NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • Rock Crawl – wyjątkowo ekstremalny tryb jazdy w nowym Fordzie Bronco

Rock Crawl – wyjątkowo ekstremalny tryb jazdy w nowym Fordzie Bronco

środa, 24 lipiec 2024 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, All, GŁÓWNA, NEWS

Rock Crawl – wyjątkowo ekstremalny tryb jazdy w nowym Fordzie Bronco

WARSZAWA, 24 lipca 2024 roku

Ford Bronco Badlands dzięki swojej konstrukcji zdolny jest do pokonywania najtrudniejszych terenów. Na liście systemów i rozwiązań zapewniających mu niezwykłe właściwości terenowe jest tryb jazdy „Rock Crawl”. Ma on swoje korzenie w wydarzeniu z 1911 roku.

W 1911 roku Ford Model T trafił na pierwsze strony gazet z niebywałego powodu. Ten kultowy model zdobył najwyższą górę w Wielkiej Brytanii – Ben Nevis. To najwyższy szczyt górski wznoszący się na wysokość 1345 me n.p.m. Za kierownicą auta zasiadł Henry Alexander – syn właściciela salonu Forda w Edynburgu.

Akcja wymagała dziesięciu dni rozpoznania – ekipa poświęciła ten czas na znalezienie właściwej i przejezdnej trasy oraz na skonstruowaniu prowizorycznych trapów z desek nad nieprzejezdnymi żlebami i strumieniami. Dotarcie samochodem do celu trwało pięć dni. Eskapada startowała w Fort William – miejscowości leżącej w pobliżu szczytu. Ford T musiał pokonać torfowiska, bagna, skały i śnieg. Trasa była tak trudna, że asystujący kierowcy pomocnicy niejednokrotnie musieli ją ręcznie odśnieżać i poszerzać.

Po powrocie do Fort William kierowca – przy akompaniamencie szkockich dud – został okrzyknięty bohaterem. Ford T przed powrotem do Edynburga wymagał tylko kilku drobnych regulacji.

Henry powtórzył ten wyczyn w 1928 roku, tym razem prowadząc Forda Model A. Wspinaczka na szczyt zajęła mu zaledwie 9,5 godziny.

Rock Crawl – wyjątkowy tryb jazdy w nowym Bronco

Wyczyn, którego 113 lat temu dokonał kierowca Forda T, był doskonałą reklamą tego samochodu. Dzisiaj wielu miłośników jazdy terenowej mierzy się głazami na górskich szlakach uprawiając ekstremalną formę jazdy terenowej zwaną wspinaczką skalną. Z tym wyzwaniem radzą sobie tylko nieliczne, najczęściej mocno zmodyfikowane konstrukcje, a Ford Bronco jest modelem, który jest fabrycznie przystosowany do tego rodzaju aktywności.

Jednym z elementów, które umożliwiają nowemu Bronco poruszanie się w tak ekstremalnym terenie jest tryb jazdy „Rock Crawl”. Tryb ten włącza blokadę napędu na cztery koła oraz optymalizuje systemy pojazdu, aby zapewnić maksymalną przyczepność i wydajność przy niskiej prędkości. Oznacza to między innymi, że niskie biegi utrzymywane są dłużej, co zmniejsza częstotliwość zmiany biegów podczas pokonywania skał i przeszkód. Pedał przyspieszenia ma zmniejszoną czułość – dzięki temu kierowca ma większą kontrolę nad przepustnicą. Tryb Rock Crawling optymalizuje również hamowanie w warunkach terenowych, umożliwiając szybkie korekty toru jazdy i skraca drogę hamowania.

Układ kierowniczy zmienia swoją charakterystykę pracy pod kątem mniejszego wysiłku, a na centralnym wyświetlaczu – jeżeli prędkość wyniesie do 24 km/h – pojawia się widok z przedniej kamery.

Cechy, które ułatwiają Bronco samochodową wspinaczkę skalną

Bronco w odmianie Badlands wyposażony został fabrycznie w szereg cech i akcesoriów, które umożliwiają mu ekstremalne poruszanie się po skałach. Przede wszystkim warto zwrócić uwagę na wzmocnienia progów – są wystarczająco mocne, aby utrzymać ciężar auta podczas pełzania w skalistym terenie.

Wersja ta wyposażona jest w zawieszenie HOSS 2.0 z amortyzatorami Bilstein z funkcją wykrywania położenia oraz dodatkowym zbiornikiem oleju, który sprawdza się podczas jazdy w najtrudniejszym terenie. Dodatkowo przedni stabilizator przechyłów ma funkcję rozłączania, która umożliwia uzyskanie najlepszej przyczepności do podłoża nawet wtedy, gdy koła znajdują się na skrajnie różnych wysokościach.

Nowy Ford Bronco umożliwia ponadto pokonanie rzecznych brodów o głębokości do 800 mm, a jego kąty natarcia sprawiają, że doskonale radzi sobie ze stromymi podjazdami.

Źródło: Ford Polska

TAG: Ford, Ford Bronco, Ford Bronco Badlands, Ford Model T, Ford T, off road, off-road, offroad, Rock Crawl

Co możesz jeszcze przeczytać

Historia Volvo FH | Na Osi 1057
23 IVECO Eurocargo zasili flotę firmy Eden Springs
23 IVECO Eurocargo zasili flotę firmy Eden Springs
Ocean piachu Na osi

Najczęściej czytane

  • IVECO nadaje tempo zrównoważonym wyścigom ciężarówek w mistrzostwach Goodyear FIA European Truck Racing Championship 2025 dzięki przełomowemu ePaceTruck

    Jako oficjalny partner Goodyear FIA European Tr...
  • Wymiana prawa jazdy kierowców z krajów trzecich pod lupą ITD

    W czasie kontroli drogowej pokazanie prawa jazd...
  • Trucker Club ODCINEK 11/2025

    W 11 odcinku Trucker Clubu 4 część relacji z Ma...
  • IVECO z sukcesem zakończyło testy półautonomicznych pojazdów ciężarowych we współpracy z partnerami Plus, DSV i dm-drogerie markt

    IVECO pomyślnie zakończyło testy swojej pionier...
  • Truck Story: Lekki ciągnik MB Axor do cystern | Na Osi 1133

    Truck Story: Lekki ciągnik MB Axor do cystern. ...

Archiwum

  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP