NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • Mercedes-Benz Trucks wysyła eActrosa 600 na największą jazdę testową w historii firmy Informacja prasowa 9 maja 2024 r.

Mercedes-Benz Trucks wysyła eActrosa 600 na największą jazdę testową w historii firmy Informacja prasowa 9 maja 2024 r.

czwartek, 09 maj 2024 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, All, GŁÓWNA, NEWS

Mercedes-Benz Trucks wysyła eActrosa 600 na największą jazdę testową w historii firmy Informacja prasowa 9 maja 2024 r.

Leinfelden-Echterdingen / Wörth am Rhein.

Mercedes-Benz Trucks planuje tego lata przeprowadzić największą jazdę testową w historii firmy, z udziałem swojego nowego elektrycznego pojazdu flagowego – eActrosa 600. Zaplanowano przejazd dwóch przedseryjnych prototypów tej akumulatorowo-elektrycznej ciężarówki do transportu dalekobieżnego przez 20 europejskich krajów. Pojazdy o całkowitej masie zestawu ciężarowego 40 t mają pokonać ponad 13 tysięcy kilometrów. Celem Mercedes-Benz Trucks jest przede wszystkim zdobycie szerokich doświadczeń w zakresie zużycia energii na różnorodnych trasach, w rozmaitych warunkach topograficznych i strefach klimatycznych. Następnie producent zamierza podzielić się tą wiedzą z zainteresowanymi klientami. Ponadto Mercedes-Benz Trucks chce również wykazać podczas tego przejazdu, że eActros 600 z napędem czysto akumulatorowym może być wykorzystywany w Europie do transgranicznego transportu dalekobieżnego. Akumulatory pojazdów mają być ładowane wyłącznie z publicznie dostępnych stacji ładowania. Niezależnie od tego, że do dalszego rozwoju rynku elektrycznych ciężarówek niezbędne jest jeszcze zbudowanie rozległej publicznej infrastruktury ładowania dla samochodów ciężarowych, przejazd testowy „eActros 600 European Testing Tour 2024” ma na celu wysłanie pozytywnego sygnału do wszystkich zainteresowanych stron. Duża pojemność akumulatora, przekraczająca 600 kilowatogodzin, wraz z nową, niezwykle ekonomiczną, zaprojektowaną we własnym zakresie elektryczną osią napędową zapewnia eActrosowi 600 zasięg 500 kilometrów bez konieczności doładowywania. 

Dr Christof Weber, Head of Global Testing w Mercedes-Benz Trucks: „W ostatnich latach przeprowadziliśmy już intensywne, wnikliwe testy różnych prototypów eActrosa 600. Już dawno dowiódł on swoich możliwości – czy to na północy Finlandii, czy na południu Hiszpanii. Obecnie jesteśmy na ostatniej prostej do uzyskania gotowości pojazdu do produkcji seryjnej. Zorganizowanie „eActros 600 European Testing Tour 2024” na kilka miesięcy przed uruchomieniem produkcji seryjnej, zaplanowanym na koniec roku, stanowi wyraźny sygnał, że jesteśmy głęboko przekonani, iż dwa prototypy eActrosa 600 bardzo dobrze poradzą sobie z ogromnym wyzwaniem, jakim jest najdłuższa jak dotąd jazda testowa Mercedes-Benz Trucks”. 

Stina Fagerman, szefowa działu sprzedaży, marketingu i usług Mercedes-Benz Trucks: „Zainteresowanie klientów eActrosem 600 jest bardzo duże. Od chwili rozpoczęcia sprzedaży pod koniec ubiegłego roku otrzymaliśmy już ponad 1000 wiążących zamówień, a liczba deklaracji intencji jest również czterocyfrowa. Osiągnięcie to jest tym bardziej imponujące, że pojazdy pokazowe dla klientów pojawią się dopiero w drugiej połowie roku. Ten pojazd już z wyprzedzeniem przekonał do siebie wielu klientów”. Stina Fagerman dodaje: „Organizując «eActros 600 European Testing Tour 2024», koncentrujemy się na poszerzeniu naszej wiedzy specjalistycznej w dziedzinie zużycia energii oraz na temat możliwych zastosowań elektrycznych samochodów ciężarowych w zróżnicowanych warunkach, aby móc jeszcze trafniej doradzać naszym klientom. Chcemy także przekazać decydentom ze świata polityki i branży energetycznej, a także szerokiej opinii publicznej, informacje na temat możliwości zastosowania napędu akumulatorowo-elektrycznego w segmencie transportu dalekobieżnego, a tym samym zwiększyć tempo rozwoju niezbędnej infrastruktury”.

Przejazd „eActros 600 European Testing Tour 2024” ma rozpocząć się 11 czerwca we Frankfurcie nad Menem i towarzyszyć mu będzie kampania medialna. Nieoficjalne rozpoczęcie nastąpi dzień wcześniej w zakładzie Mercedes-Benz Trucks w Wörth am Rhein oraz w siedzibie głównej Daimler Truck AG w Leinfelden-Echterdingen. Mercedes-Benz Trucks będzie wkrótce informować o dalszych szczegółach dotyczących tego projektu, takich jak trasa przejazdu. 

Doświadczenia zdobyte podczas przejazdów po Europie elektrycznymi pojazdami eActros 300/400 

Już w ubiegłym roku Mercedes-Benz Trucks zorganizował przejazd marketingowy po Europie z udziałem eActrosa 300/400 do transportu dystrybucyjnego. Każda z trzech elektrycznych ciężarówek pokonała ponad 5000 kilometrów przez Niemcy, Austrię, Włochy, Holandię i Belgię. Dział sprzedaży Mercedes-Benz Trucks zorganizował łącznie 14 imprez dla klientów z udziałem ponad tysiąca gości oraz 1250 jazd testowych. 

Informacje o eActrosie 600 

Około 60 procent dalekodystansowych przejazdów wykonywanych przez europejskich klientów Mercedes-Benz Trucks nie przekracza 500 kilometrów, a więc w tych przypadkach wystarczająca jest infrastruktura ładowania we własnych bazach operacyjnych oraz w miejscach załadunku i rozładunku. We wszystkich innych zastosowaniach niezbędnym warunkiem uzyskania pełnej operacyjności elektrycznych samochodów ciężarowych w paneuropejskim transporcie dalekobieżnym jest stały rozwój dostępnej publicznie infrastruktury ładowania. W przypadku eActrosa 600, oprócz ładowania CCS z mocą do 400 kW, z czasem możliwe będzie tzw. ładowanie megawatowe (MCS). W kwietniu bieżącego roku w ośrodku rozwojowo-testowym firmy w Wörth am Rhein konstruktorzy Mercedes-Benz Trucks po raz pierwszy z powodzeniem naładowali prototyp eActrosa 600 ze stacji ładowania o mocy jednego megawata. Klienci mogą zamawiać właściwe wyposażenie wstępne do ładowania MCS. Z chwilą, gdy technologia MCS stanie się dostępna i zostanie ustandaryzowana przez producentów, możliwe będzie doposażenie w nią modeli eActros 600. Po podłączeniu do odpowiedniej stacji ładowania o mocy około jednego megawata ładowanie akumulatorów pojazdu z poziomu 20 do 80 procent trwa ok. 30 minut. 

Wizualnym wyróżnikiem tej elektrycznej ciężarówki do transportu dalekobieżnego jest całkowicie nowa, purystyczna stylistyka, cechująca się wyrazistymi liniami i aerodynamicznym kształtem. Oczekuje się też, że ta e-ciężarówka wyznaczy nowe standardy pod względem dochodowości dla operatorów flot, dzięki czemu w ważnym segmencie transportu dalekobieżnego w dłuższej perspektywie zastąpi większość samochodów ciężarowych z silnikami wysokoprężnymi. Głównym założeniem koncepcji Mercedes-Benz Trucks w zakresie transportu dalekobieżnego realizowanego z wykorzystaniem pojazdów akumulatorowo-elektrycznych jest zaoferowanie klientom całościowego rozwiązania transportowego, obejmującego technikę motoryzacyjną, doradztwo, infrastrukturę ładowania i usługi.

 

Źródło: Daimler Truck Polska

TAG: Dr Christof Weber, eActros, eActros 600, eActros 600 European Testing Tour 2024, elektryczny pojazd, Mercedes Benz, Mercedes-Benz Trucks, Stina Fagerman

Co możesz jeszcze przeczytać

Obsada kilkuosobowa i deklaracja delegowania dla obu kierowców? [Ekspert Na Osi radzi]
na osi 924 zajawka
Co w odcinku 924 | 01.05.2021 | ZAJAWKA Na Osi
Elektryczny MB Actros | Na Osi 1076

Najczęściej czytane

  • Truck Story: 60-metrowa pompa do betonu | Na Osi 1134

    Truck Story: 60-metrowa pompa do betonu. Materi...
  • Nie zabijaj, nie daj się zabić: Dynamiczne wybicie z rytmu | Na Osi 1134

    Analiza wypadku: Dynamiczne wybicie z rytmu. Ma...
  • Jak policjanci szkolili się na torze w Poznaniu? | Na Osi 1134

    Jak policjanci szkolili się na torze w Poznaniu...
  • Premierowy pokaz bardzo lekkiegto autotransportera polskiej marki Luggi | Na Osi 1134

    Premierowy pokaz bardzo lekkiegto autotransport...
  • Analiza wypadku z dziką zwierzyną | ZAJAWKA Na Osi 1135

    W 1134 odcinku Na Osi analiza wypadku z dziką z...

Archiwum

  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP