Kolejna odsłona corocznej kampanii promocyjnej Daimler Truck Polska opartej na koncepcji ShowTrucka coraz bliżej – firma zaprezentowała właśnie jej tegoroczną gwiazdę: nowego Actrosa L z ProCabin. Niebawem kolejnych 75 sztuk tego wyjątkowego pojazdu zostanie udostępnionych wszystkim chętnym do przetestowania go klientom i kierowcom w całej Polsce.
Daimler Truck Polska zaprezentował tegorocznego ShowTrucka – gwiazdę piątej już kampanii promocyjnej aktualnego modelu flagowej ciężarówki Mercedes-Benz Trucks – tym razem demonstracyjnym pojazdem jest Actros L z ProCabin. W poprzednich edycjach oryginalny, ręcznie malowany przez wybranego artystę wzór na ShowTrucku był następnie powielany na kolejnych 75 jego egzemplarzach. W tym roku firma zdecydowała, że futurystyczny design zaprojektowanej na nowo kabiny ProCabin nie wymaga dodatkowych elementów graficznych – nowy ShowTruck pojawi się na drogach ozdobiony oklejeniem takim, w jakim został zaprezentowany podczas hanowerskich targów IAA w 2024 roku. Kluczowe założenia kampanii, której celem jest zapoznanie jak największej liczby klientów z najnowszą wersją flagowej ciężarówki Mercedes-Benz Trucks, pozostają takie same. Podobnie jak w poprzednich edycjach, oryginalny ShowTruck pojawi się podczas eventów, targów branżowych oraz spotkań z kierowcami, na których prezentować go będzie Actros Team, czyli trójka popularnych influencerów: Kate TruckDriverka, Adrian Trucker Paker oraz ArtDrive. Z kolei 75 identycznych jego egzemplarzy trafi do wszystkich dealerów marki w Polsce. Każdy doradca handlowy będzie mógł zatem zaoferować swoim klientom przetestowanie pojazdu w warunkach realnej eksploatacji.
Rozpoczynamy kolejną kampanię z udziałem ShowTrucka ze świadomością, że na ten pojazd czeka niecierpliwie wielu naszych klientów i jesteśmy przekonani, że odpowie on na ich kluczowe potrzeby, przede wszystkim związane z ekonomicznością – mówi Igor Kaczorkiewicz, Head of Product & Marketing, PR Daimler Truck Polska. – Actros L z ProCabin to nie tylko nowy model – to połączenie sprawdzonych i udoskonalonych innowacji technologicznych w samym pojeździe z całkowicie na nowo zaprojektowaną, aerodynamiczną kabiną, które znacząco poprawia wydajność. Sama kabina pozwala zredukować zużycie paliwa o kolejne 3 proc. w porównaniu z poprzednikiem. Jednak w połączeniu z nową skrzynią biegów G291-12 i oszczędnym silnikiem OM 471 trzeciej generacji wydajność na długich trasach wzrasta nawet do 8 proc. To oznacza szansę na bardzo istotną redukcję kosztów, szczególnie przy dużej skali działalności. Dodatkowo Actros L z ProCabin zapewnia kierowcy niespotykany dotąd poziom komfortu i bezpieczeństwa, tak aby mógł wykonywać tę ciężką pracę w najlepszych możliwych warunkach.
Nowy ShowTruck przyciąga wzrok natychmiast: purystyczna stylistyka ProCabin – z przedłużonym o 80 mm przodem, prostą pokrywą silnika oraz reflektorami LED i akcentami w kolorze ciemnego chromu – zapewnia niezwykle nowoczesny wygląd. Design służy tu podstawowej funkcji pojazdu, czyli wydajności, która jest większa m.in. dzięki dużo lepszej aerodynamice. Odpowiada za to udoskonalona osłona podwozia i dodatkowe uszczelki, które zmniejszają opory powietrza, co pozwala zredukować zużycie paliwa.
We wnętrzu ShowTrucka kierowca znajdzie nowocześniejszą wersję Multimedia Cockpit 2, z dodatkowym wyświetlaczem o lepszej przejrzystości, umożliwiającym sterowanie klimatyzacją, nawigacją, telefonem oraz systemem inforozrywki, a także innymi funkcjami. Oczywiście na pokładzie nadal czuwa bezlusterkowy system kamer MirrorCam oraz m.in. znane już kierowcom systemy Active Brake Assist oraz Active Drive Assist w nowych, udoskonalonych wersjach.
75 egzemplarzy Actrosa L z ProCabin w wersji ShowTruck trafi niebawem do wszystkich dealerów w Polsce i każdy klient oraz kierowca zainteresowany potencjałem tego modelu, będzie mógł osobiście przetestować go w swojej pracy. Co więcej, tegorocznej kampanii towarzyszyć będzie również konkurs, który potrwa do jesieni – Liga Kierowców. Kierowcy, którzy zdecydują się na udział w rywalizacji i podczas testów osiągną najlepsze wyniki spalania, mają szansę na zdobycie niezwykle atrakcyjnych nagród, przygotowanych przez Daimler Truck Polska.
Główną myślą kampanii ShowTrucka od pierwszej edycji, jest nasze przekonanie, że kierowcy i klienci muszą mieć możliwość zweryfikowania obietnic producenta w swojej codziennej pracy – mówi Igor Kaczorkiewicz. – Udostępniamy nasze kolejne modele do testów, bo wiemy, że nie mamy powodów do obaw, a wyniki osiągane w poprzednich edycjach tylko to potwierdzają. Jesteśmy przekonani, że tak będzie i w tym roku, bo Actros L z ProCabin jest dopracowaną konstrukcją uwzględniającą najnowsze technologie wspierające wydajność. Dzięki połączeniu innowacji w zakresie aerodynamiki z udoskonaleniem sprawdzonych już rozwiązań możemy zaoferować firmom transportowym narzędzie, które znacząco redukuje koszty eksploatacji i sprosta największym wyzwaniom współczesnego rynku.
Źródło: Daimler Truck Polska