NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • Ford Bronco, Ranger i Raptor – mistrzowie off-roadu

Ford Bronco, Ranger i Raptor – mistrzowie off-roadu

środa, 21 sierpień 2024 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, All, GŁÓWNA, NEWS

Ford Bronco, Ranger i Raptor – mistrzowie off-roadu

WARSZAWA, 20 sierpnia 2024 roku

Ford ma długą i bogatą historię w produkcji samochodów terenowych i napędów na cztery koła. Obecnie oferowane modele, takie jak Bronco, Ranger czy Ranger Raptor, oferują nietuzinkowe właściwości off-roadowe, a każdy z nich posiada zestaw unikalnych cech, dzięki czemu można dopasować go do swoich potrzeb.

Pierwszym modelem z samodzielnie montowanym przez Forda napędem na wszystkie koła była trzecia generacja serii F. Auto pojawiło się w ofercie w 1959 roku. Wcześniej amerykański producent zlecał konwersję 4×4 zewnętrznej firmie Harmon-Herrington. Ford był pierwszym producentem w USA, który samodzielnie produkował ciężarówki z napędem na wszystkie koła. Były to samochody najczęściej używane przez rządowe agencje lub sektor usługowy – firmy energetyczne lub budowlane.

W latach 60. Ford wprowadził na rynek model Bronco, który szybko stał się ulubieńcem przygód i miłośników jazdy terenowej. Głównym założeniem podczas jego tworzenia było zbudowanie pojazdu uniwersalnego – oczekiwano po nim wysokiego komfortu oraz dobrych właściwości off-road’owych.

Produkowane przez Forda pickupy Serii F również stały się synonimem wszechstronności, a wzrost ich popularności zmienił postrzeganie tego typu samochodów z narzędzi pracy na pojazdy bardziej uniwersalne.

Wtedy też powstał Ranger. Nazwa ta była w latach 60. i 70. używana jako oznaczenie bogatszego wyposażenia dla pick-upów Serii F. W 1983 roku Ranger stał się oddzielną linią modelową, która błyskawicznie zyskała popularność na całym świecie zyskując miano auta kultowego.

Najnowsza generacja Forda Rangera kultywuje tradycje marki. Pickup dostępny jest w ośmiu wersjach oraz oferuje trzy wersje kabin – pojedynczą, przedłużoną oraz podwójną. Jest szerszy od swojego poprzednika, dzięki czemu może przewieźć standardową Euro-paletę. Dodatkowo dzięki szerokiej możliwości personalizacji można dopasować samochód do swoich potrzeb już na etapie konfiguracji zamówienia.

Terenowe odmiany modelu Ranger przygotowane przez FordPro

Miłośnicy jazdy w terenie docenią Forda Rangera w odmianie – Wildtrak X lub Tremor.

Ford Ranger Wildtrak X ma podwyższone o 26 mm zawieszenie, dzięki czemu pewniej porusza się w terenie. W standardzie zamontowano w nim wyczynowe amortyzatory Bilstein PSD (Position Sensitive Damping). Ich siła tłumienia zależy od położenia tłoka – oznacza to, że im w trudniejszym terenie porusza się samochód, tym zakres pracy amortyzatora jest większy, a co za ty idzie większa jest również siła tłumienia. Zwiększa to właściwości terenowe, bez uszczerbku dla osiągów na drodze. Układ kierowniczy został wzmocniony, a pod podwoziem zamontowano stalowe płyty chroniące silnik oraz skrzynie rozdzielczą.

Nowy Ford Ranger Tremor bazuje na stworzonym do pracy Rangerze XLT i dzieli z Wildtrakiem X unowocześnione podwozie i systemy, a także nowy układ napędu na wszystkie koła. Dzięki zmienionej geometrii zwieszenie uzyskano bardziej przysadzistą sylwetkę z poszerzonym rozstawem kół i szerszymi nadkolami.

Standardowo montowane jest charakterystyczne, orurowanie skrzyni ładunkowej, natomiast odlewane aluminiowe stopnie boczne i odsłonięte podwójne przednie haki holownicze stanowią uzupełnienie stylizacji, podkreślającej przeznaczenie modelu

Siedzenia i podłogę Rangera Tremora wyposażono w wodoodporne, łatwe do utrzymania w czystości winylowe obicia. Opcjonalny, wstępnie okablowany zestaw górnych przełączników oferuje sześć wejść dla wyciągarek, listew oświetleniowych LED i innych akcesoriów, które można zamówić u dealera Forda.

Obie wersje wyposażono ponadto w dodatkowe systemy terenowe, takie jak Trail Turn Assist, który, gdy trzeba pokonać ciasne zakręty, przyhamowuje odpowiednie koła zmniejszając promień skrętu nawet o 25 proc. Natomiast Trail Control działa podobnie jak tempomat – kierowca może określić dowolną prędkość do 32 km/h, a pojazd automatycznie przejmuje kontrolę nad przyspieszeniem i hamowaniem. Na liście pojawił się również tryb Rock Crawl – dostraja on reakcję przepustnicy, kontrolę trakcji i charakterystykę zmian biegów dla uzyskania optymalnej, niskiej prędkości i kontrolowanego pełzania na nierównych, skalistych odcinkach

The next-generation and next-level Ford Ranger Raptor has arrived. Built to dominate in the desert, master the mountains and rule everywhere in between, the second-generation Ranger Raptor raises the off-road performance bar as a pick-up built for true enthusiasts. LICENSE EXPIRES: In perpetuity. LICENSE BY: IMG. LICENSE SCOPE: A – Earned editorial, press releases, press kits, B – All non-broadcast digital and online media. REGION: EU. COPYRIGHT AND IMAGE RIGHTS: This content is solely for editorial use and for providing individual users with information. Any storage in databases, or any distribution to third parties within the scope of commercial use, or for commercial use is permitted with written consent from Ford of Europe GmbH only.

Ranger Wildtrak X oraz Tremor jest oferowany z silnikiem 2.0 EcoBlue o mocy 205 KM oraz z automatyczną skrzynią biegów o 10 przełożeniach.

Na osobną uwagę zasługuje Ford Ranger Raptor. Ten wyczynowy pickup został przygotowany przez Ford Perfomance i łączy w sobie surową moc z wysoką wytrzymałością oraz niebywałymi możliwościami jazdy w terenie. Samochód oferowany jest z silnikiem 2.0 EcoBlue 205KM lub 3.0 EcoBoost 292KM. Napęd przekazywany jest przez automatyczna skrzynię biegów o 10 przełożeniach.

Nowy Ranger Raptor w odmianie z silnikiem benzynowym otrzymał przekonstruowane zawieszenie, które w pełni wykorzystuje możliwości amortyzatorów FOX® z zaworem Live Valve. Amortyzatory zostały dopracowane w celu uzyskania lepszego komfortu na drodze i wyższej skuteczności w terenie, zarówno przy dużych, jak i małych prędkościach jazdy. Odmiana z silnikiem EcoBoost posiada amortyzatory Fox PSD o stopniu tłumienia zależnym od pozycji amortyzatora.

Samochód został dodatkowo wyposażony w solidne osłony podwozia. Przednia płyta ma grubość 2,3 milimetra i wykonano ją z wysokowytrzymałej stali. Chroni ona chłodnicę, układ kierowniczy, miskę olejową i przedni mechanizm różnicowy.

Dodatkowo na liście wyposażenia można znaleźć podwójne haki holownicze z przodu i z tyłu. Ich konstrukcja zapewnia dostęp do jednego z haków, jeśli dostęp do drugiego jest utrudniony, a także umożliwia użycie pasów podczas odzyskiwania pojazdu w głębokim piasku lub gęstym błocie.

Nowy Ranger Raptor otrzymał zaawansowany system stałego napędu na cztery koła z 10-stopniową automatyczną skrzynię biegów oraz elektroniczną blokadę tylnego mechanizmu różnicowego. W odmianie z silnikiem benzynowym układ ma dodatkowo blokowany mechanizm różnicowy z przodu. Auto oferuje aż siedem trybów jazdy – w tym trzy drogowe oraz cztery terenowe.

Ford Bronco – amerykańska ikona off-roadu

Oferowany na polskim rynku Ford Bronco znany jest ze swojej wytrzymałości oraz zdolności pokonywania najtrudniejszych przeszkód terenowych. Odmiana Badlands to wersja przeznaczona do jazdy po bezdrożach dla kierowców nie uznających żadnych kompromisów, wyposażona w szereg rozwiązań czyniących z tego modelu prawdziwą terenówkę.

Pod poszyciem Bronco kryje się podwozie wykonane ze stali o podwyższonej wytrzymałości, z siedmioma poprzecznymi elementami konstrukcyjnymi, które zapewniają wytrzymałość, a także nie ograniczają sporego skoku zawieszenia, zapewniając spektakularne możliwości jazdy w terenie.

Wersja Badlands wyposażona jest w zawieszenie HOSS 2.0 z amortyzatorami Bilstein z funkcją wykrywania położenia oraz dodatkowym zbiornikiem oleju, który sprawdza się podczas jazdy w najtrudniejszym terenie. Dodatkowo przedni stabilizator przechyłów ma funkcję rozłączania, która umożliwia uzyskanie najlepszej przyczepności do podłoża nawet wtedy, gdy koła znajdują się na skrajnie różnych wysokościach.

Nowy Ford Bronco został wyposażony w inteligentny napęd 4×4. Amerykańska terenówka oferuje również zestaw systemów terenowych, które wspomagają kierowcę podczas jazdy w trudnym terenie. Nowy Ford Bronco umożliwia ponadto pokonanie rzecznych brodów o głębokości do 800 mm.

Ford od dziesięcioleci pozostaje liderem w dziedzinie napędów 4×4, oferując innowacyjne rozwiązania, które sprawdzają się w najtrudniejszych warunkach terenowych. Modele takie jak Bronco, Ranger i Raptor są doskonałymi przykładami zaangażowania marki w dostarczanie niezawodnych i wszechstronnych pojazdów. Dzięki stałemu rozwojowi technologii 4×4, Ford kontynuuje tradycję doskonałości, zaspokajając potrzeby zarówno profesjonalistów, jak i entuzjastów off-roadu.

 

 

Źródło: Ford Polska

TAG: Bronco, Ford, Ford Ranger Raptor, Ford Ranger Tremor, Ford Ranger Wildtrak X, off-road, Ranger, Ranger Raptor, Tremor, Wildtrak X

Co możesz jeszcze przeczytać

Truck Story: historia Iveco | Na Osi 1112
Największe zlecenie w historii MAN TGE
Truck Story: kilka słów o tuningu [Na Osi 1025]
Truck Story: kilka słów o tuningu [Na Osi 1025]

Najczęściej czytane

  • Eurowag Prime przekracza setkę: dynamiczny rozwój sieci stacji premium w Europie

    Eurowag powiększył swoją sieć stacji premium o ...
  • Iveco Massif i kilka spostrzeżeń na temat ADR | ZAJAWKA Na Osi 1135

    W 1135 odcinku Na Osi Iveco Massif i kilka spos...
  • Bardzo lekki autotransporter i 60-metrowa pompa do betonu | Na Osi ODCINEK 1134

    Bardzo lekki autotransporter polskiej marki, sz...
  • IVECO nadaje tempo zrównoważonym wyścigom ciężarówek w mistrzostwach Goodyear FIA European Truck Racing Championship 2025 dzięki przełomowemu ePaceTruck

    Jako oficjalny partner Goodyear FIA European Tr...
  • Wymiana prawa jazdy kierowców z krajów trzecich pod lupą ITD

    W czasie kontroli drogowej pokazanie prawa jazd...

Archiwum

  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP