PETRONAS Team De Rooy IVECO przygotowuje się do Rajdu Dakar — najbardziej ekstremalnej imprezy tego typu na świecie, która w 2022 r. po raz trzeci odbędzie się w Arabii Saudyjskiej.
Historia przygody IVECO z Rajdem Dakar sięga pierwszej edycji w 1979 r., kiedy to firma zaczęła dostarczać samochody ciężarowe zapewniające wsparcie na trasie. W latach 80. były to modele PAC 260 i 190.
Współpraca pomiędzy IVECO, Petronas i De Rooy Team zaczęła się na Rajdzie Maroka w 2011 r., który marka IVECO wygrała samochodem Trakker. Kontynuacją tej podróży były dwa zwycięstwa w latach 2012 i 2016 w Rajdzie Dakar.
W 2022 roku zespół będzie przemierzał ekstremalne trasy rajdu na pokładzie dwóch pojazdów IVECO Powerstar i jednego Trakkera. Już dziesiąty rok z rzędu IVECO będzie oficjalnym dostawcą pojazdów, silników i części zamiennych dla zespołu. Ciężarówki IVECO są wyposażone w silniki IVECO Cursor 13 o mocy do 1000 KM, specjalnie zaprojektowane przez FPT Industrial. W nowej edycji Rajd Dakar wraca do Arabii Saudyjskiej, na nowe trasy wytyczone wśród niesamowitych krajobrazów i bezmiaru piasków. Zawodnicy będą musieli zmierzyć się ze wszelkimi rodzajami piaszczystego terenu, pasmami wydm i wąwozami, a także wykazać się najlepszymi umiejętnościami nawigacyjnymi, aby nie zgubić się na tych niezwykle wymagających szlakach. Łączna trasa rajdu liczy 8000 km, z czego 4300 km przypada na odcinki specjalne.
Alessandro Massimino, Head of Marketing and Product Management IVECO Truck Business Unit, powiedział: „Zespół IVECO z ochotą wraca na piaszczyste trasy w Arabii Saudyjskiej, gdzie znów będzie miał okazję zademonstrować wyjątkowe osiągi i niezawodność samochodów ciężarowych IVECO w najbardziej ekstremalnym terenie. Reprezentuje nas zespół, który podziela zapał do walki IVECO. W jego składzie są dwaj bardzo doświadczeni kierowcy, Janus van Kasteren jr i Hans Stacey, oraz młody, utalentowany i pełen entuzjazmu Mitchel van den Brink. Ta edycja rajdu zapowiada się bardzo obiecująco dla naszego zespołu. Nie możemy się już doczekać chwili, kiedy będziemy mieli okazję pokazać, na co stać kierowców mających do dyspozycji nasze sprawdzone samochody ciężarowe.”
Domenico Ciaglia, PETRONAS Lubricants International Regional Managing Director EMEA, dodał: „Dla PETRONAS Lubricants International (PLI) będzie to kolejny rok, w którym produkowane przez tę firmę płyny eksploatacyjne zostaną poddane ciężkiej próbie w Rajdzie Dakar. Wysokiej klasy olej silnikowy PETRONAS Urania, opracowany we współpracy z IVECO i FPT Industrial, ma specjalną formułę dostosowaną do morderczych rajdowych warunków, która zapewnia niezrównane osiągi, a jednocześnie ochronę i niezawodność silnika. Ten rok jest wyjątkowy, ponieważ przypada w nim dziesiąta rocznica zaangażowania PLI w sport rajdowy jako sponsor tytularny i partner techniczny. Jesteśmy dumni z produkowanych przez nas olejów silnikowych wysokiej jakości, na które PETRONAS Team De Rooy IVECO może za każdym razem liczyć.”
Janus van Kasteren jr jest kierowcą rajdowym. W rajdzie Dakar już po raz trzeci wystartuje samochodem IVECO Powerstar Evo (pojazd nr 504), z pilotem Marcelem Snijdersem i mechanikiem Darkiem Rodewaldem. Będzie się starał wykorzystywać doświadczenia zdobyte w poprzednich edycjach, w których kilkukrotnie był klasyfikowany w pierwszej dziesiątce.
Hans Stacey po raz pierwszy uczestniczył w rajdzie Dakar w 2004 r. Teraz usiądzie za kierownicą samochodu IVECO Powerstar (nr 515), a towarzyszyć mu będą pilot Anton van Limpt i mechanik Randy Smits.
Mitchel van den Brink zaliczył swój wyścigowy debiut już jako 16‑latek, kiedy dołączył do swojego ojca, Martina, który brał udział w Dakarze 2019 jako mechanik i pilot. Mitchel był wówczas najmłodszym uczestnikiem tej imprezy. Do Dakaru wrócił jako kierowca rajdowy w edycji 2021. W tym roku po raz pierwszy pojedzie IVECO Trakkerem (nr 524), z pilotem Rijkiem Mouwem i mechanikiem Bertem Donkelaarem.
PETRONAS TEAM DE ROOY IVECO: SPONSOR TYTULARNY
PETRONAS Lubricants International będzie sponsorem tytularnym i partnerem technicznym oraz dostarczy olej opracowany we współpracy z IVECO i FPT Industrial, polecany do szerokiej gamy pojazdów lekkich i ciężarowych, a także inne płyny eksploatacyjne, w tym olej przekładniowy PETRONAS TUTELA i wszystkie inne produkty wykorzystywane w rajdowych ciężarówkach na trasie wyścigu. Cały zespół będzie korzystać z najwyższej jakości oleju silnikowego PETRONAS Urania opracowanego przy zastosowaniu zaawansowanych technologicznie dodatków uszlachetniających, by zapewnić pełną ochronę silnika, niezawodność, dłuższy okres eksploatacji oraz lepsze osiągi.
źródło: IVECO