Leinfelden-Echterdingen/Kawasaki.
FUSO – japońska spółka córka Daimler Truck i zarazem jeden z wiodących azjatyckich producentów pojazdów użytkowych – świętuje 60-lecie swojej lekkiej ciężarówki Canter. Od czasu premiery rynkowej FUSO Cantera w 1963 roku na całym świecie wyprodukowano już ponad 4,5 miliona egzemplarzy tego pojazdu.
Pierwsza generacja Cantera pojawiła się na rynku japońskim w marcu 1963 roku pod nazwą T720. Był to pojazd z kabiną umieszczoną nad silnikiem, który wówczas w swoim segmencie zachwycał doskonałymi osiągami i ekonomicznością. Począwszy od pierwszej generacji pojazdu, FUSO nieprzerwanie pracuje nad jego rozwojem, dostosowując go do wymagań klientów i społeczeństwa. Wyróżniając się osiągami i komfortem jazdy, dzięki nieustannemu doskonaleniu silników, Canter przez dziesięciolecia zyskiwał coraz lepsze parametry efektywności paliwowej oraz ekologiczności.\
Rozwój zaawansowanych technologii bezpieczeństwa na przestrzeni dekad uczynił Cantera niezawodną ciężarówką, bezpieczną dla kierowców i innych użytkowników dróg. Konstrukcja pojazdu ewoluowała, spełniając oczekiwania klientów oraz podążając za duchem czasu. Dzięki temu FUSO Canter stworzył swój własny charakterystyczny wizerunek w segmencie pojazdów użytkowych – jako bezpieczna, wygodna i ekologiczna ciężarówka, zawsze przyjazna dla kierowców i firm.
Już od lat 60-tych XX wieku FUSO rozszerzyło sprzedaż Cantera na różne rynki międzynarodowe, przez co stał się on liderem w segmencie lekkich samochodów ciężarowych na głównych rynkach całego świata. W Indonezji, jednym z pierwszych rynków zamorskich FUSO, w ciągu ostatnich 48 lat Canter konsekwentnie utrzymywał najwyższy udział rynkowy w segmencie lekkich pojazdów użytkowych. Obecnie FUSO Cantery są produkowane lokalnie w systemie CKD (completely-knocked-down) na dwunastu rynkach. Canter sprzedawany jest dziś w ponad 70 krajach świata.
W 2017 roku FUSO wprowadziło na rynek pojazd eCanter – pierwszy w Japonii produkowany seryjnie elektryczny samochód ciężarowy w segmencie lekkich pojazdów użytkowych. W 2022 roku zaprezentowano jego następcę – całkowicie zmodernizowany, w pełni elektryczny model następnej generacji. Produkcja seryjna ciężarówki Next Generation eCanter rozpocznie się w 2023 roku w zakładach FUSO w japońskim Kawasaki i portugalskim Tramagal.
Źródło: Daimler Truck Polska