NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • Nowy lekki samochód dostawczy Forda w 2023 roku, a wersja w pełni elektryczna w 2024

Nowy lekki samochód dostawczy Forda w 2023 roku, a wersja w pełni elektryczna w 2024

wtorek, 27 kwiecień 2021 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, All, CIEKAWOSTKI, GŁÓWNA, NEWS

Nowy lekki samochód dostawczy Forda w 2023 roku, a wersja w pełni elektryczna w 2024

ford

Ford ogłosił, że inwestuje 300 milionów dolarów w produkcję nowego lekkiego pojazdu użytkowego, która ruszy w 2023 roku w zakładach w Krajowej w Rumunii. Wersja w pełni elektryczna ma zadebiutować w 2024 roku i będzie pierwszym seryjnym w pełni elektrycznym pojazdem Forda, powstającym w Rumunii.

Zakłady Forda w Krajowej wielokrotnie udowodniły swoją konkurencyjność i elastyczność na światowym poziomie. Plany produkcji nowego lekkiego pojazdu użytkowego w Rumunii są wyrazem pozytywnych ocen trwałego partnerstwa z lokalnymi dostawcami i społecznością oraz sukcesu całego zespołu zakładów Forda w Krajowej – powiedział Stuart Rowley, prezes Ford of Europe. – Włączenie do gamy wersji w pełni elektrycznej w 2024 roku oznacza, że Krajowa będzie naszym trzecim zakładem w Europie, w którym będzie produkowany pojazd w pełni elektryczny. Jest to następstwem tegorocznych inwestycji w Centrum Pojazdów Elektrycznych Forda w Kolonii w Niemczech oraz w zakład Ford Otosan w Kocaeli w Turcji i stanowi kolejny wyraźny sygnał, że jesteśmy na przyspieszonej drodze do zapewnienia naszym europejskim klientom bezemisyjnego transportu i dostaw – dodał.

Cała gama pojazdów użytkowych Forda będzie do roku 2024 zdolna do jazdy bezemisyjnej, w pełni elektryczna lub napędzana układami hybrydowymi typu plug-in, a do 2030 roku dwie trzecie sprzedawanych pojazdów użytkowych Forda ma być w pełni zelektryfikowanych lub wyposażonych w napęd hybrydowy plug-in.

Nowy lekki samochód dostawczy będzie również wyposażony w jedne z najbardziej zaawansowanych konwencjonalnych silników benzynowych i wysokoprężnych Forda. Będą to na przykład zaawansowane technologicznie silniki wysokoprężne z fabryki Forda w Dagenham, a skrzynie biegów będą pochodziły z zakładów Forda w Halewood, oba zakłady znajdują się w Wielkiej Brytanii.

Ford Krajowa – produkcja na światowym poziomie

Wartość inwestycji Forda w rumuńskie zakłady produkcyjne od momentu przejęcia zakładu w Krajowej w 2008 roku – łącznie z zapowiedzianą dzisiaj – wynosi blisko 2 miliardy dolarów.

W ostatnich latach w zakładach w Krajowej przeprowadzono znaczące modernizacje, zainstalowano ponad 600 robotów przyczyniających się do poprawy wydajności i jakości w działach produkcji karoserii, tłoczni, lakierni, montażu elementów podwozi i wykończeni. Zakłady montażu pojazdów i silników zatrudniają około 6000 osób.

Historia zaangażowania zakładów w Krajowej w elektryfikację sięga października 2019 r., kiedy z rozpoczęto produkcję Pumy napędzanej miękką hybrydą. Dzisiejsza deklaracja wyznacza kolejny kamień milowy, ponieważ Ford jest pierwszym producentem, który ogłosił produkcję pojazdów w pełni elektrycznych w Rumunii. Oprócz Pumy, zakłady Forda w Krajowej produkują obecnie model małego SUV-a EcoSport oraz wielokrotnie nagradzany 1,0-litrowy silnik EcoBoost.

Nowa, planowana inwestycja w przyszłość zakładów w Krajowej oznacza nadzieje Forda na wprowadzenie przez rumuńskie władze istotnych zmian, wspierających konkurencyjność produkcyjną w regionie, w tym bardzo potrzebnej modernizacji infrastruktury transportowej – powiedział Rowley.

Data rozpoczęcia produkcji nowego pojazdu oraz więcej szczegółów dotyczących modelu będą ujawnione przed premierą.

 

źródło: Ford

TAG: Centrum Pojazdów Elektrycznych Forda, dostawczy ford, Ford, ford krajowa, ford rumunia, samochody dostawcze, Stuart Rowley, transport bezemisyjny

Co możesz jeszcze przeczytać

cyfryzuj się lub giń na osi
Cyfryzuj się lub giń
Flota Alegre Logistic powiększy się o 10 ciągników Volvo
Szefowie za kółkiem, ale na cudzej karcie

Najczęściej czytane

  • ZAJAWKA NA Osi 1141

    Bauma 2025 część 6: jak powstaje ekspozycja? Ki...
  • Truckerskie Wesele | Na Osi 1140

    Truckerskie Wesele Faustyny i Kamila....
  • Na Osi ODCINEK 1140

    Bauma 2025 i zrobotyzowane koparki, ekspert o s...
  • Nowa wersja serwisu DAF Ready-to-Go już dostępna

    DAF Trucks ogłasza uruchomienie odświeżonego se...
  • Trucker Club ODCINEK 17/2025

    W 17 odcinku Trucker Clubu 10 część relacji z M...

Archiwum

  • lipiec 2025
  • czerwiec 2025
  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP