NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • Międzybranżowa współpraca dla zelektryfikowanego ciężkiego transportu

Międzybranżowa współpraca dla zelektryfikowanego ciężkiego transportu

wtorek, 04 październik 2022 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, All, GŁÓWNA, NEWS

Międzybranżowa współpraca dla zelektryfikowanego ciężkiego transportu

Międzybranżowa współpraca dla zelektryfikowanego ciężkiego transportu

Nowy, elektryczny samochód ciężarowy, który może obsługiwać ładunki do 64 ton zaczął pracę na drogach w regionie Mälardalen w Szwecji. Było to możliwe dzięki współpracy trzech firm: Scania, Foria, firmy transportowej oraz Rang-Sells, firmy recyklingowej. Elektryczny pojazd ciężarowy to część projektu REEL. 

Nasz nowy pojazd elektryczny będzie częścią rozwiązania transportowego, umożliwiającego działanie w obiegu zamkniętym. Obecnie Foria może bezemisyjnie przewozić popiół lotny z elektrociepłowni w Mälardalen do nowych obiektów Ragn-Sells, gdzie cenne składniki mogą zostać poddane recyklingowi i ponownie wykorzystane – komentuje Fredrik Allard, dyrektor ds. rozwiązań energetycznych w Scania.

Aby przyspieszyć rozwój zelektryfikowanego, bezemisyjnego ciężkiego transportu, Scania, Foria i Ragn-Sells rozpoczęły współpracę międzybranżową. Scania dostarczyła pojazd elektryczny, który może obsługiwać ładunki do 64 ton. Foria jest odpowiedzialna za operacje transportowe, czyli przewóz popiołu lotnego z elektrowni cieplnej w regionie Mälardalen do recyklingu w nowym zakładzie Ragn-Sells Ash2Salt w Högbytorp, na północny zachód od Sztokholmu.

Pojazd elektryczny jeździ już po drogach, przewożąc popiół lotny z elektrociepłowni w Mälardalen do Högbytorp w celu przechowania do czasu uruchomienia nowego obiektu. Obecnie istnieje kilka rozwiązań dla transportu zelektryfikowanego, ale większość z nich jest przeznaczona na krótsze odległości i nie tak ciężkimi samochodami.

Ten elektryczny pojazd ciężarowy to duży i kluczowy krok dla Forii, jeśli mamy przejść na rozwiązania elektryczne i w ten sposób zmienić przepływ zbudowany wokół paliw kopalnych. Współpraca ze Scania i Ragn-Sells pozwala nam uczyć się i oceniać przyszłe inwestycje w technologie wolne od paliw kopalnych – mówi Tove Winiger, kierownik ds. zrównoważonego rozwoju w firmie Foria.

Po otwarciu nowego obiektu elektryczny pojazd ciężarowy będzie pracować na dwie zmiany, aby zmniejszyć liczbę transportów wykorzystujących paliwa kopalne. Aby uniknąć niepotrzebnych i kosztownych postojów, ciężarówka będzie ładowana podczas załadunku i rozładunku.  Dostawcą dwóch wysoce wydajnych ładowarek o mocy 160 kW w zakładzie Ragn-Sells w Högbytorp jest firma ABB. Intencją jest, aby ładowanie było też dostępne później w elektrowni cieplnej, w której zbierany jest popiół lotny.

To, co robimy z popiołem lotnym, to jedna z największych inwestycji, jakie przeprowadzono w Szwecji w ramach recyklingu materiałów w obiegu zamkniętym. Cieszymy się, że współpraca ze Scania i Foria umożliwia zelektryfikowany, wolny od paliw kopalnych transport popiołu lotnego do i z naszego zakładu – mówi Erik Wastesson, kierownik projektu w Ragn-Sells.

Współpraca jest częścią Regionalnej Zelektryfikowanej Logistyki (ang. Regional Electrified Logistics – REEL), inicjatywy, w ramach której wiodące szwedzkie firmy i organizacje współpracują w celu przyspieszenia przejścia na zelektryfikowany, bezemisyjny transport. Inicjatywa jest prowadzona przez CLOSER, szwedzką platformę na rzecz efektywności transportu, która korzysta ze wsparcia programu Fordonsstrategisk forskning och Innovation (FFI), aby przyspieszyć przejście na elektryczny transport towarowy na szwedzkim rynku

Fakty dotyczące ładowania:

ABB oferuje dwie stacje ładowania o mocy 160kW, które są przystosowane do eksploatacji w Högbytorp. Te wysoce wydajne ładowarki umożliwiają szybkie ładowanie z szerokim spektrum poziomów mocy, które dopasowane do pracy pojazdu elektrycznego. Rozwiązanie do ładowania posiada solidną konstrukcję, zdalną diagnostykę i narzędzia administracyjne, które umożliwiają pracę przez wiele godzin.

 

Źródło: Scania Polska S.A

TAG: ABB, bezemisyjny ciężki transport, CLOSER, efektywność transportu, elektryczny pojazd ciężarowy, elektryczny samochód ciężarówy, Erik Wastesson, FFI, Fordonsstrategisk forskning och Innovation, Foria, Fredrik Allard, Högbytorp, Mälardalen, Ragn-Sells Ash2Salt, Rang-Sells, REEL, Regional Electrified Logistics, Regionalna Zelektryfikowana Logistyka, scania, Szwecja, Tove Winiger

Co możesz jeszcze przeczytać

Zdrowych, spokojnych świąt życzy Redakcja Na Osi!
Kierowca i Scania Dywizjon, zlot maluchów i American Cars Mania cz. 4 [ZAJAWKA Na Osi 958]
Kierowca i Scania Dywizjon, zlot maluchów i American Cars Mania cz. 4 [ZAJAWKA Na Osi 958]
Kiedy należy odebrać rekompensatę? | Na Osi 1117

Najczęściej czytane

  • Bardzo lekki autotransporter i 60-metrowa pompa do betonu | Na Osi ODCINEK 1134

    Bardzo lekki autotransporter polskiej marki, sz...
  • IVECO nadaje tempo zrównoważonym wyścigom ciężarówek w mistrzostwach Goodyear FIA European Truck Racing Championship 2025 dzięki przełomowemu ePaceTruck

    Jako oficjalny partner Goodyear FIA European Tr...
  • Wymiana prawa jazdy kierowców z krajów trzecich pod lupą ITD

    W czasie kontroli drogowej pokazanie prawa jazd...
  • Trucker Club ODCINEK 11/2025

    W 11 odcinku Trucker Clubu 4 część relacji z Ma...
  • IVECO z sukcesem zakończyło testy półautonomicznych pojazdów ciężarowych we współpracy z partnerami Plus, DSV i dm-drogerie markt

    IVECO pomyślnie zakończyło testy swojej pionier...

Archiwum

  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP