DAF-y XF, XG oraz XG+ można zamawiać z silnikiem PACCAR MX-13 dostosowanym do spalania biodiesla B100.
Przewoźnicy, którzy chcą przejść na biodiesla B100, mogą zamawiać modele nowej generacji DAF – XF, XG i XG+ – ze specjalnie opracowanym silnikiem PACCAR MX-13, dostosowanym do paliwa B100. To nowe źródło napędu jest dostępne zarówno w przypadku ciągników, jak i podwozi pod zabudowę.
Biodiesel B100, znany również jako FAME (estry metylowe kwasów tłuszczowych, ang. Fatty Acid Methyl Esters) lub RME (estry metylowe kwasów tłuszczowych oleju rzepakowego, ang. Rapeseed Methyl Esters), jest paliwem wytwarzanym w całości z odnawialnych olejów i tłuszczów roślinnych. B100 redukuje emisje CO2 od źródła do koła nawet o 90% w porównaniu z olejem napędowym z paliw kopalnych, co sprawia, że jest on podobny do HVO (hydrorafinowanego oleju roślinnego, ang. Hydrotreated Vegetable Oil).
Aby osiągnąć najniższą możliwą emisję CO2, kompatybilny z B100 silnik MX-13 (355 kW/480 KM) jest wyposażony w specjalnie zaprojektowane oprogramowanie, które uwzględnia takie czynniki, jak niższa wartość opałowa biodiesla.
Ślad ekologiczny
„Dzięki wprowadzeniu silnika MX-13 dla biodiesla oferujemy kolejną alternatywę dla przewoźników, którzy są zaangażowani w zrównoważony transport. Wszystkie pojazdy ciężarowe DAF z silnikiem spalinowym są kompatybilne z HVO, ale B100 jest łatwiej dostępny w niektórych regionach”, mówi Jeroen van den Oetelaar, główny inżynier DAF Trucks. „Dzięki opcji B100 oferujemy przewoźnikom inny sposób – oprócz HVO i naszych elektrycznych układów napędowych –na zmniejszenie ich śladu ekologicznego bez żadnych kompromisów w zakresie niezawodności pojazdu”.
Źródło: DAF Trucks Polska