NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • MAN wraca do Gdańska! W elektrycznym stylu dziś na ulicy Elektryków.

MAN wraca do Gdańska! W elektrycznym stylu dziś na ulicy Elektryków.

środa, 03 sierpień 2022 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, All, GŁÓWNA, NEWS

MAN wraca do Gdańska! W elektrycznym stylu dziś na ulicy Elektryków.

2 sierpnia firma MAN Truck & Bus podpisała umowę ze spółką Gdańskie Autobusy i Tramwaje na dostawę łącznie 18 autobusów elektrycznych, w tym 10 szt. modeli MAN Lion`s City 12 E o długości 12 metrów i 8 szt. przegubowych pojazdów MAN Lion`s City 18 E o długości 18 metrów.

W tej ważnej dla obu stron uroczystości wzięli udział m.in. Aleksandra Dulkiewicz – Prezydent Miasta Gdańska, Maciej Lisicki – Prezes Zarządu GAiT oraz Jolanta Ostaszewska – Wiceprezes ds. Ekonomicznych w GAiT.  Z kolei spółkę MAN Truck & Bus reprezentowali Michał Fiuta – Członek Zarządu Dyrektor Finansowy, Olga Żarkowska – Dyrektor ds. Sprzedaży Autobusów oraz Piotr Kwiatkowski – Regionalny Kierownik Sprzedaży Autobusów Miejskich. Zgodnie z podpisanymi dokumentami pierwsze elektryczne autobusy marki MAN dołączą do gdańskiej floty już    w przyszłym roku.

Powrót lwa

Najnowszy kontrakt to wielki powrót do floty Gdańskich Autobusów i Tramwajów autobusów z logo MAN. W taborze spółki możemy jeszcze spotkać „lwy” z silnikami wysokoprężnymi, które teraz zostaną godnie zastąpione przez ekologiczne pojazdy najnowszej generacji MAN Lion`s City E.

„Bardzo cieszymy się, że kolejne miasto w Polsce będzie miało zeroemisyjne autobusy, które wyprodukowane zostaną w polskim zakładzie MAN w Starachowicach. Pojazdy te należą czołówki najnowocześniejszych autobusów elektrycznych na świecie, dlatego jesteśmy szczególnie dumni, że Gdańsk – jeden z pionierów w stosowaniu zielonych rozwiązań w komu- nikacji miejskiej w Polsce – będzie miał je w swojej flocie” – powiedziała podczas uroczystości Olga Żarkowska, Dyrektor Sprzedaży Autobusów w MAN Truck & Bus Polska.

Innowacyjne rozwiązania

Gdańskie autobusy elektryczne będą ładowane wyłącznie poprzez wtyczki plug-in, czyli nie będą musiały korzystać z drogiej infrastruktury szybkich ładowarek zlokalizowanych „na mieście”. Dzięki temu te pojazdy będą przez cały czas w pełnej dyspozycji przewoźnika i nie będą musiały robić przerw technicznych na doładowywanie baterii.

„To efekt zastosowania baterii o dużej pojemności, wynoszących odpowiednio 480 kWh (w MAN Lion`s City 12 E) i 640 kWh (w MAN Lion`s City 18 E), które zapewniają przebiegi przekraczające 250 km w rzeczywistych warunkach drogowych i to w całym okresie gwarancji” – podkreślił Piotr Kwiatkowski, Regionalny Kierownik Sprzedaży w MAN Truck & Bus Polska.

Co jest unikalne w skali całej Polski, za napęd w przegubowym elektrobusie MAN odpowiadają aż dwa silniki elektryczne, każdy o mocy 160 kW, które napędzające drugą i trzecią oś w MAN Lion`s City E 18 (w mniejszym autobusie zastosowano jeden taki silnik). To innowacyjne rozwiązanie, które gwarantuje bardziej płynne przyspieszenia pojazdu podczas startu z przystanku i pewniejszą jazdę w śliskich warunkach.  Oprócz komfortu podróżowania, MAN pomyślał także o kierowcach i bezpieczeństwie w codziennym ruchu. Dlatego wszystkie autobusy dla Gdańska wyposażone zostaną m.in. w system zapobiegający kolizjom czołowym oraz ostrzegającym o pieszych i rowerzystach znajdujących się w martwy polu z boków pojazdu.

Z myślą o pasażerach

Gdańskie autobusy elektryczne na tle innych pojazdach obecnych na rynku będą wyróżniały się również futurystyczną stylistyką oraz świetnie zaaranżowanym wnętrzem, za co MAN był już wielokrotnie nagradzany i to w tak prestiżowych konkursach jak IF, czy Reddot Award. Szczególnie imponująco na tle innych elektrobusów w Polsce wygląda wnętrze pojazdów. Zastosowano tutaj wysokiej jakości materiały o jasnej kolorystyce, co w połączeniu ze znacznie większą powierzchnią okien i brakiem wieżowej zabudowy silnika w środku daje poczucie przestronności i dobrego doświetlenia.

Ponadto gdańscy pasażerowie docenią rekordową liczbę miejsc siedzących – wynoszącą odpowiednio 33 wygodnych foteli w MAN Lion`s City 12 E oraz 45 siedzeń w przegubowym MAN Lion`s City E 18. W obu modelach aż 14 dostępnych miejsc siedzących będzie bezpośrednio z niskiej podłogi, co ma olbrzymie znaczenie dla pasażerów z niepełnosprawnościami.

Fot. Renata Dąbrowska

Na pokładzie „lwów” w barwach GAIT nie zabraknie też innych udogodnień, takich jak tablice informacyjne LED, monitoring, zautomatyzowane defibrylatory AED, porty USB czy wydzielona przestrzeń do transportu wózków inwalidzkich czy dziecięcych wraz z rampą ułatwiającą wjazd na pokład autobusu. Odpowiedni komfort podróżowania w elektrobusach i to nawet w najbardziej upalne dni zapewni wydajna cało pojazdowa klimatyzacja z pompą ciepła. Wszystkie autobusy marki MAN dla Gdańska powstają w zakładzie w Starachowicach.

„Gdański kontrakt jest pierwszym tak dużym zamówieniem na e-busy z polskiego rynku, natomiast warto pamiętać, że MAN jest jednym z liderów wprowadzania Europy w świat bezemisyjnej mobilności miejskiej. Imponujące doświadczenie niemieckiego producenta na tym polu to ponad 700 autobusów elektrycz-nych, w tym pierwsze egzemplarze dostarczone do Polski (dla Kędzierzyna-Koźla). Do tego dochodzi pełne portfolio elektrycznych pojazdów dostawczych (MAN eTGE), budowa własnej fabryki produkującej baterie oraz wprowadzanie pierwszych napędów elektrycznych do ciężarówek. To pokazuje, że MAN myśli o rozwoju elektromobilności bardzo szeroko, a autobusy elektryczne w strategii firmy są jednym ze strategicznych filarów zielonej przyszłości naszych miast” – powiedział Michał Fiuta, Członek Zarządu Dyrektor Finansowy MAN Truck & Bus Polska.

 

Źródło: MAN Truck & Bus Polska sp. z o.o.

TAG: Aleksander Dulkiewicz, autobusy elektryczne, e-busy, Gdańskie autobusy elektryczne, Gdańskie Autobusy i Tramwaje, IF, Jolanta Ostaszewska, Maciej Lisicki, MAN, MAN Lion`s City 12 E, MAN Lion`s City 18 E, MAN Lion’s City E, MAN Truck Bus, MAN w Starachowicach, Michał Fiuta, Olga Żarkowska, Piotr Kwiatkowski, Reddot Award

Co możesz jeszcze przeczytać

American Cars Mania, Fire Truck Show 3 i Grunciarz w akcji | ODCINEK Na Osi 1094
Bohaterowie PRL /cz.1, Bauma 2022 /cz.5 i tuning ciężarówek [Na Osi 1017]
Bohaterowie PRL /cz.1, Bauma 2022 /cz.5 i tuning ciężarówek [Na Osi 1017]
Wypadek | STROBOSKOP Na Osi

Najczęściej czytane

  • Bardzo lekki autotransporter i 60-metrowa pompa do betonu | Na Osi ODCINEK 1134

    Bardzo lekki autotransporter polskiej marki, sz...
  • IVECO nadaje tempo zrównoważonym wyścigom ciężarówek w mistrzostwach Goodyear FIA European Truck Racing Championship 2025 dzięki przełomowemu ePaceTruck

    Jako oficjalny partner Goodyear FIA European Tr...
  • Wymiana prawa jazdy kierowców z krajów trzecich pod lupą ITD

    W czasie kontroli drogowej pokazanie prawa jazd...
  • Trucker Club ODCINEK 11/2025

    W 11 odcinku Trucker Clubu 4 część relacji z Ma...
  • IVECO z sukcesem zakończyło testy półautonomicznych pojazdów ciężarowych we współpracy z partnerami Plus, DSV i dm-drogerie markt

    IVECO pomyślnie zakończyło testy swojej pionier...

Archiwum

  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP