NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • Ostatnia faza testowa przed rozpoczęciem produkcji seryjnej: Mercedes-Benz eEconic sprawdza się w testach u klienta w regionie Ren-Men

Ostatnia faza testowa przed rozpoczęciem produkcji seryjnej: Mercedes-Benz eEconic sprawdza się w testach u klienta w regionie Ren-Men

poniedziałek, 16 maj 2022 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, All, CIEKAWOSTKI, GŁÓWNA, NEWS

Ostatnia faza testowa przed rozpoczęciem produkcji seryjnej: Mercedes-Benz eEconic sprawdza się w testach u klienta w regionie Ren-Men

Ostatnia faza testowa przed rozpoczęciem produkcji seryjnej: Mercedes-Benz eEconic sprawdza się w testach u klienta w regionie Ren-Me

Początek finalnej fazy testowej pojazdu Mercedes-Benz eEconic przed rozpoczęciem produkcji seryjnej: firma FES – Frankfurter Entsorgungs- und Service GmbH – we Frankfurcie nad Menem właśnie rozpoczyna eksploatację przedseryjnej elektrycznej ciężarówki Mercedes-Benz Special Trucks w systemie komunalnej zbiórki odpadów. Podczas briefingu prasowego w siedzibie głównej FES we Frankfurcie Bornheim dr Ralf Forcher, szef Mercedes-Benz Special Trucks, oficjalnie przekazał pojazd Dirkowi Remmertowi, dyrektorowi technicznemu FES. eEconic napędzany wyłącznie energią elektryczną z akumulatorów będzie miał swoją premierę targową 30 maja w Monachium, na targach IFAT – wiodących na świecie Międzynarodowych Targach Wody, Ścieków, Odpadów i Surowców. Rozpoczęcie produkcji seryjnej w fabryce Mercedes-Benz w Wörth zaplanowano na lato bieżącego roku.

Dr Ralf Forcher, szef Mercedes-Benz Special Trucks stwierdził:

„Po pomyślnym zakończeniu serii testów wewnętrznych rozpoczynamy obecnie końcową fazę testową w praktycznej eksploatacji u klientów, poprzedzającą zbliżające się uruchomienie produkcji seryjnej. Jesteśmy bardzo zadowoleni, że FES stawia na naszego eEconica, intensywnie testując go w eksploatacji komunalnej”.

Rosemarie Heilig, kierowniczka frankfurckiego decernatu ds. klimatu i przewodnicząca rady nadzorczej FES:

„Nie możemy już dłużej ignorować zmian klimatycznych, emisji hałasu i zanieczyszczeń pyłowych. Jako miasto musimy świecić przykładem i także w naszej miejskiej flocie pojazdów użytkowych stawiać na pojazdy niskoemisyjne. FES, jako partner miasta, wdraża przyjazną dla środowiska utylizację odpadów. Dzięki temu Frankfurt jest jednym z pierwszych miast w Niemczech, które konsekwentnie podąża w kierunku elektromobilności i redukcji szkodliwych emisji również w swoich pojazdach użytkowych”.

Dirk Remmert, dyrektor zarządzający FES:

„Jako przedsiębiorstwo komunalne zajmujące się utylizacją odpadów przyczyniamy się do wspólnego dobra naszego miasta i jego zrównoważonego rozwoju. Uważamy eEconica, przede wszystkim eksploatowanego jako śmieciarkę, za istotny element naszej strategii, ponieważ może on wykonywać swoje zadania cicho i bez lokalnej emisji CO2”.

Ostatnia faza testowa przed rozpoczęciem produkcji seryjnej: Mercedes-Benz eEconic sprawdza się w testach u klienta w regionie Ren-Me

Jest cichy i lokalnie nie emituje dwutlenku węgla – eEconic do ekologicznej eksploatacji w gospodarce komunalnej

Dopuszczalna masa całkowita eEconica wynosi 27 ton. Podobnie jak w eActrosie, przeznaczonym do ciężkiego transportu dystrybucyjnego, jego technicznym sercem jest jednostka napędowa – oś elektryczna z dwoma zintegrowanymi silnikami elektrycznymi i dwustopniową skrzynią biegów. Akumulatory eEconica składają się z trzech pakietów akumulatorowych, każdy o zainstalowanej pojemności 112 kWh[1] i pojemności użytkowej ok. 97 kWh[2] . Oba chłodzone cieczą silniki generują moc ciągłą 330 kW oraz moc maksymalną 400 kW.

eEconic wyróżnia się cichą jazdą, a prowadzi się go przyjemnie i spokojnie. W eksploatacji miejskiej we wczesnych godzinach porannych zaletą eEconica jest przede wszystkim niższy poziom emisji hałasu. Przy przewidującym stylu jazdy dochodzi możliwość odzyskiwania energii elektrycznej poprzez rekuperację – to ogromna korzyść, zwłaszcza wobec konieczności częstego zatrzymywania się podczas zbiórki odpadów. Po całodziennej jeździe akumulatory elektrycznego samochodu ciężarowego można ładować w bazie klienta, z mocą do 160 kW. Pod względem architektury pojazdu eEconic korzysta z zalet globalnej strategii platformowej Daimler Truck; układ napędowy tej niskopodłogowej ciężarówki bazuje konstrukcyjnie na samochodzie ciężarowym Mercedes-Benz eActros, produkowanym seryjnie od października 2021 r.

____

[1] Pojemność znamionowa nowego akumulatora, na podstawie zdefiniowanych wewnętrznie warunków ramowych. Może się ona różnić w zależności od zastosowania i warunków otoczenia.

[2] Energia użyteczna do zwykłej eksploatacji samochodu ciężarowego z nowymi akumulatorami. Określona na podstawie zdefiniowanych wewnętrznie warunków ramowych; może się różnić w zależności od zastosowania i warunków otoczenia.

Atuty eEconica to bezpieczeństwo, dobra widoczność i komfort

eEconic oferuje również sprawdzone zalety konwencjonalnego Econica. Przykładowo nisko osadzona panoramiczna szyba kabiny „DirectVision” wraz z niskim usytuowaniem fotela umożliwia kierowcy bezpośredni kontakt wzrokowy z innymi uczestnikami ruchu drogowego i zapewnia mu bardzo dobrą orientację w ruchu drogowym. Powlekana i podgrzewana szyba przednia Thermocontrol zapobiega zaparowywaniu szyby wskutek działania czynników atmosferycznych, a tym samym zwiększa dobrą widoczność przestrzeni komunikacyjnej. Szyba ta ogranicza również nagrzewanie się wnętrza pod wpływem promieniowania słonecznego.

Zaletą ergonomiczną jest płaska podłoga kabiny kierowcy, ułatwiająca przechodzenie przez kabinę, co okazuje się szczególnie wygodne, gdy kierowca chce wysiąść po stronie przeciwnej do ruchu drogowego przez składane drzwi po stronie pasażera. Istotnym ulepszeniem w stosunku do konwencjonalnego Econica jest również nowoczesny i intuicyjny Multimedia Cockpit. Wyposażenie standardowe eEconica obejmuje asystenta martwego pola S1R oraz asystenta hamowania awaryjnego Active Brake Assist piątej generacji.

Ostatnia faza testowa przed rozpoczęciem produkcji seryjnej: Mercedes-Benz eEconic sprawdza się w testach u klienta w regionie Ren-Me

Tylny mechanizm załadowczy FAUN z napędem wyłącznie elektrycznym

eEconic eksploatowany przez FES jest wyposażony w zabudowę z napędzanym elektrycznie tylnym mechanizmem załadowczym firmy FAUN. Zabudowa FAUN VARIOPRESS ma pojemność 22 metrów sześciennych. Zabudowa VARIOPRESS odznacza się bardzo wysoką funkcjonalnością, jest uniwersalna w zastosowaniu oraz stanowi innowacyjne rozwiązanie służące do utylizacji różnego rodzaju surowców wtórnych i odpadów.

Nadrzędny cel: osiągnięcie neutralności emisji CO2 w transporcie drogowym do roku 2050

Daimler Truck wyznacza sobie ambitny cel, aby do roku 2039 na rynku europejskim, japońskim i północnoamerykańskim oferować już tylko takie samochody nowe, które podczas jazdy („tank to wheel”) będą neutralne pod względem emisji CO2. Z linii produkcyjnej zjeżdżają już (odpowiednio od 2018 i 2021 roku) dwa modele pojazdów z akumulatorowym napędem elektrycznym – Mercedes-Benz eCitaro i Mercedes-Benz eActros. Jeszcze w tym roku dołączą do nich Mercedes-Benz eEconic, FUSO eCanter oraz Freightliner eCascadia, a w przygotowaniu są kolejne pojazdy o lokalnie zerowej emisji dwutlenku węgla. Celem nadrzędnym jest osiągnięcie neutralności emisji CO2 w transporcie drogowym do roku 2050.

 

Źródło: Mercedes-Benz Truck & Bus

TAG: Active Brake Assist, CO2, Daimler Truck, Dirk Remmert, Dr Ralf Forcher, eActros, eEconic, emisja CO2, FAUN, FES, Frankfurter Entsorgungs- und Service GmbH, Mercedes Benz, Mercedes-Benz eEconic, Mercedes-Benz Special Trucks, Multimedia Cockpit, Rosemarie Heilig, Thermocontrol, VARIOPRESS, Zabudowa FAUN VARIOPRESS

Co możesz jeszcze przeczytać

flaga francji
Przypominamy! Zmiana stawek we Francji
Oldtimery: stare, ale wcale nie graty!
Volvo FH I-Save – zwycięzca w testach dotyczących ekonomiki paliwowej

Najczęściej czytane

  • Bardzo lekki autotransporter i 60-metrowa pompa do betonu | Na Osi ODCINEK 1134

    Bardzo lekki autotransporter polskiej marki, sz...
  • IVECO nadaje tempo zrównoważonym wyścigom ciężarówek w mistrzostwach Goodyear FIA European Truck Racing Championship 2025 dzięki przełomowemu ePaceTruck

    Jako oficjalny partner Goodyear FIA European Tr...
  • Wymiana prawa jazdy kierowców z krajów trzecich pod lupą ITD

    W czasie kontroli drogowej pokazanie prawa jazd...
  • Trucker Club ODCINEK 11/2025

    W 11 odcinku Trucker Clubu 4 część relacji z Ma...
  • IVECO z sukcesem zakończyło testy półautonomicznych pojazdów ciężarowych we współpracy z partnerami Plus, DSV i dm-drogerie markt

    IVECO pomyślnie zakończyło testy swojej pionier...

Archiwum

  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP