NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • Mercedes-Benz Trucks elektryfikuje dostawy do fabryki w Wörth

Mercedes-Benz Trucks elektryfikuje dostawy do fabryki w Wörth

poniedziałek, 28 Listopad 2022 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, All, GŁÓWNA, NEWS

Mercedes-Benz Trucks elektryfikuje dostawy do fabryki w Wörth

Wörth am Rhein.

Mercedes-Benz Trucks przyspiesza transformację branży transportowej w kierunku zastosowania napędów o neutralnym bilansie CO2, stawiając przy tym na elektryczne ciężarówki także we własnym łańcuchu dostaw.

Dostawy do największej fabryki ciężarówek Mercedes-Benz Trucks, czyli tzw. logistyka zaopatrzenia (inbound), mają zostać zelektryfikowane do końca roku 2026 w ponad 50 procentach, a intencją producenta jest osiągnięcie do tego czasu nawet ich 100-procentowej elektryfikacji. W ten sposób znaczna część bezpośredniego łańcucha dostaw może stać się neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla.

Wraz z usługodawcami logistycznymi i spedytorami, na co dzień zaopatrującymi największą fabrykę samochodów ciężarowych Mercedes-Benz Trucks, przedsiębiorstwo pracuje nad sukcesywnym włączaniem do ich flot ciężarówek z napędem elektrycznym. Po udanym rozpoczęciu produkcji seryjnej pojazdu Mercedes-Benz eActros w 2021 r., poprzedzonym przeprowadzonymi w ostatnich latach szeroko zakrojonymi testami w praktycznej eksploatacji u klientów, Mercedes-Benz Trucks dostarcza tym samym kolejnych dowodów na praktyczną użyteczność elektrycznych samochodów ciężarowych w branży transportowej z jej różnorodnymi wymaganiami. Plan działań obejmuje także stworzenie w Wörth zakładowej infrastruktury ładowania, dostępnej zarówno dla dostawców, jak i własnych pojazdów firmy.

Do udziału w fazie pilotażowej, której rozpoczęcie planowane jest na 2023 r., przystąpi kilku przewoźników. Już w ciągu przyszłego roku pierwsze transporty dostawcze do fabryki Mercedes-Benz w Wörth mają być realizowane w pełni elektrycznie. W fazie pilotażowej wykorzystywane będą m.in. zasilane elektrycznie ciągniki siodłowe Mercedes-Benz eActros 300, a na dalszym etapie także ciężarówki eActros LongHaul. W ten sposób, we własnych operacjach transportowych Mercedes-Benz Trucks dowodzi szerokiego zakresu zastosowań obu modeli elektrycznych ciężarówek w rzeczywistej eksploatacji.

Całościowe rozwiązanie transportowe – od analizy do implementacji

„Elektromobilność w branży transportowej jest obecna już dziś w wielu obszarach zastosowań”, mówi Karin Rådström, Dyrektor Generalna Mercedes-Benz Trucks. „Chcemy dynamicznie stymulować transformację naszej branży, dlatego działamy na wszystkich poziomach, także wykraczając poza sam pojazd i usługi mu towarzyszące. Intensywnie pracujemy nad elektryfikacją własnych bezpośrednich łańcuchów dostaw i dostrzegamy tu zarówno ogromny potencjał, jak i wielkie zainteresowanie naszych partnerów, którym udzielamy szerokiego wsparcia na tej drodze”.

Głównym założeniem koncepcji Mercedes-Benz Trucks w zakresie transportu dalekobieżnego realizowanego z wykorzystaniem pojazdów akumulatorowo-elektrycznych jest zaoferowanie klientom całościowego rozwiązania transportowego, obejmującego technikę motoryzacyjną, doradztwo, infrastrukturę ładowania i usługi. Aby wspólnie ze spedytorami wypracować odpowiednio ukierunkowany system bezemisyjnej logistyki dostaw do zakładu w Wörth, w pierwszej kolejności przeprowadza się indywidualną analizę dotychczasowych tras. Dostarcza ona informacji o czasie jazdy i odległości między punktami dostaw, opcjach ładowania oraz indywidualnym zasięgu. Ponadto spedytorzy otrzymują wsparcie w integracji elektrycznych ciężarówek w swoich flotach oraz reorganizacji swoich centrów logistycznych, w tym doradztwo w zakresie utworzenia odpowiedniej wewnętrznej infrastruktury ładowania. Kolejnym planowanym etapem jest rozszerzenie tego sposobu postępowania na pozostałe zakłady w sieci produkcyjnej Mercedes-Benz Trucks.

W Wörth zaplanowano ok. 50 zakładowych terminali ładujących

Integralnym elementem tworzonego przez Mercedes-Benz Trucks systemu logistyki zaopatrzenia z bezemisyjnym transportem dostawczym będzie również stworzenie w fabryce w Wörth zakładowej infrastruktury ładowania. W kluczowych dla dostaw miejscach zakładu w Wörth, w bezpośrednim sąsiedztwie instalacji produkcyjnych, zaplanowano zlokalizowanie ok. 50 terminali ładujących, w tym również stacji megawatowych – do ładowania akumulatorów z dużą mocą. Części wykorzystywane w produkcji są dostarczane na linię montażową w systemie just-in-time. Docelowo czas rozładunku ciężarówki elektrycznej ma być wykorzystywany na ładowanie akumulatorów pojazdu. W idealnym przypadku nie będzie więc konieczne planowanie dodatkowego czasu postoju i po dostawie części pojazd będzie mógł natychmiast wyruszać w dalszą trasę. Analizuje się ponadto możliwość połączenia strumieni dostaw sieci transportowej w nowym centrum konsolidacyjnym, zlokalizowanym w pobliżu zakładu, a tym samym ich optymalizacji.

Rozpoczęcie produkcji seryjnej ciągnika siodłowego eActros 300 przewidziano na rok 2023

eActros LongHaul, ważny dla segmentu transportu dalekobieżnego, ma być gotowy do produkcji seryjnej w 2024 r. Pojazd ten w wersji seryjnej będzie uzyskiwał zasięg około 500 km na jednym ładowaniu akumulatora oraz umożliwi ładowanie z wysoką mocą – tzw. ładowanie megawatowe. Na przyszły rok przewidziano rozpoczęcie produkcji seryjnej również niedawno zaprezentowanego modelu Mercedes-Benz eActros 300 w wariancie ciągnika siodłowego, przeznaczonego do elastycznej eksploatacji w ciężkim transporcie dystrybucyjnym. Już w 2030 r. pojazdy użytkowe neutralne w trakcie jazdy pod względem emisji CO2 mają stanowić nawet 60% wolumenu sprzedażowego Daimler Truck na rynkach UE30.

Ponadto Daimler Truck uczestniczy w projekcie „Ładowanie z wysoką mocą pojazdów w ciężarowym transporcie dalekobieżnym” (HoLa). Celem tego projektu, realizowanego pod patronatem VDA, jest zaprojektowanie, budowa i eksploatacja wybranej infrastruktury ładowania o wysokiej mocy dla akumulatorowo-elektrycznych pojazdów eksploatowanych w ciężarowym transporcie dalekobieżnym. W czterech lokalizacjach w Niemczech powstaną po dwa punkty ładowania z systemem ładowania megawatowego MCS (Megawatt Charging System), które zostaną przetestowane w warunkach rzeczywistej eksploatacji. W projekt zaangażowani są również inni partnerzy konsorcyjni z sektora przemysłowego i naukowego.

O fabryce Mercedes-Benz w Wörth

Największy zakład montażowy samochodów ciężarowych Mercedes-Benz w Wörth am Rhein, utworzony w roku 1963, produkuje ciężarówki Mercedes-Benz Arocs i Atego, a od ponad 20 lat także ciężkiego Actrosa, cieszącego się największą popularnością na całym świecie. Powstają tu także pojazdy specjalne Mercedes-Benz ‒ Econic, Unimog i Zetros. W 2021 r. ruszyła seryjna produkcja akumulatorowo-elektrycznego Mercedes-Benz eActrosa, a w 2022 r. kolejnej elektrycznej ciężarówki – Mercedes-Benz eEconic. Klienci w ponad 150 krajach cenią jakość „made in Wörth”. Zakład nad Renem jest centrum kompetencyjnym globalnej sieci produkcyjnej samochodów ciężarowych Mercedes-Benz. Zatrudniający około 10 tysięcy pracowników zakład Mercedes-Benz w Wörth jest drugim co do wielkości pracodawcą w Nadrenii-Palatynacie.

 

Źródło: Mercedes-Benz Trucks Polska Sp. z o.o.

TAG: bezemisyjna logistyka dostaw, CO2, Daimler Truck, eActros, eActros 300, eActros LongHaul, elektromobilność, Elektryczne ciężarówki, emisja CO2, inbound, Karin Rådström, logistyka zaopatrzenia, Ładowanie z wysoką mocą pojazdów w ciężarowym transporcie dalekobieżnym (HoLa), made in Wörth, Mercedes-Benz eActros, Mercedes-Benz eActros 300, Mercedes-Benz Trucks, pojazd akumulatorowo-elektryczny, system ładowania megawatowego MCS (Megawatt Charging System), terminale ładujące, Wörth

Co możesz jeszcze przeczytać

Ku przestrodze [Nie zabijaj, nie daj się zabić]
Ku przestrodze [Nie zabijaj, nie daj się zabić]
ZMPD walczy z upadkiem przewozu towarowego
Obowiązkowe testy w Wielkiej Brytanii
Obowiązkowe testy w Wielkiej Brytanii

Najczęściej czytane

  • Bardzo lekki autotransporter i 60-metrowa pompa do betonu | Na Osi ODCINEK 1134

    Bardzo lekki autotransporter polskiej marki, sz...
  • IVECO nadaje tempo zrównoważonym wyścigom ciężarówek w mistrzostwach Goodyear FIA European Truck Racing Championship 2025 dzięki przełomowemu ePaceTruck

    Jako oficjalny partner Goodyear FIA European Tr...
  • Wymiana prawa jazdy kierowców z krajów trzecich pod lupą ITD

    W czasie kontroli drogowej pokazanie prawa jazd...
  • Trucker Club ODCINEK 11/2025

    W 11 odcinku Trucker Clubu 4 część relacji z Ma...
  • IVECO z sukcesem zakończyło testy półautonomicznych pojazdów ciężarowych we współpracy z partnerami Plus, DSV i dm-drogerie markt

    IVECO pomyślnie zakończyło testy swojej pionier...

Archiwum

  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP