NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • Po ośmiu latach MAN wraca do Siedlec i to elektrycznie

Po ośmiu latach MAN wraca do Siedlec i to elektrycznie

poniedziałek, 30 styczeń 2023 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, All, GŁÓWNA, NEWS

Po ośmiu latach MAN wraca do Siedlec i to elektrycznie

Zdjęcie 2_ Uroczyste podpisanie umowy na dostarczenie autobusów elektrycznych MAN do Siedlec

Uroczyste podpisanie umowy na dostarczenie autobusów elektrycznych MAN do Siedlec

27 stycznia Miasto Siedlce podpisało umowę z firmą MAN Truck & Bus Polska na zakup i dostawę trzech autobusów elektrycznych Lion`s City 12 E oraz dwóch dwustanowiskowych stacji przeznaczonych do ładowania e-busów.

Zamówione elektrobusy to kolejne nowoczesne i ekologiczne pojazdy marki MAN w naszym kraju, a ich liczba już przekroczyła poziom 50 sztuk. I co ważne – wszystkie te autobusy produkowane są przez polski zakład MAN Bus w Starachowicach.

Elektryczny debiut

Pierwsza inwestycja Siedlec w bezemisyjną komunikację miejską to efekt pozyskania dofinansowania z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, w ramach programu priorytetowego „Zielony Transport Publiczny”. W przetargu MAN wygrał kontrakt obejmujący zakup trzech autobusów elektrycznych o długości 12 metrów. Całkowita wartość kontraktu to ponad 10 mln zł brutto.

Będą to pierwsze autobusy z napędem bateryjnym w naszej flocie – powiedział Jacek Dmowski, prezes Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Siedlcach. – W pierwszej kolejności trafią na linie 18, 12, 27, 16. 18 i 12 to trasy, które zaczynają się i kończą przy naszej zajezdni, tak aby w przypadku konieczności doładowania mogły to zrobić bez większych problemów – wyjaśnił.

W celu właściwej obsługi bezemisyjnych pojazdów MAN przeszkoli kierowców i mechaników MPK Siedlce. Z kolei za infrastrukturę ładowania (od wykonania podłączenie do sieci energetycznej po dostawę ładowarek) odpowiedzialny jest poddostawca – firma Ekoenergetyka-Polska z Zielonej Góry.

Zdjęcie 1_ Podpisanie umowy na dostarczenie autobusów elektrycznych MAN do Siedlec

Podpisanie umowy na dostarczenie autobusów elektrycznych MAN do Siedlec

Zelektryfikować Europę

Na drodze do ograniczenia emisyjności w polskich miastach, Siedlce idą ramię w ramię z marką MAN, która jest jednym z liderów wprowadzania Europy w świat bezemisyjnej mobilności miejskiej.

Naszym celem jest wprowadzenie na ulice Europy jeszcze większej liczby autobusów elektrycznych: do 2025 r. chcemy, aby połowa wszystkich sprzedawanych nowych autobusów miejskich miała alternatywny napęd. Spodziewamy się, że pięć lat później – w 2030 r. – 90 procent autobusów miejskich będzie zasilanych bateryjnie.” – powiedział Claus Wallenstein, prezes MAN Truck & Bus Polska i dodał: „Rynek autobusów elektrycznych rozwija się dynamicznie. Najwięcej do tej pory elektrobusów MAN w naszym kraju zamówił Gdańsk (18), a w kolejce czeka m.in. Zamość i Mińsk Mazowiecki. Elektryczne lwy jeżdżą też po ulicach Ostrowca Świętokrzyskiego, Kędzierzyna-Koźla oraz Włocławka. W Europie można je spotkać m.in. w Norymberdze, Zurychu, Kopenhadze, Odder, Göteborgu, Sztokholmie, Uppsali i Hamburgu.

Z myślą o pasażerach i kierowcach

O nowoczesności MAN Lion`s City 12 E stanowi nie tylko rodzaj napędu, ale też stylistyka oraz komfortowe wyposażenie wnętrza autobusów.

Zamówione przez Siedlce autobusy elektryczne od MAN przystosowane zostaną do przewozu osób o ograniczonej mobilności. Pojazdy wyposażone będą m.in. w system biletowy obsługujący płatności zbliżeniowe, monitoring i ładowarki USB oraz Wi-Fi.

Każdy z siedleckich elektryków będzie mógł przewieźć ponad 80 osób, w tym 33 na miejscach siedzących. Pasażerowie będą mogli sprawnie opuścić pojazd dzięki trojgu drzwi dwuskrzydłowych, a do tego będą mieli do swojej dyspozycji elektroniczny system informacji pasażerskiej, w tym system zapowiadania przystanków.

Sercem pojazdu jest silnik elektryczny, umieszczony wzdłużnie za osią napędową o mocy znamionowej 160kW, a energia magazynowana jest w dużych bateriach o pojemności powyżej 320 kWh, które pozwolą na przejechanie ponad 220 kilometrów na jednym ładowaniu.

Złożone przez Siedlce zamówienie oznacza, że po ośmiu latach MAN ponownie zacznie dostarczać nowe autobusy do tego miasta. Ostatnie dostawy – midibusów MAN Lion`s City M – zrealizowane zostały w latach 2014/2015 r. Teraz MAN wróci na siedleckie ulice i to w elektryzującym stylu. Termin realizacji zamówienia to 360 dni od dnia zawarcia umowy.

Źródło: MAN Truck & Bus Polska

TAG: autobus elektryczny, autobus elektryczny Lion`s City 12 E, bezemisyjna komunikacja miejska, bezemisyjna mobilność miejskaj, Claus Wallenstein, Ekoenergetyka-Polska z Zielonej Góry, elektrobusy, Jacek Dmowski, Lion`s City 12 E, MAN, MAN Lion`s City, MAN Truck & Bus Polska, MAN Truck Bus, Miasto Siedlce, MPK Siedlce, Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Siedlce, Zielony Transport Publiczny

Co możesz jeszcze przeczytać

Mandat na parkingach i drogach osiedlowych. Rekompensata za godziny nadliczbowe. [Eksperci Na Osi]
Mandat na parkingach i drogach osiedlowych. Rekompensata za godziny nadliczbowe. [Eksperci Na Osi]
Poznań Motor Show 2025 cz. 3, Muzeum WENA i Micrus, Bauma 2025 cz. 4 | Na Osi ODCINEK 1139
Nie zabijaj, nie daj się zabić: Bezmyślność | Na Osi 1127

Najczęściej czytane

  • ZAJAWKA NA Osi 1141

    Bauma 2025 część 6: jak powstaje ekspozycja? Ki...
  • Truckerskie Wesele | Na Osi 1140

    Truckerskie Wesele Faustyny i Kamila....
  • Na Osi ODCINEK 1140

    Bauma 2025 i zrobotyzowane koparki, ekspert o s...
  • Nowa wersja serwisu DAF Ready-to-Go już dostępna

    DAF Trucks ogłasza uruchomienie odświeżonego se...
  • Trucker Club ODCINEK 17/2025

    W 17 odcinku Trucker Clubu 10 część relacji z M...

Archiwum

  • lipiec 2025
  • czerwiec 2025
  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP