NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • Ford Tourneo Courier i Tourneo Connect. Dwa oblicza wszechstronności Forda w segmencie samochodów osobowych

Ford Tourneo Courier i Tourneo Connect. Dwa oblicza wszechstronności Forda w segmencie samochodów osobowych

poniedziałek, 25 Listopad 2024 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, All, GŁÓWNA, NEWS

Ford Tourneo Courier i Tourneo Connect. Dwa oblicza wszechstronności Forda w segmencie samochodów osobowych

WARSZAWA, 25 listopada 2024 roku

Segment vanów osobowych cieszy się w Europie niesłabnącą popularnością, oferując klientom unikalne połączenie przestronności, funkcjonalności i komfortu użytkowania. Ford, jako jeden z liderów tego segmentu, prezentuje dwa modele – kompaktowego Tourneo Couriera oraz większego Tourneo Connecta – które, choć należą do tej samej rodziny, kierowane są do nieco innych grup odbiorców.

Od kompaktowości do przestronności

Tourneo Courier to kompaktowy przedstawiciel rodziny Forda. Dzięki długości 4337-4344 mm i szerokości (ze złożonymi lusterkami) 1876 mm, samochód idealnie nadaje się do jazdy  po zatłoczonych, miejskich ulicach. Wysokość 1817-1836 mm i rozstaw osi 2692 mm zapewniają przestronne wnętrze mimo niewielkich gabarytów. Design Couriera jest nowoczesny, a bryła nadwozia inspirowana SUV-ami dodaje mu charakteru. Stylistyczne akcenty, takie jak wyrazisty grill czy smukłe reflektory LED, podkreślają jego dynamiczny wygląd.

Z kolei Tourneo Connect, mierzący 4500-4515 mm w wersji standardowej i 4853-4868 mm w wersji Grand, oferuje większą przestrzeń i wszechstronność. Szerokość (ze złożonymi lusterkami) 1931 mm i wysokość 1833 mm to parametry, które gwarantują komfortowe warunki dla pasażerów nawet podczas długich podróży. Rozstaw osi wynoszący (wersja standardowa/Grand) 2755/2970 mm przekłada się na wyjątkowo pojemne wnętrze. Design Connecta jest bardziej elegancki, z delikatniejszymi liniami i wykończeniem, które nawiązuje do większych modeli Forda, takich jak Galaxy.

Mimo różnic w wymiarach, oba modele dzielą cechy typowe dla rodziny Tourneo, takie jak funkcjonalne przesuwane drzwi boczne. Oba pojazdy dostępne są w wersjach wyposażeniowych dostosowanych do różnych potrzeb. Courier oferuje bardziej sportowy styl, podczas gdy Connect wyróżnia się elegancją. Już w bazowych wersjach oba modele są jednak bardzo dobrze wyposażone. W Courierze Trend standardem jest choćby tempomat z inteligentnym ogranicznikiem prędkości, tylne czujniki parkowania czy bezprzewodowa obsługa Android Auto i Apple CarPlay, a Tourneo Connect w bazowej wersji Trend zawiera choćby 10-calowy, dotykowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego, 10-calowe cyfrowe wskaźniki czy system zapobiegania kolizjom z funkcją rozpoznawania pieszych i rowerzystów.

Różnorodne podejście do jednostek napędowych

Ford Tourneo Courier wyposażony jest w ekonomiczny silnik benzynowy 1.0 EcoBoost o mocy 125 KM. Jednostka ta zapewnia dobrą dynamikę jazdy, szczególnie w warunkach miejskich, a jej średnie zużycie paliwa wynosi 6,7–7,5 l/100 km. Silnik ten może współpracować z 6-biegową manualną skrzynią biegów lub 7-biegową automatyczną przekładnią Powershift.

Tourneo Connect oferuje szerszy wachlarz możliwości. Benzynowy silnik 1.5 EcoBoost o mocy 115 KM to podstawowa jednostka, która dobrze sprawdza się w codziennej eksploatacji. Podobnie jak w przypadku poprzednika, można go sparować zarówno z 6-biegową manualną przekładnią, jak i automatyczną skrzynią biegów Powershift.

W ofercie tego modelu znajduje się także niezwykle ekonomiczny diesel 2.0 EcoBlue, który dostępny jest w dwóch wariantach mocy – 102 KM z manualną skrzynią biegów oraz 122 KM z automatyczną skrzynią biegów Powershift. Jednostka charakteryzuje się niskim średnim zużyciem paliwa (5.4-5.8 l/100 km w cyklu mieszanym WLTP) oraz wysokim momentem obrotowym (280-320 Nm), który może przydać się przy przewożeniu cięższych ładunków.

Co więcej, dostępny jest już także Tourneo Connect z napędem hybrydowym plug-in. Bazuje on na 1.5-litrowym silniku benzynowym EcoBoost, akumulatorze trakcyjnym i silniku elektrycznym, a łączna moc całego układu wynosi 150 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi aż 350 Nm i trafia na koła za pośrednictwem dwusprzęgłowej automatycznej skrzyni biegów o 6 przełożeniach. Samochód umożliwia przejechanie do 110 km bez użycia silnika spalinowego.

Pod względem dynamiki oba modele oferują różne doświadczenia. Mniejszy i lżejszy Courier zapewnia zwinność w ruchu miejskim, osiągając pierwsze 100 km/h w nieco ponad 11 sekund. Connect ze względu na swoje rozmiary jest nieco wolniejszy w wersjach benzynowych i wysokoprężnych, ale przyspieszenie 0-100 km/h w wersji plug-in hybrid wynosi 10,1-10,5 sekundy.

Wnętrza dostosowane do wielu potrzeb

Tourneo Courier, mimo kompaktowych wymiarów, oferuje zaskakująco dużo przestrzeni. Pojemność bagażnika przy standardowym układzie siedzeń wynosi bowiem aż 1300 litrów licząc do dachu. To wystarczająco dużo miejsca, aby pomieścić większe zakupy, sprzęt sportowy czy bagaże na weekendowy wyjazd.

Tourneo Connect oferuje znacznie więcej możliwości. W standardowej konfiguracji bagażnik ma pojemność 1 213 litrów, a w wersji Grand – aż 1 720 litrów. Grand Tourneo Connect w wersji 2-osobowej może pomieścić aż 3 105 litrów, co jest więcej niż wystarczające dla większości użytkowników. Co istotne, model ten nawet w konfiguracji 7-miejscowej oferuje 650-litrowy bagażnik, co czyni go idealnym wyborem dla większych rodzin lub firm zajmujących się przewozem osób. Elastyczny system składania siedzeń pozwala na dostosowanie przestrzeni do bieżących potrzeb.

Oba modele wyposażone są w liczne schowki i udogodnienia, takie jak porty USB, uchwyty na napoje czy kieszenie w drzwiach. Connect wyróżnia się bardziej zaawansowanymi opcjami, oferując choćby możliwość panoramicznego dachu, która jest standardem dla wersji wyposażenia Active.

Pod względem komfortu podróżowania Connect oferuje bardziej zaawansowane rozwiązania, takie jak opcjonalne fotele AGR – to specjalnie certyfikowane siedzenia, które otrzymały znak jakości niezależnej niemieckiej organizacji zajmującej się profilaktyką problemów z kręgosłupem. Courier skupia się na prostocie i praktyczności, co docenią użytkownicy szukający bardziej ekonomicznych rozwiązań.

Technologie na straży bezpieczeństwa i komfortu

Tourneo Courier wyposażony jest w system multimedialny SYNC 4 z 8-calowym ekranem dotykowym, który umożliwia bezprzewodową integrację z Apple CarPlay i Android Auto. Samochód jest też znakomicie wyposażony, jeśli chodzi o systemy wspomagające kierowcę. Standardem dla bazowej wersji są bowiem m.in. system rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości, system zapobiegający kolizjom czy tempomat z inteligentnym ogranicznikiem prędkości. To zestaw funkcji, który sprawia, że jazda jest nie tylko wygodna, ale i bezpieczna.

Tourneo Connect idzie o krok dalej, już w standardzie dla każdej wersji oferując 10-calowy dotykowy ekran na konsoli centralnej z nawigacją oraz bezprzewodową obsługą Android Auto i Apple CarPlay, a także 10,25” cyfrowy zestaw wskaźników. Standardem jest też choćby system zapobiegania kolizjom z funkcją rozpoznawania pieszych i rowerzystów.

Oba modele oferują opcjonalnie znacznie więcej możliwości, choćby system monitorowania martwego pola widzenia w lusterkach z funkcją ostrzegania o pojazdach nadjeżdżających z prawej lub lewej strony, podczas manewru wyjazdu tyłem z prostopadłego miejsca parkingowego oraz z funkcją ostrzegania o nadjeżdżających pojazdach podczas wysiadania.

Dwa modele, jedna misja

Tourneo Courier w podstawowej wersji Trend z silnikiem benzynowym 1.0 EcoBoost startuje od 92 890 zł. Tourneo Connect ze względu na większe wymiary i nieco bogatsze wyposażenie jest droższy – ceny rozpoczynają się od 123 630 zł za wersję Trend z silnikiem benzynowym 1.5 EcoBoost 115 KM. Wersje z silnikami EcoBlue kosztują od 128 966 zł, a hybryda plug-in od 162 065 zł.

Ford Tourneo Courier i Tourneo Connect to dwa różne podejścia do wszechstronności w segmencie kompaktowych vanów. Ford Tourneo Courier to idealny wybór dla osób, które potrzebują kompaktowego pojazdu z wystarczającą przestrzenią nie tylko na codzienne potrzeby, ale także dalsze wyjazdy. Ford Tourneo Connect celuje w większe rodziny oraz użytkowników, którzy oczekują większej przestrzeni i możliwości konfiguracji. Connect jest też nieco droższy, oferując więcej możliwości oraz szerszą gamę silnikową. Bez względu na wybór, oba modele łączą niezawodność, innowacje i komfort, które są wizytówką Forda w segmencie vanów.

 

 

Źródło: Ford

TAG: Ford, Tourneo Connect, Tourneo Courier, van

Co możesz jeszcze przeczytać

Nowe serca Scanii, rozmowy OZPD i ZMPD część 2, zlot Truck Look we Włoszech [Na Osi 961]
Nowe serca Scanii, rozmowy OZPD i ZMPD część 2, zlot Truck Look we Włoszech [Na Osi 961]
Prezentacja Na Osi
Daimler Truck Polska 2023: mocna pozycja rynkowa, zintegrowana oferta, rozwój sieci dealerskiej i elektromobilność.

Najczęściej czytane

  • Bardzo lekki autotransporter i 60-metrowa pompa do betonu | Na Osi ODCINEK 1134

    Bardzo lekki autotransporter polskiej marki, sz...
  • IVECO nadaje tempo zrównoważonym wyścigom ciężarówek w mistrzostwach Goodyear FIA European Truck Racing Championship 2025 dzięki przełomowemu ePaceTruck

    Jako oficjalny partner Goodyear FIA European Tr...
  • Wymiana prawa jazdy kierowców z krajów trzecich pod lupą ITD

    W czasie kontroli drogowej pokazanie prawa jazd...
  • Trucker Club ODCINEK 11/2025

    W 11 odcinku Trucker Clubu 4 część relacji z Ma...
  • IVECO z sukcesem zakończyło testy półautonomicznych pojazdów ciężarowych we współpracy z partnerami Plus, DSV i dm-drogerie markt

    IVECO pomyślnie zakończyło testy swojej pionier...

Archiwum

  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP