NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • IVECO na trasie Tour d’Europe: ponad 5 000 km pokonanych pojazdem ciężarowym zasilanym bioLNG – kolejny krok na drodze do zrównoważonej mobilności

IVECO na trasie Tour d’Europe: ponad 5 000 km pokonanych pojazdem ciężarowym zasilanym bioLNG – kolejny krok na drodze do zrównoważonej mobilności

poniedziałek, 07 lipiec 2025 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, All, GŁÓWNA

IVECO na trasie Tour d’Europe: ponad 5 000 km pokonanych pojazdem ciężarowym zasilanym bioLNG – kolejny krok na drodze do zrównoważonej mobilności

Turyn, 1 lipca 2025 r.

IVECO z dumą ogłasza zakończenie etapu Tour d’Europe, w ramach którego pojazd ciężarowy IVECO S-Way LNG, zasilany wyłącznie bioLNG, pokonał trasę o długości ponad 5 000 kilometrów. Ten przejazd po raz kolejny potwierdził, że biometan jest kluczowym elementem transformacji sektora transportowego w kierunku rozwiązań niskoemisyjnych w skali europejskiej.

IVECO S-Way wyruszył z Turynu, 6 czerwca zatrzymał się m.in. w Aprilii na stacji Vulcangas, a następnie ruszył na północ, pokonując trasę zaplanowaną z uwzględnieniem punktów tankowania połączonych z wydarzeniami lokalnymi. Spotkania z udziałem dostawców gazu, klientów i dealerów stworzyły przestrzeń do wymiany wiedzy i wzmocnienia współpracy w ramach łańcucha wartości biometanu.

Pierwszym kluczowym punktem był przystanek w Wipptal Biogas (Sterzing), u jednego z wiodących producentów biometanu w Europie, gdzie wytwarza się paliwo z lokalnych odpadów organicznych, takich jak resztki rolnicze. Wipptal Biogas doskonale obrazuje funkcjonowanie regionalnej gospodarki cyrkularnej – przekształcając odpady w czystą energię odnawialną, redukując emisję gazów cieplarnianych nawet o 121%. Instalacja wspiera lokalne rolnictwo i chroni środowisko alpejskie, zamykając obieg zasobów i minimalizując wpływ działalności człowieka na otoczenie.

W dalszej części trasy pojazd zatrzymał się na stacjach ENILIVE w Eching oraz Shell w Mittenwalde (w pobliżu Berlina), a także w obiekcie Vigo w Leverkusen. Każdy z tych przystanków stanowił okazję do zaprezentowania praktycznego potencjału biometanu w rzeczywistych warunkach eksploatacyjnych.

We Francji trasa objęła m.in. stację LNG Primagaz w Lille-Fretin oraz Eppeville (Somma), gdzie znajduje się zakład fermentacji beztlenowej należący do ENGIE – zakład ten zasila sieć gazową, wspierając rozwój mobilności opartej na bioCNG. Trasa objęła również stację E. Leclerc w Bosgouet – pierwszą stację tej sieci, która oferuje HVO do pojazdów ciężarowych.

Przedostatnim przystankiem była stacja Drivesystem w Heverlee (Belgia), a finał trasy miał miejsce w Brukseli, gdzie zorganizowano wydarzenie zamykające Tour d’Europe z udziałem przedstawicieli branży oraz instytucji unijnych. Głównym przesłaniem spotkania było podkreślenie potrzeby wdrożenia podejścia opartego na neutralności technologicznej jako kluczowego elementu skutecznej dekarbonizacji transportu. Spotkanie pokazało, że szeroko zakrojona współpraca – od producentów paliw po producentów pojazdów – jest niezbędna, by wdrażać gotowe do skalowania i natychmiastowe rozwiązania na rzecz klimatu.

Na całej trasie, liczącej ponad 5 000 km, pojazd był zasilany wyłącznie biometanem w postaci bioLNG. Redukcje emisji GHG były certyfikowane przy użyciu cyfrowego narzędzia Bosch ‘Digital Fuel Twin’ (DFT), które w czasie rzeczywistym monitorowało użycie paliw odnawialnych i wynikającą z tego redukcję emisji CO2. Rozwiązanie to zapewniło pełną przejrzystość i dostęp do danych, potwierdzając rzeczywiste korzyści środowiskowe zastosowania biometanu w transporcie ciężkim.

„Neutralność technologiczna to fundament umożliwiający innowacje i przyspieszenie transformacji w kierunku zrównoważonej mobilności. Oznacza to rezygnację z faworyzowania jednej technologii na rzecz oceny rozwiązań pod kątem ich faktycznej skuteczności i wpływu środowiskowego. By to podejście zadziałało, potrzebne są spójne i jasne regulacje UE, które stworzą równą przestrzeń dla inwestycji w różnorodne technologie niskoemisyjne, w tym biodiesel i biometan. Tour d’Europe jednoznacznie potwierdził efektywność i dojrzałość biopaliw w transporcie ciężarowym. Różnorodność ścieżek dekarbonizacji to klucz do sukcesu” skomentował Simone Curti, Head of EMEA Commercial Operations, IVECO.

Biometan to technologia gotowa do użycia, szczególnie w transporcie długodystansowym, gdzie kluczowe znaczenie mają zasięg i czas tankowania. Co istotne, silniki pojazdów gazowych IVECO w pełnej gamie – od lekkich dostawczych po ciężarowe – są fabrycznie przystosowane do zasilania biometanem.

IVECO po raz kolejny potwierdza swoje zaangażowanie w rozwój innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązań, które wspierają realizację ambitnych celów klimatycznych Unii Europejskiej. Tour d’Europe udowodnił, że biometan przy wsparciu silnej sieci partnerów i zaawansowanych technologii stanowi realny i natychmiastowy krok w stronę przyszłości neutralnej klimatycznie w transporcie towarowym.

 

Źródło: IVECO

TAG: bioCNG, bioLNG, biometan, Iveco, IVECO S-WAY LNG, Tour d’Europe

Co możesz jeszcze przeczytać

20 autobusów MAN Lion’s City dla Starachowic
American Cars Mania cz. 2, wypadek na nowej obwodnicy i Scania - używka XXL [ZAJAWKA Na Osi 956]
American Cars Mania cz. 2, wypadek na nowej obwodnicy i Scania – używka XXL [ZAJAWKA Na Osi 956]
DAF Trucks jako lider branży na targach IAA 2022

Najczęściej czytane

  • Inter Cars na trasie Wielkiej Wyprawy Maluchów 2025

    1 lipca spod Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie...
  • Na Osi ODCINEK 1141

    Jak powstaje ekspozycja na Baumie? Kiedy można ...
  • Trucker Club ODCINEK 18/2025

    W 18 odcinku Trucker Clubu 11 część relacji z M...
  • Lipcowy numer e-Route online!

    Lipcowy numer magazynu e-Route możecie już czyt...
  • Truck Story: kilka spostrzeżeń o Astrze | Na Osi 1140

    Truck Story: kilka spostrzeżeń o Astrze. Materi...

Archiwum

  • lipiec 2025
  • czerwiec 2025
  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP