NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • Mniejsze o 8,2% zużycie paliwa w nowej generacji ciężarówek MAN

Mniejsze o 8,2% zużycie paliwa w nowej generacji ciężarówek MAN

poniedziałek, 22 czerwiec 2020 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, GŁÓWNA, NEWS

Mniejsze o 8,2% zużycie paliwa w nowej generacji ciężarówek MAN

źródło: MAN

Efektywność potwierdzona przez TÜV: mniejsze o nawet 8,2% zużycie paliwa w nowej generacji ciężarówek MAN

W lutym br. odbyła się światowa premiera nowej generacji pojazdów ciężarowych MAN. W centrum uwagi projektantów nowych pojazdów znaleźli się kierowcy i nowa koncepcji obsługi pojazdu oraz ograniczenie zużycia paliwa. Dzięki nowemu układowi napędowemu, rozwiązaniom aerodynamicznym i tempomatowi MAN EfficientCruise, wspomagającemu efektywność jazdy, nowa generacja ciężarówek MAN charakteryzuje się mniejszym nawet o 8,2% zużyciem paliwa w porównaniu z pojazdami wcześniejszej generacji. TÜV Süd potwierdził to na podstawie przeprowadzonych testów.

  • Test TÜV potwierdza nawet o 8,2% niższe zużycie paliwa w ciężarówkach MAN nowej generacji
  • Pojazdy MAN nowej generacji bardziej efektywne pod względem zużycia paliwa w porównaniu z poprzednią wersją
  • Nowe rozwiązania układu napędowego, aerodynamiki i tempomatu MAN EfficientCruise zapewniają pojazdom nowej generacji wyjątkowo niskie zużycie paliwa
źródło: MAN

Po przejechaniu łącznie 684 kilometrów wszystko było jasne: nowy pojazd MAN TGX 18.470 Euro 6d, pokonując dwukrotnie liczącą 342 kilometrów trasę testową, która obejmowała autostrady i drogi krajowe, zużył średnio o 8,2% mniej paliwa niż pojazd porównawczy MAN TGX 18.460 poprzedniej wersji z silnikiem Euro 6c. W celu zapewnienia możliwość obiektywnego porównania potencjału obu pojazdów, po przejechaniu pierwszego odcinka trasy zamieniono naczepę i kierowców. Profil normalnej autostrady odpowiadał w 90% europejskim trasom dalekobieżnym. Stwierdzone w ramach testu TÜV konkretne zużycie paliwa potwierdza zatem przewidywany przez MAN potencjał oszczędności nowej generacji. „Niskie całkowite koszty eksploatacji decydują o sukcesie naszych klientów. Nowa generacja pojazdów MAN była konsekwentnie projektowana pod kątem zapewnienia najwyższej efektywności i ekonomicznej eksploatacji – i cel ten został osiągnięty! Jesteśmy bardzo zadowoleni, że test przeprowadzony przez niezależną jednostkę badawczą potwierdził nasze przewidywania. W tym miejscu pragnę serdecznie podziękować całemu zespołowi za ten wspaniały wynik!” – tak dr Frederik Zohm, członek zarządu odpowiedzialny za prace projektowo-badawcze w firmie MAN Truck & Bus, komentuje wynik testu TÜV.

Göran Nyberg, członek zarządu ds. sprzedaży i marketingu, dodaje: „Wprowadzając nową generację pojazdów MAN, w najlepszy sposób spełniamy obietnicę naszej marki – „Simplifying Business”. Kierowca jest dla nas tak samo ważny, jak operator parku pojazdów. Obie strony korzystają z zastosowanych przez nas licznych innowacyjnych rozwiązań.”

Układ napędowy wyposażony w nową przekładnię główną o optymalnej sprawności

Podstawę dalszej poprawy efektywności w odniesieniu do poprzedniej wersji stanowią liczne nowe rozwiązania techniczne i udoskonalone koncepcje wykorzystane w ciężarówkach nowej generacji MAN. W układzie napędowym należy wymienić silnik nowej generacji Euro 6D o szczególnie oszczędnym zużyciu paliwa oraz nową hipoidalną przekładnię główną o wyjątkowo długim przełożeniu 2,31. W połączeniu ze skrzynią biegów MAN TipMatic stanowi ona, zwłaszcza w przypadku przewozów dalekobieżnych, w których istotną rolę odgrywa zużycie paliwa, idealne uzupełnienie silnika D26 Euro 6d charakteryzującego się pojedynczą turbosprężarką, zmniejszonym poziomem recyrkulacji spalin i zwiększoną sprawnością termodynamiczną, zapewniającą jeszcze większą efektywność nawet przy wyższych obrotach, tworząc razem układ napędowy optymalny pod względem zużycia paliwa.

„Dynamiczne żeglowanie” z nowym tempomatem MAN EfficientCruise

Dzięki optymalnej konfiguracji układu napędowego można też w pełni wykorzystać potencjał opartego na GPS tempomatu MAN EfficientCruise, który w ciężarówkach nowej generacji MAN oferuje jeszcze więcej funkcji. Wśród nich należy wymienić funkcję „dynamiczne żeglowanie”, która podczas jazdy po płaskim terenie zapewnia optymalne pod względem zużycia paliwa obciążenie silnika, dzięki stałemu naprzemiennemu przyspieszaniu i rolowaniu. MAN zoptymalizował także układ ACC regulujący odstęp od poprzedzającego pojazdu, w celu maksymalnego wykorzystania etapów jazdy na biegu neutralnym. Dlatego, na przykład, przed wzniesieniami system utrzymuje większą odległość od poprzedzającego pojazdu, aby później podczas jazdy w dół pojazd bez przeszkód mógł się toczyć. Nowy tempomat MAN EfficientCruise w większym niż dotychczas stopniu uwzględnia także infrastrukturę drogową na trasie, na przykład ronda i obowiązujące ograniczenia prędkości, dzięki czemu odpowiednio wcześnie redukuje moc, zwiększając w ten sposób efektywność jazdy.

Aerodynamika – nowa stylizacja poprawiająca efektywność jazdy

Oprócz układu napędowego i tempomatu MAN EfficientCruise, ważną rolę przy zmniejszaniu zużycia paliwa w ciężarówkach MAN nowej generacji odgrywa aerodynamika. Zwężenie obudowy lusterek zewnętrznych ogranicza powierzchnię czołową pojazdu, a elementy opływowe na masce usprawniają przepływ powietrza do chłodnicy i komory silnika. Poprowadzenie elementów opływowych aż za drzwi uspokaja boczny strumień powietrza, przyczyniając się równocześnie do zmniejszenia skali zabrudzenia tych miejsc. Tak zwana kurtyna powietrzna w narożnikach zderzaków optymalizuje opływ i przepływ powietrza w strefie wejścia do kabiny. Nowy spoiler na dachu i boczne klapy stanowią idealne zakończenie kanału przepływu powietrza od ciągnika do naczepy.

MAN DigitalServices wsparciem dla kierowcy i przedsiębiorcy w oszczędnej eksploatacji pojazdu

Pełne wykorzystanie potwierdzonej przez TÜV możliwości obniżenia w praktyce zużycia paliwa przez ciężarówki nowej generacji MAN nawet o 8,2% wymaga od kierowcy znajomości funkcjonowania i umiejętności stosowania innowacyjnych technologii. W tym zakresie MAN oferuje przydatne w praktyce usługi cyfrowe. Każdy pojazd wyposażony jest seryjnie w system MAN Essentials, który udostępnia istotne informacje o pojeździe i umożliwia podstawową ocenę parametrów jazdy. Na tej podstawie oferowany opcjonalnie system MAN Perform przeprowadza wiarygodną analizę efektywności jazdy, która z kolei stanowi podstawę zdalnego indywidualnego treningu kierowcy MAN Connected CoDriver, dostępnego bezpośrednio na stanowisku pracy. Dzięki temu potencjał oszczędności pojazdów MAN nowej generacji jest szybko i sprawnie w pełni wykorzystywany przez kierowcę i przedsiębiorcę.

ŹRÓDŁO: MAN

TAG: MAN TGX

Co możesz jeszcze przeczytać

Duże zlecenie dla Mercedes-Benz Trucks: Amazon zamawia ponad 200 eActrosów 600
W 1117 odcinku Na Osi razem z Sebastianem Wątrobą przeanalizujemy… | ZAJAWKA Na Osi 1117
Master Truck Show już 16-18 LIPCA 2021! [Na Osi 932]

Najczęściej czytane

  • Bardzo lekki autotransporter i 60-metrowa pompa do betonu | Na Osi ODCINEK 1134

    Bardzo lekki autotransporter polskiej marki, sz...
  • IVECO nadaje tempo zrównoważonym wyścigom ciężarówek w mistrzostwach Goodyear FIA European Truck Racing Championship 2025 dzięki przełomowemu ePaceTruck

    Jako oficjalny partner Goodyear FIA European Tr...
  • Wymiana prawa jazdy kierowców z krajów trzecich pod lupą ITD

    W czasie kontroli drogowej pokazanie prawa jazd...
  • Trucker Club ODCINEK 11/2025

    W 11 odcinku Trucker Clubu 4 część relacji z Ma...
  • IVECO z sukcesem zakończyło testy półautonomicznych pojazdów ciężarowych we współpracy z partnerami Plus, DSV i dm-drogerie markt

    IVECO pomyślnie zakończyło testy swojej pionier...

Archiwum

  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP