NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • Scania liderem w zakresie efektywności paliwowej według Unii Europejskiej

Scania liderem w zakresie efektywności paliwowej według Unii Europejskiej

środa, 09 czerwiec 2021 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, GŁÓWNA, NEWS

Scania liderem w zakresie efektywności paliwowej według Unii Europejskiej

scania

Dane Komisji Europejskiej potwierdzają, że Scania jest najlepszym producentem pojazdów ciężkich, jeśli chodzi o redukcję emisji CO2.

Pojazdy ciężarowe i autobusy są odpowiedzialne za około jedną czwartą emisji CO2 z transportu drogowego w UE i za około 6% całkowitej emisji CO2 w UE. Pomimo pewnej poprawy efektywności zużycia paliwa w ostatnich latach, emisje te nadal rosną, głównie z powodu wzrostu intensywności drogowego transport towarów.

Pierwsze w historii normy emisji

W 2019 r. UE przyjęła pierwsze przepisy dotyczące norm emisji CO2 w UE dla pojazdów ciężarowych o dużej ładowności i wyznaczyła cele w zakresie redukcji średnich emisji na 2025 i 2030 r. Zgodnie z nowymi przepisami producenci muszą zmniejszyć emisję CO2 z nowych pojazdów ciężarowych średnio o 15% od 2025 r. i o 30% od 2030 r. w porównaniu z poziomami z 2019 r.

Niedawno Komisja Europejska opublikowała statystyki dotyczące emisji CO2 z nowych pojazdów ciężarowych dla każdego producenta zarejestrowanego w Unii obejmujące okres od lipca 2019 r. do czerwca 2020 r. Wartości te stanowią podstawę limitów w przepisach dotyczących emisji CO2 i będą podstawą do naliczania opłat drogowych.

„Wyraźny lider rynku”

Jak wynika z raportu Scania jest najlepsza w swojej klasie pod względem efektywności energetycznej i niskiej emisji CO2, z wynikiem 4,7% poniżej limitu CO2 ustalonego przez UE. Scania jest jedynym producentem ciężkich pojazdów ciężarowych, który wyraźnie plasuje się poniżej limitu UE.

Dane dotyczące emisji CO2 opublikowane przez UE pokazują, że istnieje zdecydowany lider rynku pod względem poziomu zużycia paliwa, jest to Scania. Liczby te są oparte na testach komponentów i pojazdów i odzwierciedlają długoterminową pracę Scania w zakresie usprawnień aerodynamiki i układu napędowego. Zaletą certyfikowanych wartości CO2 publikowanych przez UE jest to, że wszyscy muszą próbować je obliczać w ten sam sposób – jest to najuczciwszy dostępny sposób porównywania emisji między producentami – mówi Henrik Wentzel, starszy doradca ds. planowania produktów w Scania.

Andreas Follér, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju w firmie Scania, twierdzi, że dane Komisji Europejskiej pokazują również, że Scania jest na dobrej drodze, aby osiągnąć swój oparty na nauce cel klimatyczny – ograniczenie emisji CO2 z pojazdów o 20% do 2025 r., w porównaniu do poziomów emisji z 2015 r.

Prawodawstwo UE, a długofalowe cele klimatyczne

Scania jest jedynym europejskim producentem ciężkich pojazdów, który posiada zatwierdzone oparte na nauce cele klimatyczne (Science Based Target – SBT).

Naszą ambicją jest zmniejszenie wpływu na klimat w krótkim i średnim okresie zarówno w przypadku SBT, jak i prawodawstwa UE. Główna różnica polega na tym, że prawodawstwo UE dotyczące CO2 obejmuje tylko emisje typu „od złoża do koła” (ang. tank-to-wheel). Nasze SBT są mierzone od „od zbiornika do koła” (ang. well-to-wheel). Jeśli spojrzymy tylko na emisje z rury wydechowej, nie ma znaczenia, czy pojazd jest napędzany w 100% HVO, czy w 100% olejem napędowym, czy biogazem lub gazem ziemnym. Ale dla naszego celu opartego na nauce, dla naszych klientów i dla planety ma to duże znaczenie – mówi Andreas Follér.

 

źródło: Scania

TAG: Andreas Follér, CO2, CO2 w UE, Henrik Wentzel, ke, Komisja Europejska, redukcja emisji CO2, SBT, scania, Science Based Target, Science Based Target – SBT

Co możesz jeszcze przeczytać

Nad morze bez korków?
Systemy Drabpol
Kontrola graniczna przedłużona o kolejne 30 dni

Najczęściej czytane

  • Najlepsi w sieci Mercedes-Benz Trucks Polska: nagrody Dealer Roku i Serwis Roku 2021

    12 maja we Wrocławiu odbyła się uroczysta gala,...
  • Wzornictwo, które przyciąga wzrok: Nowy autokar MAN Lion’s Intercity LE otrzymuje nagrodę iF Design Award 2022

    Obecny od niedawna na rynku, nowy autokar MAN L...
  • ANITA: Gdy ciężarówka sama odnajduje drogę w terminalu

    ANITA: Gdy ciężarówka sama odnajduje drogę w terminalu

    Spółka MAN Truck & Bus, Deutsche Bahn, uczelnia...
  • Volvo Trucks, jako pierwsze na świecie, zastosuje stal wytwarzaną bez użycia paliw kopalnych w swoich samochodach ciężarowych

    Volvo Trucks, jako pierwsze na świecie, zastosuje stal wytwarzaną bez użycia paliw kopalnych w swoich samochodach ciężarowych

    Jako pierwszy producent samochodów ciężarowych ...
  • Umowa Scania i Einride na dostawę 110 pojazdów elektrycznych przyspieszy elektryfikację transportu drogowego

    Umowa Scania i Einride na dostawę 110 pojazdów elektrycznych przyspieszy elektryfikację transportu drogowego

    110 pojazdów ciężarowych to największe jak dotą...

Archiwum

  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • EKSPERCI ODPOWIADAJĄ
  • GŁÓWNA
  • KALENDARZ ADWENTOWY
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP