NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • Jeden most zniszczony 33 razy przez ciężarówki – brak tej technologii jest jedną z przyczyn

Jeden most zniszczony 33 razy przez ciężarówki – brak tej technologii jest jedną z przyczyn

czwartek, 14 Listopad 2024 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, All, CIEKAWOSTKI, GŁÓWNA, NEWS

Jeden most zniszczony 33 razy przez ciężarówki – brak tej technologii jest jedną z przyczyn

Dwa lata temu jedna z kampanii w Wielkiej Brytanii apelowała o większą ostrożność kierowców zawodowych i optymalny wybór trasy, który byłby dopasowany do specyfiki pojazdów. Dlaczego? W ciągu roku zniszczono tam ponad 1 800 mostów, a jeden z nich – Cambridgeshire – został uszkodzony przez pojazdy ciężarowe aż 33 razy.[1]

W Polsce podobne sytuacje również się zdarzają. Powód? Nierzadko to po prostu brak podstawowych rozwiązań uwzględniających ograniczenia wysokościowe i tonażowe, ograniczenia prędkości ruchu i zakazy. Oszczędność na prostych i niezbędnych technologiach, może doprowadzić firmę do strat liczonych w setkach tysięcy, wynikających z uszkodzonych aut. Za pomocą jakich rozwiązań i map najlepiej planować trasy dla pojazdów ciężarowych i na jakie funkcje zwrócić uwagę? Na to pytanie odpowiada ekspert Inelo z Grupy Eurowag.

Technologie w służbie bezpieczeństwa na drodze

Wyznaczanie trasy przejazdu ciężarówki może wydawać się stosunkowo prostą czynnością, jednak w rzeczywistości jest to złożony proces, który wymaga analizy wielu istotnych czynników. W czasach, gdy kierowcy korzystali jeszcze z papierowych map lub nawigacji działających offline, wybór trasy przejazdu często opierał się na wiedzy i doświadczeniu truckera lub jego dyspozytora. Brak dostępu do najnowszych informacji dotyczących, m.in. natężenia ruchu, zmiennych warunków atmosferycznych czy zdarzeń drogowych, takich jak korki czy wypadki znacznie utrudniał wybór najlepszej drogi, a także zwiększały ryzyko poruszania się po trasach nieprzeznaczony dla ciężarówek. Jak wygląda ten proces dzisiaj i czy nadal jest skomplikowany?

Optymalizacja tras przejazdu osiągnęła wysoki poziom dzięki rozwojowi telematyki. Nowoczesne rozwiązania z tej dziedziny pozwalają nie tylko stale monitorować położenie ciężarówki, ale także nawigować pojazd w czasie rzeczywistym. Dzięki temu niespodziewane zdarzenia drogowe ani korki nie opóźnią dotarcia pojazdu do celu, ponieważ trasa przejazdu ciężarówki zostanie zaktualizowana, a najnowsze wskazówki trafią bezpośrednio do kierowcy wykonującego transport. Ponadto kompleksowa telematyka zwiększa bezpieczeństwo truckerów i innych uczestników ruchu, ponieważ uwzględnia, m.in. opłaty drogowe, ograniczenia tonażowe lub gabarytowe, a także klasy emisji spalin dopuszczalne w wybranej lokalizacji. To wszystko sprawia, że auto dotrze do celu najlepszą drogą w aktualnych warunkach, a kierowca i przewoźnik może uniknąć naruszania przepisów, prowadzących do niebezpiecznych zdarzeń i dotkliwych kar finansowych – zaznacza Krzysztof Manys, ekspert Inelo z Grupy Eurowag.

Nowoczesne mapy z atrybutami ciężarowymi

Nawet najdokładniejsze i najnowsze informacje dotyczące np. utrudnień drogowych lub atmosferycznych stają się bezużyteczne, jeśli szybko i bezpośrednio nie trafią do kierowcy. Nowoczesne technologie zapewniają dwustronną komunikację z kierowcą, a dzięki temu firma transportowa dokładnie wie, jak przebiega realizacja zlecenia. Dużą rolę odgrywa również to, by rozwiązania telematyczne były czytelne i proste w obsłudze, wyposażone w dedykowane mapy z atrybutami ciężarowymi.

Sprawdzona nawigacja jest jednym z podstawowych narzędzi każdej firmy transportowej. To właśnie na jej wiarygodności opiera się duża część prowadzonego biznesu. Dlatego ważne jest to, by dostarczała jak najnowsze informacje i była przyjazna w użytkowaniu. Niedawno wyposażyliśmy telematykę GBox Assist w mapy HERE, by udoskonalić dotychczasowe funkcje i zwiększyć komfort z jej korzystania. Teraz dzięki zdalnym aktualizacjom GBox’a kierowca oraz osoba zarządzająca flotą pojazdów ciężarowych mogą na zawsze zapomnieć o czasochłonnym podłączaniu pendrive’ów z nowymi danymi. Z kolei wyszukiwarka online POI daje dostęp do aktualnych informacji na temat punktów usługowych w trasie, takich jak stacje paliw, restauracje, motele czy serwisy. Nasza najnowsza wersja telematyki pozwala spersonalizować również wiele ustawień, co sprawia, że nawigacja ciężarówki może uwzględnić dokładne parametry pojazdu czy korki na drodze. Co więcej, kierowca lub dyspozytor może wskazać własne preferencje dotyczące tras przejazdu, co zapewnia większą elastyczność w wyborze trasy – wyjaśnia Krzysztof Manys.

Jak technologia zwiększa opłacalność transportu?

Każda ciężarówka wyposażona w telematykę stanowi źródło danych, które mogą być użyteczne nie tylko do planowania tras konkretnego pojazdu, ale również pozostałych aut wchodzących w skład floty przewoźnika. Zaawansowana analiza tych informacji niesie wiele korzyści, które pozwalają m.in. lepiej planować trasy na przyszłość i wybierać odcinki, które umożliwiają szybszy przejazd, a także niższe zużycie paliwa czy tańsze opłaty drogowe. Te ostatnie aspekty mają kluczowe znaczenie dla rentowności świadczonych usług. Korytarzowanie tras, czyli rozwiązanie umożliwiające kalkulowanie kosztów związanych z przejazdem ciężarówki wybranymi odcinkami dróg. Po wyborze najkorzystniejszej trasy np. przez dyspozytora wskazówki nawigacyjne mogą szybko i wygodnie trafić do kierowcy za pośrednictwem telematyki.

Zarządzanie transportem drogowym staje się znacznie wydajniejsze dzięki integracji telematyki z systemami TMS. Połączenie tych dwóch zaawansowanych rozwiązań pozwala integrować znaczne zasoby danych, począwszy od pozbawionego błędów przekazywania zleceń transportowych, a kończąc na analizie poziomu zużycia paliwa każdego z pojazdów. Przejrzysty dostęp do informacji operacyjnych umożliwia monitorowanie wielu aspektów towarzyszących przewozom drogowym i skutecznie identyfikować obszary, które mogą wymagać usprawnień. W efekcie firma transportowa może osiągać wyższą rentowność, a osoby zarządzające przedsiębiorstwem mogą na podstawie analizy danych podejmować lepsze decyzje biznesowe.

 

[1] Network Rail Media Centre, Most bashed bridges in Britian revealed, 2022

 

Źródło: INELO

TAG: eurowag, INELO, Wielka Brytania

Co możesz jeszcze przeczytać

Sytuacja na granicy (16.03.20r.)
Program Na Osi | odcinek 921 | 10.04.2021 | Taki pomocnik ułatwia pracę
Taki pomocnik ułatwia pracę – Program Na Osi | odcinek 921 | 10.04.2021 |
Nowy prom Tallink już ochrzczony
Nowy prom Tallink już ochrzczony

Najczęściej czytane

  • Eurowag Prime przekracza setkę: dynamiczny rozwój sieci stacji premium w Europie

    Eurowag powiększył swoją sieć stacji premium o ...
  • Iveco Massif i kilka spostrzeżeń na temat ADR | ZAJAWKA Na Osi 1135

    W 1135 odcinku Na Osi Iveco Massif i kilka spos...
  • Bardzo lekki autotransporter i 60-metrowa pompa do betonu | Na Osi ODCINEK 1134

    Bardzo lekki autotransporter polskiej marki, sz...
  • IVECO nadaje tempo zrównoważonym wyścigom ciężarówek w mistrzostwach Goodyear FIA European Truck Racing Championship 2025 dzięki przełomowemu ePaceTruck

    Jako oficjalny partner Goodyear FIA European Tr...
  • Wymiana prawa jazdy kierowców z krajów trzecich pod lupą ITD

    W czasie kontroli drogowej pokazanie prawa jazd...

Archiwum

  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP