiązkowej, 45-minutowej przerwy. Rozwiązania uwzględniającego systemy ładowania, które pozwolą w pełni wykorzystać potencjał i możliwości technologiczne naszych pojazdów – dodaje Wojciech Rowiński.

 

Współpraca

Partnerstwo ogłoszono podczas konferencji prasowej na Impact’22, kluczowego wydarzenia gospodarczo-technologicznego w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. W trakcie imprezy zaprezentowano wszystkie obecnie dostępne elektryczne rozwiązania transportowe Scania.

Pojazdy Scania BEV wystawione na IMPACT’22 (zasięg każdego z elektrycznych pojazdów Scania wynosi do 250 km)

SCANIA 25L B4X2NB

Elektryczny samochód ciężarowy 4×2 z niskowejściową kabiną L. Układ napędowy pojazdu oparty jest o silnik elektryczny o mocy stałej 230kW i momencie obrotowym 2200 Nm zasilanym energią z układu dziewięciu akumulatorów o łącznej pojemności 300 kWh. Pojazd wyposażono w układy bezpieczeństwa wspierające kierowcę, jak zaawansowany hamulec awaryjny – Advanced Emergency Braking, czy ostrzeżenie przed opuszczeniem pasa ruchu – Lane Departure Warning.

SCANIA 25P B4X2NB

Elektryczny samochód ciężarowy 4×2 z kabiną P z dodatkowym oknem w prawych drzwiach zwiększającym widoczność z miejsca kierowcy. Układ napędowy pojazdu oparty jest o silnik elektryczny o mocy stałej 230kW i momencie obrotowym 2200 Nm zasilanym energią z układu dziewięciu akumulatorów napędowych o łącznej pojemności 300 kWh. Pojazd wyposażono w układy bezpieczeństwa wspierające kierowcę jak zaawansowany hamulec awaryjny –  Advanced Emergency Braking, system wspomagania uwagi kierowcy – Driver Attention Support, czy ostrzeżenie przed opuszczeniem pasa ruchu – Lane Departure Warning.

Scania 25P B4X2NB 

Elektryczny samochód ciężarowy 4×2 z kabiną P z dodatkowym oknem w prawych drzwiach zwiększającym widoczność z miejsca kierowcy. Układ napędowy pojazdu oparty jest o silnik elektryczny o mocy stałej 230kW i momencie obrotowym 2200 Nm zasilanym energią z układu dziewięciu akumulatorów napędowych o łącznej pojemności 300 kWh. Pojazd wyposażono w układy bezpieczeństwa wspierające kierowcę, jak zaawansowany hamulec awaryjny –  Advanced Emergency Braking, boczne kurtyny powietrzne, system wspomagania uwagi kierowcy – Driver Attention Support, ostrzeżenie przed opuszczeniem pasa ruchu –  Lane Departure Warning. Pełną kontrolę nad otoczeniem pojazdu zapewnia system kamer 360° oraz system monitorowania martwego pola – Blind Spot Warning.

Scania PHEV

SCANIA G 360 B6X2*4NB – 2189348

Hybrydowy (Plug-In) samochód ciężarowy 6×2*4 z kabiną G. Układ napędowy pojazdu oparty jest o silnik spalinowy DC09 o mocy 360 KM sprzężony z 6-cio biegową skrzynią biegów z dwoma silnikami elektrycznymi dostarczającymi stałą moc 230 kW. Dzięki układowi trzech akumulatorów napędowych o łącznej pojemności 90 kWh w trybie elektrycznym pojazd może pokonać dystans około 60 km. Pojazd wyposażono w układy bezpieczeństwa wspierające kierowcę, jak zaawansowany hamulec awaryjny –  Advanced Emergency Braking, system wspomagania uwagi kierowcy –  Driver Attention Support, czy system monitorowania martwego pola – Blind Spot Warning.

Scania HEV

Hybrydowy ciągnik siodłowy 4×2 z kabiną R biorący udział w testach drogowych systemu eHighway. Układ napędowy pojazdu oparty jest o silnik spalinowy DC13 o mocy 450 KM sprzężony z silnikiem elektrycznym dostarczającym stałą moc 130 kW. Podczas jazdy na odcinkach testowych, za pośrednictwem zainstalowanego pantografu marki Siemens, do układu napędowego dostarczana jest energia elektryczna, która zasila układ napędowy pracujący wtedy w trybie zeroemisyjnym.

 

Źródło: Scania Polska

TAG: Bartosz Kubik, bev, CO2, E-Mobility, Ekoen, Ekoen eTruck, EKOEN-100, Ekoenergetyka-Polska, Ekoenergetyka-Polska S.A., elektromobilność, elektryfikacja, emisja CO2, eTruck, HEV, HUB Ekoen eTruck, hybrydowe pojazdy elektryczne, hybrydowe pojazdy elektryczne typu plug-in, Maciej Wojeński, PHEV, pojazdy elektryczne, scania, Scania Polska, Scania Polska S.A., SWM Monachium, TEN-T, Transeuropejska Sieć Transportowa, Wojciech Rowiński

Co możesz jeszcze przeczytać

Inter Cars wyróżniony nagrodą Orły ESG 2025
Szkolenie POLICJI | Na Osi
Dlaczego Niemcy zdają egzamin na prawo jazdy w Polsce?

Najczęściej czytane

  • Bardzo lekki autotransporter i 60-metrowa pompa do betonu | Na Osi ODCINEK 1134

    Bardzo lekki autotransporter polskiej marki, sz...
  • IVECO nadaje tempo zrównoważonym wyścigom ciężarówek w mistrzostwach Goodyear FIA European Truck Racing Championship 2025 dzięki przełomowemu ePaceTruck

    Jako oficjalny partner Goodyear FIA European Tr...
  • Wymiana prawa jazdy kierowców z krajów trzecich pod lupą ITD

    W czasie kontroli drogowej pokazanie prawa jazd...
  • Trucker Club ODCINEK 11/2025

    W 11 odcinku Trucker Clubu 4 część relacji z Ma...
  • IVECO z sukcesem zakończyło testy półautonomicznych pojazdów ciężarowych we współpracy z partnerami Plus, DSV i dm-drogerie markt

    IVECO pomyślnie zakończyło testy swojej pionier...

Archiwum

  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP