My Scania to nowy portal klienta umożliwiający wygodny dostęp do informacji i usług Scania. Rozwiązanie jest dostępne dla klientów w Polsce od 18 stycznia br. Jako pierwsze w portalu dostępne są usługi zarządzania flotą (FMS) i pobierania danych z tachografu cyfrowego.
– Platforma My Scania pozwoli klientom w prosty i wygodny sposób korzystać z usług cyfrowych Scania za pomocą jednego loginu. Obecnie w portalu są już dostępne Scania Tacho i Zarzadzanie Flotą (FMS), z której codziennie korzysta 5,8 tys. klientów Scania w Polsce. Portal będzie rozbudowywany o kolejne innowacyjne usługi, dostarczające dochodowych rozwiązań transportowych, wspierające biznes naszych klientów oraz środowisko. My Scania to kolejny krok na drodze transformacji Scania w kierunku cyfrowej przyszłości – komentuje Adrian Kulisz, kierownik ds. utrzymania oraz rozwoju usług i rozwiązań komercyjnych Scania Polska S.A.
Polska to, obok Danii i Brazylii, jeden z pierwszych rynków na świecie, który wprowadza takie rozwiązanie.
FMS pozwala na analizę kompleksowych danych, takich jak pozycjonowanie pojazdu w czasie rzeczywistym, czy jego osiągów, a także pozwala na dostęp do raportów o emisji, planowania obsługi serwisowej i zgłaszania usterek oraz na ocenę kierowcy, która pomaga szybko zidentyfikować możliwości lepszego wykorzystania pojazdu za pomocą szkoleń i coachingu. Zebrane dane zapewniają wgląd w styl jazdy, jego efektywność i ekonomikę – stanowią więc ważną podstawę do optymalizacji. W Polsce usługa FMS jest uruchomiona w prawie 30 tys. pojazdów.
Perspektywy rozwoju
Docelowo portal My Scania pozwoli na zintegrowanie dostępu do wielu usług Scania, w tym do usług finansowych i ubezpieczeniowych, a także zakupów w internetowym sklepie Scania, a także umawiania się na wizytę w serwisie.
Źródło: Scania