NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • All
  • PORSCHE POZYSKAŁO ELEKTRYCZNĄ CIĘŻARÓWKĘ

PORSCHE POZYSKAŁO ELEKTRYCZNĄ CIĘŻARÓWKĘ

czwartek, 20 grudzień 2018 / Opublikowane w All

PORSCHE POZYSKAŁO ELEKTRYCZNĄ CIĘŻARÓWKĘ

Czysta, cicha podróż do fabryki: na potrzeby realizacji operacji logistycznych w swoich zakładach w Stuttgarcie-Zuffenhausen Porsche zamówiło w pełni elektryczną ciężarówkę MAN eTGM. To pierwszy taki pojazd, który trafia do seryjnej produkcji w Niemczech pisze motoryzacja.interia.pl.
Bez emisyjna, niemal bezgłośna 32-tonowa ciężarówka wkrótce wzbogaci flotę samochodów użytkowych wykorzystywanych przez Porsche w ramach logistyki produkcji w stuttgarckiej fabryce.

Elektryczna ciżarówka MAN
Przygotowania do budowy pierwszego elektrycznego modelu Porsche to obecnie główny projekt prowadzony w centrali producenta sportowych aut. Przy produkcji ciężarówki eTruck dla Porsche firma MAN osiąga kolejny kamień milowy w swoim planie działań na rzecz elektromobilności. Zakładają one, że pierwsza, niewielka seria MAN-ów eTGM powstanie na początku 2019 r.
„Włączając eTruck w naszą logistykę produkcji, Porsche robi kolejny krok na drodze do (stworzenia) fabryki o zerowym oddziaływaniu” – wyjaśnił Albrecht Reimold, członek zarządu Porsche AG ds. produkcji i logistyki. Wpisuje się to w świadomą środowiskowo strategię, zgodnie z którą producent nie powinien zostawiać śladu ekologicznego. Droga do „fabryki o zerowym oddziaływaniu” bierze pod uwagę wiele różnych aspektów i środków. Jednym z przykładów jest fakt, że już od 2 lat wszystkie zakłady Porsche korzystają z energii pochodzącej wyłącznie ze źródeł odnawialnych; także logistyka kolejowa tych zakładów funkcjonuje całkowicie w oparciu o zieloną energię. Równolegle Porsche prowadzi stopniową elektryfikację swoich pojazdów logistycznych – transporterów, ciężarówek i wózków widłowych.
Zasilana energią z akumulatora ciężarówka eTruck to MAN eTGM 18.360 4×2 LL – czyli, jak wskazuje oznaczenie, ciągnik siodłowy należący do 18-tonowej klasy wagowej; całkowita masa zespołu z naczepą w transporcie dystrybucyjnym wynosi 32 tony. Liczba „360” odpowiada zaokrąglonej mocy ciężarówki eTruck – 265 kW (361 KM). Do przechowywania energii służą litowo-jonowe akumulatory o łącznej pojemności 149 kWh, zapewniające zasięg 130 kilometrów. ”

Elektryczna ciżarówka MAN...
Dzięki MAN-owi eTGM elektryczne pojazdy użytkowe poczyniły znaczący krok w kierunku produkcji seryjnej i mogą teraz w niezawodny sposób zademonstrować swoje walory w codziennym użytkowaniu. To, czego – wspólnie z Porsche – nauczyliśmy się w kontekście bieżącej logistyki produkcji, zostanie uwzględnione przy pierwszej niewielkiej serii (pojazdów), którą MAN ma nadzieję wdrożyć już w 2019 r.” – powiedział dr Frederik Zohm, członek zarządu firmy MAN odpowiedzialny za badania i rozwój. Oprócz niskiego poziomu hałasu oraz neutralności pod względem emisji CO2 atutami elektrycznego pojazdu są ograniczone zużycie eksploatacyjne i mniejsze wymagania co do konserwacji. Podczas wytracania prędkości ciężarówka eTruck odzyskuje energię przez silnik elektryczny (tzw. rekuperacja), co zmniejsza częstotliwość używania tradycyjnych hamulców, wydłużając ich trwałość.
Elektryczny samochód użytkowy będzie wykorzystywany do dostaw na mierzącym blisko 19 km odcinku pomiędzy fabryką Porsche w Stuttgracie-Zuffenhausen a zakładami w miejscowości Freiberg am Neckar, należącymi do partnera logistycznego producenta sportowych aut – firmy LGI. Korzystanie z ciężarówki eTruck w skali roku pozwoli zaoszczędzić blisko niewyemitowanych 30 ton CO2. Także stacja ładowania elektrycznego samochodu znajduje się we Freibergu. To pierwszy model korzystający z nowej infrastruktury ładowania o wysokiej mocy, opracowanej przez oddział PorscheEngineering z myślą o przyszłej sieci ładowania, prowadzonej przez spółkę joint venture Ionity. W tym przypadku maksymalna moc ładowania wynosi 150 kWh, co wystarczy, aby elektryczna ciężarówka mogła pokonać kolejne 100 km po 45 min ładowania. Podobnie jak na wszystkich stacjach ładowania Porsche, tak i tu do „tankowania” służy energia ze źródeł odnawialnych.
Źródło: motoryzacja.interia.pl
Źródło fotografii: motoryzacja.interia.pl

TAG: elektromobilność, Elektryczne ciężarówki, MAN, PORSCHE

Co możesz jeszcze przeczytać

na osi 924 zajawka
Co w odcinku 924 | 01.05.2021 | ZAJAWKA Na Osi
trucks&machines_4_2
Trucks & Machines 4/2021
Forte Advanced Diesel Fuel Conditioner [Na Osi]
Forte Advanced Diesel Fuel Conditioner [Na Osi]

Najczęściej czytane

  • Bardzo lekki autotransporter i 60-metrowa pompa do betonu | Na Osi ODCINEK 1134

    Bardzo lekki autotransporter polskiej marki, sz...
  • IVECO nadaje tempo zrównoważonym wyścigom ciężarówek w mistrzostwach Goodyear FIA European Truck Racing Championship 2025 dzięki przełomowemu ePaceTruck

    Jako oficjalny partner Goodyear FIA European Tr...
  • Wymiana prawa jazdy kierowców z krajów trzecich pod lupą ITD

    W czasie kontroli drogowej pokazanie prawa jazd...
  • Trucker Club ODCINEK 11/2025

    W 11 odcinku Trucker Clubu 4 część relacji z Ma...
  • IVECO z sukcesem zakończyło testy półautonomicznych pojazdów ciężarowych we współpracy z partnerami Plus, DSV i dm-drogerie markt

    IVECO pomyślnie zakończyło testy swojej pionier...

Archiwum

  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP