NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • Polscy klienci testują eActrosa 600

Polscy klienci testują eActrosa 600

wtorek, 15 październik 2024 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, All, GŁÓWNA, NEWS

Polscy klienci testują eActrosa 600

Przez cztery dni, od 8 do 11 października klienci sieci dealerskiej Daimler Truck Polska testowali pod Nadarzynem eActrosa 600 z pełnym obciążeniem 40 t, w realnych warunkach drogowych

W podwarszawskim Nadarzynie właśnie rozpoczyna działalność nowe centrum szkoleniowe TruckTraining, którego kluczowym zadaniem będzie dzielenie się z klientami wiedzą i doświadczeniem w zakresie elektromobilności – w tym eksploatacji pojazdów ciężarowych z napędem akumulatorowym Mercedes-Benz Trucks i FUSO. To właśnie tam Daimler Truck Polska zaprosił pierwszych 32 klientów swojej sieci dealerskiej do praktycznego przetestowania eActrosa 600 w realnych warunkach drogowych. Testy odbyły się dwa tygodnie po oficjalnej polskiej premierze najnowszego elektrycznego ciągnika Mercedes-Benz Trucks, która miała miejsce podczas Kongresu Nowej Mobilności w Łodzi. Przez cztery dni, od 8 do 11 października każdy z nich w asyście profesjonalnego instruktora TruckTraining mógł pokonać zestawem z naczepą obciążonym do 40 t DMC wyznaczoną przez trenerów trasę, liczącą 42 km. Co istotne – odcinek testowy zapewniał różne warunki: pojazd poruszał się zarówno po zwykłych drogach dojazdowych, jak i ciasnych rondach oraz przede wszystkim po trasie szybkiego ruchu. Była zatem możliwość sprawdzenia wszystkich systemów wspomagania i bezpieczeństwa, w tym inteligentnego tempomatu ePPC, systemu One Pedal Drive, a także przećwiczenia efektywnego zarządzania odzyskiem energii, czyli rekuperacją. Każdą jazdę testową poprzedzało wprowadzenie teoretyczne – Damian Rendzikowski, eConsultant Daimler Truck Polska, zaznajamiał klientów z technologią i możliwościami pojazdu, a instruktorzy TruckTraining z obsługą systemów.

Zaproszenie na jazdy testowe spotkało się z ogromnym zainteresowaniem klientów – a po ich zakończeniu z bardzo pozytywnym odbiorem eActrosa 600 – mówi Damian Rendzikowski. – Niemal wszyscy mogli usiąść za kierownicą i byli bardzo zadowoleni z takiej możliwości. Wcześniej słyszeliśmy wiele wątpliwości co do zasięgu, wydajności – tymczasem jazdy w Nadarzynie pozwoliły klientom przekonać się osobiście, że to, co deklarujemy, jest realne: gwarantowane 500 km zasięgu na jednym ładowaniu przy pełnym obciążeniu. Nawet przy wykorzystaniu mało ekonomicznej funkcji booster, czyli maksymalnego przyspieszenia samochodem o mocy ok. 800 KM, średnie zużycie wynosiło 104 kWh na 100 km, co oznacza nawet większy zasięg, niż deklaruje producent. Kierowca w pojedynczej obsadzie w normalnym czasie pracy, czyli w ciągu 4,5 h, raczej przejeżdża maksymalnie ok. 300-400 km, a czasem nawet mniej, zatem w wielu przypadkach nawet nie będzie musiał doładowywać pojazdu podczas pauzy, żeby móc pracować cały dzień.

 

Klienci zwracali też uwagę na intuicyjną obsługę i przyjazną nawet mniej doświadczonym kierowcom technologię pojazdu.

Auto mocno wspiera kierowcę, dużo podpowiada, dysponuje uczącą się technologią, która nie pozwala kierowcy na błędy, bardzo dobrze zarządza zasięgiem – wymienia Michał Krzywoźniak, zastępca dyrektora transportu firmy OstSped. – Przy pełnym obciążeniu pojazd świetnie sobie radził, nie tylko nie odbiegał od wersji z tradycyjnym silnikiem, ale nawet oferował większą dynamikę i to bez użycia pełnej mocy. eActros pozwala kierowcy skupić się wyłącznie na dotarciu do celu – chociaż bardzo pomocne jest wstępne szkolenie z trenerem. Dzięki jego wskazówkom udało mi się osiągnąć średnie zużycie energii na poziomie 109 kWh/100 km i jestem bardzo zadowolony z tej jazdy. Dużym wsparciem jest także system ePPC – kierowca nie zawsze może przewidzieć ukształtowanie terenu, a inteligentny tempomat reaguje z odpowiednim wyprzedzeniem. Dodatkowo po testach również pojazdu innej marki widzę wyraźną przewagę Mercedesa w jakości – nie ma wątpliwości, że to marka premium, kabina zapewnia duży komfort, a kokpit intuicyjną obsługę. Świetnym rozwiązaniem jest też asystent głosowy „Hej, Mercedes”.

Równie pozytywne wrażenia z jazdy mieli także kierowcy, którzy wzięli udział w teście eActrosa 600.

Pierwszy raz miałem okazję prowadzenia elektrycznej ciężarówki i to było bardzo ciekawe doświadczenie – mówi Bartosz Kacprzak, kierowca firmy Contra Tiempo. – Świetnym rozwiązaniem, bardzo odciążającym kierowcę, jest możliwość jazdy przy użyciu jednego pedału, czyli system One Pedal Drive, oraz inteligentny tempomat ePPC. W eActrosie 600 można też poczuć moc i dynamikę, a jednocześnie w kabinie jest bardzo cicho. Podoba mi się również nowoczesny design. Dodatkowo ważny dla mnie aspekt to możliwość wezwania przez sam pojazd pomocy, kiedy system wykryje, że kierowca nie trzyma rąk na kierowcy przez określony czas – to daje poczucie bezpieczeństwa, widać, że producent naprawdę pomyślał o kierowcach. Jazda jest bardzo intuicyjna, ale na początku bardzo przydało mi się wsparcie trenera i jego wskazówki. Dla mnie jako kierowcy praca tym pojazdem byłaby bardzo przyjemna.

Podczas czterech dni jazd testowych eActrosem 600 w Nadarzynie klienci mogli dokładnie zaznajomić się z technologią pojazdu, porozmawiać zarówno z profesjonalnymi trenerami TruckTraining, jak i z ekspertami Daimler Truck Polska.

Wielu klientów to osobiste doświadczenie przekonało wystarczająco, by złożyć wstępne deklaracje zakupu – nawet tych, którzy wcześniej mieli kontakt z innymi pojazdami ciężarowymi z napędem elektrycznym, nie spodziewali się tak dużej mocy i efektywności, którą zapewnia nasza nowa technologia – mówi Tomasz Ogórek, Head of Fleet Sales. – Produkcja eActrosa 600 rusza w grudniu, tym samym kolejne egzemplarze, które będą mogli testować nasi klienci, pojawią się na początku 2025 roku.

Wdrożenie elektrycznej ciężarówki do floty firmy transportowej wciąż budzi wiele obaw, przede wszystkim, jeśli chodzi o infrastrukturę do ładowania, a także koszty.

To prawda, że wciąż ładowarek przeznaczonych dla pojazdów ciężarowych mamy w Polsce zbyt mało – przyznaje Damian Rendzikowski. – Jednak już teraz, z wykorzystaniem istniejących dwóch – jednej pod Nadarzynem i drugiej pod Świebodzinem – dysponując pojazdem o zasięgu eActrosa 600, można efektywnie zaplanować transport międzynarodowy i krajowy na dłuższych trasach niż regionalne. A w 2025 roku ładowarek eHDV ma być już w Polsce dziesięć, co całkowicie powinno pokryć potrzeby w tym zakresie. Oczywiście najlepszym rozwiązaniem pod względem kosztów jest wykorzystanie także własnej infrastruktury firmowej, opartej na fotowoltaice lub innym OZE.

Aspekt ekonomiczny to również wysoka cena zakupu pojazdu z napędem elektrycznym, co dla wielu przewoźników jest dużą barierą wejścia w elektromobilność.

Zdajemy sobie sprawę i od dawna podkreślamy, że parytet kosztów ma obok technologii oraz infrastruktury kluczowe znaczenie dla rozwoju transformacji transportu – mówi Przemysław Rajewski, prezes Daimler Truck Polska. – Dlatego bardzo dobrą informacją jest ogłoszona 10 października decyzja Europejskiego Banku Inwestycyjnego o zaakceptowaniu programu dofinansowania NFOŚiGW do zakupu zeroemisyjnych pojazdów ciężarowych w wysokości 2 mld złotych. Sądzimy, że dotacje oraz możliwość osobistego, praktycznego sprawdzenia potencjału eActrosa 600, tak jak podczas testów w Nadarzynie, przełoży się na duże zainteresowanie tym pojazdem – które już teraz odnotowujemy. Jesteśmy przekonani, że nasz produkt, nawet przy obecnie istniejącej infrastrukturze, może być efektywnym narzędziem i początkiem nowej drogi dla wielu polskich przewoźników, a wraz z dynamicznym rozwojem elektromobilności jego wydajność będzie stale rosła.

 

Źródło: Daimler Truck

TAG: Daimler Truck, Daimler Truck Polska, eActros, eActros 600, elektromobilność, elektryczny actros, Fuso, Mercedes-Benz eActros 600, Mercedes-Benz Trucks, nadarzyn, TruckTraining

Co możesz jeszcze przeczytać

Test naczepy Schmitz i Master Truck 2024 cz. 10 | ZAJAWKA Na Osi 1105
IVECO dostarczy Grupie Hegelmann 150 ciągników siodłowych IVECO S-WAY LNG i 10 ciągników siodłowych IVECO S-WAY CNG
Nowy IVECO S-WAY
IVECO przechodzi na wyższy poziom i prezentuje nowości podczas międzynarodowej premiery

Najczęściej czytane

  • Bardzo lekki autotransporter i 60-metrowa pompa do betonu | Na Osi ODCINEK 1134

    Bardzo lekki autotransporter polskiej marki, sz...
  • IVECO nadaje tempo zrównoważonym wyścigom ciężarówek w mistrzostwach Goodyear FIA European Truck Racing Championship 2025 dzięki przełomowemu ePaceTruck

    Jako oficjalny partner Goodyear FIA European Tr...
  • Wymiana prawa jazdy kierowców z krajów trzecich pod lupą ITD

    W czasie kontroli drogowej pokazanie prawa jazd...
  • Trucker Club ODCINEK 11/2025

    W 11 odcinku Trucker Clubu 4 część relacji z Ma...
  • IVECO z sukcesem zakończyło testy półautonomicznych pojazdów ciężarowych we współpracy z partnerami Plus, DSV i dm-drogerie markt

    IVECO pomyślnie zakończyło testy swojej pionier...

Archiwum

  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP