NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • All
  • Łatwe wejście w elektromobilność – Mercedes-Benz Trucks otwiera w Wörth park ładowania dla klientów

Łatwe wejście w elektromobilność – Mercedes-Benz Trucks otwiera w Wörth park ładowania dla klientów

środa, 27 lipiec 2022 / Opublikowane w All, NEWS

Łatwe wejście w elektromobilność – Mercedes-Benz Trucks otwiera w Wörth park ładowania dla klientów

Stuttgart / Wörth am Rhein.

Mercedes-Benz Trucks wraz z partnerem projektu i inwestorem – firmą Netze BW Sparte Dienstleistungen – dokonał otwarcia dostępnego dla klientów parku ładowania pojazdów elektrycznych, zlokalizowanego w bezpośrednim sąsiedztwie Centrum Informacji Branżowej (BIC) w Wörth am Rhein. W „eTruck Charging Park” klienci eksploatujący elektryczne samochody ciężarowe mogą teraz testować terminale ładujące i systemy ładowania różnych producentów oraz na miejscu, we współpracy z ekspertami z Mercedes-Benz Trucks wypracowywać indywidualne rozwiązania w zakresie ładowania, odpowiednie dla swoich zastosowań. Możliwość przetestowania różnych rozwiązań technicznych połączono tu z kompleksowym doradztwem ułatwiającym rozpoczęcie korzystania z elektromobilności.

Michael Scheib, szef managementu produktowego w Mercedes-Benz Trucks: „W ramach transformacji ku elektromobilności chcemy zaoferować naszym klientom nie tylko elektryczny samochód ciężarowy, ale zintegrowane rozwiązanie, obejmujące również doradztwo i rozwiązania w zakresie infrastruktury ładowania – z jednego źródła. Nasz park ładowania dla klientów w Wörth jest integralnym elementem tej koncepcji, dzięki któremu klienci mogą z bliska zapoznawać się z użytkowaniem infrastruktury ładowania w warunkach zbliżonych do praktycznej eksploatacji”.

„Oprócz rozwoju technicznego wszystkich niezbędnych komponentów, jednym z decydujących czynników sukcesu ciężkiego transportu elektrycznego jest stworzenie elektrycznej infrastruktury ładowania” – tłumaczy Axel Hausen, szef działu dużych projektów elektromobilnościowych, marketingu i projektów specjalnych w firmie Netze BW Sparte Dienstleistungen. „Wraz z naszą spółką macierzystą, EnBW wnosimy do projektu bogate doświadczenie w dziedzinie infrastruktury ładowania i w sektorze energetycznym. Wspólnie z inwestorami, takimi jak operatorzy flot pojazdów elektrycznych, producenci samochodów ciężarowych, klienci przemysłowi i biznesowi oraz gminy, opracowujemy indywidualne rozwiązania w zakresie ładowania, zwłaszcza na potrzeby logistyki baz operacyjnych. Pomogą one rozwoju ciężkiego transportu z zastosowaniem samochodów elektrycznych”.

Różnorodne rozwiązania w zakresie ładowania gotowe do testów

Park ładowania elektrycznych samochodów ciężarowych w pierwszej fazie działalności udostępnia sześć terminali ładujących różnych producentów o mocy od 40 kW do 300 kW. Z uwagi na szybki rozwój techniki ładowania, park ma konstrukcję modułową, dzięki czemu w razie potrzeby można dodawać lub wymieniać terminale ładujące. Na kolejnym etapie będzie możliwa również instalacja megawatowego terminalu ładującego MCS (Megawatt Charging System).

Dzięki udostępnieniu różnych opcji ładowania w jednym miejscu, klienci mogą je bezpośrednio porównywać. Równocześnie w parku ładowania elektrycznych samochodów ciężarowych będą podejmowane tak istotne kwestie, jak podłączanie do sieci, lokalne wytwarzanie energii, magazynowanie energii i inteligentne sterowanie procesami ładowania. Będzie można na przykład zaprezentować sposoby włączania procesów ładowania w istniejące procesy logistyczne i obniżania w ten sposób kosztów energii. W ramach jazd testowych eActrosem 300/400 przeznaczonym do ciężkiego transportu dystrybucyjnego klienci mogą bezpośrednio wyrobić sobie zdanie na temat wydajności, zasięgu i charakterystyki ładowania elektrycznych ciężarówek. W oparciu o tę wiedzę mogą też wspólnie z ekspertami na miejscu wypracować kompletne rozwiązanie elektryczne, odpowiadające indywidualnemu zapotrzebowaniu. Możliwości efektywnego zasilania terminali ładujących pokazuje instalacja fotowoltaiczna zamontowana na zadaszeniu parku ładowania i połączona ze stacjonarnym akumulatorem.

Transparentne doradztwo ułatwia klientom stworzenie infrastruktury ładowania

Jednym z priorytetów parku ładowania dla elektrycznych samochodów ciężarowych jest osobiste doradztwo dla klientów – tzw. eConsulting. Tutaj klienci z pierwszej ręki zapoznają się z możliwościami wdrożenia elektromobilności we własnej flocie i włączenia jej w procesy robocze. Udane przejście na elektromobilność wymaga bowiem nie tylko przetestowania jej przez klientów, ale także udzielenia im kompetentnego wsparcia na drodze do stworzenia własnej infrastruktury ładowania.

 

Źródło: Mercedes-Benz Trucks

TAG: Axel Hausen, Centrum Informacji Branżowej, eActros, eConsulting, elektromobilność, elektryczne samochody ciężarowe, EnBW, eTruck Charging Park, MCS, Mercedes-Benz Trucks, Michael Scheib, Netze BW Sparte Dienstleistungen, Park ładowania elektrycznych samochodów ciężarowych, Wörth, Wörth am Rhein

Co możesz jeszcze przeczytać

Pechowy dzień kursanta | Na Osi 1078
PORSCHE POZYSKAŁO ELEKTRYCZNĄ CIĘŻARÓWKĘ
Niekontrolowane wyjście z zakrętu | Na Osi 1082

Najczęściej czytane

  • Bardzo lekki autotransporter i 60-metrowa pompa do betonu | Na Osi ODCINEK 1134

    Bardzo lekki autotransporter polskiej marki, sz...
  • IVECO nadaje tempo zrównoważonym wyścigom ciężarówek w mistrzostwach Goodyear FIA European Truck Racing Championship 2025 dzięki przełomowemu ePaceTruck

    Jako oficjalny partner Goodyear FIA European Tr...
  • Wymiana prawa jazdy kierowców z krajów trzecich pod lupą ITD

    W czasie kontroli drogowej pokazanie prawa jazd...
  • Trucker Club ODCINEK 11/2025

    W 11 odcinku Trucker Clubu 4 część relacji z Ma...
  • IVECO z sukcesem zakończyło testy półautonomicznych pojazdów ciężarowych we współpracy z partnerami Plus, DSV i dm-drogerie markt

    IVECO pomyślnie zakończyło testy swojej pionier...

Archiwum

  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP