NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • All
  • eMAN’y w Berlinie

eMAN’y w Berlinie

środa, 17 marzec 2021 / Opublikowane w All, GŁÓWNA, NEWS

eMAN’y w Berlinie


MAN Truck & Bus dostarczył elektryczne modele TGM i wspólnie z kilkoma partnerami prowadzi w Berlinie program badawczy pod nazwą „Zeroemisyjne Dostawy – Berlin” („ZeroEmissionDeliveries – Berlin“). Badania realizowane są przez ekologiczne stowarzyszenie Transport & Environment. Na konkretnym przykładzie REWE Group, przeanalizuje się możliwość przestawienia regionalnego transportu dostawczego na pojazdy elektryczne i odpowie na pytania co można zdziałać już dziś, co możliwe będzie wkrótce, a o czym należy pamiętać w bardziej odległej perspektywie.

Zastąpienie tradycyjnych flot pojazdami z napędem elektrycznym jest procesem złożonym.Wymaga powstania nowej infrastruktury ładowania oraz odpowiedniego dostosowania sieci elektrycznych i trybu pracy. Wraz z zespołem ekspertów MAN Transport Solutions, producent MAN już od 2018 roku wspiera swoich klientów przy wymianie floty na pojazdy elektryczne.

Wraz z rozwojem napędu elektrycznego pojawiają się nowe możliwości. Jedną z nich jest realizacja dostaw w centrach miast poza godzinami szczytu, przy użyciu pojazdów z napędem elektrycznym, które generują mniej hałasu. W tym zakresie firma MAN współpracowała już w ramach projektu EIT Urban Mobility ZEUS.

Rozpoczęty przez Transport & Environment program ma na celu zbadanie możliwości elektryfikacji na konkretnym przykładzie. Trzon projektu tworzą T&E, REWE Group, MAN Truck & Bus i Instytut Fraunhofer ISI zajmujący się badaniem systemów i rozwiązań innowacyjnych (Fraunhofer-Institut für System- und Innovationsforschung), który będzie realizował badanie. Pozostałymi partnerami uczestniczącymi w projekcie są: Stromnetz Berlin, Allego i Compleo.

„Wspólny projekt jest ważnym krokiem w kierunku wprowadzenia pojazdów elektrycznych do transportu dostawczego. Po licznych ‚projektach i „mapach drogowych” nadszedł już czas, aby przedstawić przedsiębiorstwom jasny obraz sytuacji. Przy pomocy Instytutu Fraunhofer ISI staramy się ustalić, jakie możliwości istnieją już dziś, a jakie działania muszą być podjęte przez polityków, operatorów infrastruktury i producentów pojazdów, aby elektryfikacja flot pojazdów dostawczych w dużych miastach mogła ruszyć z miejsca“, wyjaśnia Jekaterina Boening, Senior Policy Manager w T&E Germany.

MAN eTGM

Badanie skupi się na należących do Grupy REWE centrach logistycznych Oranienburg i Alt-Mariendorf. Szczegółowej analizie poddane zostaną trasy zaopatrzenia ponad 250 marketów w Berlinie i jego okolicach.

„Przy zaopatrywaniu naszych supermarketów w Berlinie i w okolicy wszystko ściśle się zazębia. Niezawodny napęd naszej floty pojazdów dostawczych odgrywa tu kluczową rolę. Dotychczas dzięki poprawie techniki jazdy i optymalizacji planów tras udało nam się znacznie ograniczyć zużycie paliwa. Jesteśmy bardzo zainteresowani innowacyjnymi rozwiązaniami zapewniającymi poszanowanie surowców i dlatego z przyjemnością angażujemy się w ten projekt“, mówi Torsten Prag, kierownik działu REWE Ost.

Wyniki badania mają przynieść, m.in. odpowiedzi na pytania:

  • Jakie pojazdy są potrzebne?

  • Jak wygląda optymalny plan tras dla pojazdu elektrycznego?

  • Jak można stworzyć sprawny mix obejmujący infrastrukturę prywatną i publiczną?

  • Jakie wymagania wynikają z tego dla sieci rozdzielczej i wytwórców energii?

Spodziewane są na jesieni tego roku.

 

źródło: MAN Truck & Bus

 

TAG: badanie berlin, Berlin, elektryczny man, etgm, MAN, MAN eTGM, MAN Truck Bus, rewe, rewe group, tgm, ZeroEmissionDeliveries, Zeroemisyjne dostawy

Co możesz jeszcze przeczytać

Pick-upy Forda serii F niepokonane od 47 lat w rankingu najchętniej kupowanych ciężarówek w Ameryce
Fabryka Mack | Na Osi 1078
Międzybranżowa współpraca dla zelektryfikowanego ciężkiego transportu
Międzybranżowa współpraca dla zelektryfikowanego ciężkiego transportu

Najczęściej czytane

  • Eurowag Prime przekracza setkę: dynamiczny rozwój sieci stacji premium w Europie

    Eurowag powiększył swoją sieć stacji premium o ...
  • Iveco Massif i kilka spostrzeżeń na temat ADR | ZAJAWKA Na Osi 1135

    W 1135 odcinku Na Osi Iveco Massif i kilka spos...
  • Bardzo lekki autotransporter i 60-metrowa pompa do betonu | Na Osi ODCINEK 1134

    Bardzo lekki autotransporter polskiej marki, sz...
  • IVECO nadaje tempo zrównoważonym wyścigom ciężarówek w mistrzostwach Goodyear FIA European Truck Racing Championship 2025 dzięki przełomowemu ePaceTruck

    Jako oficjalny partner Goodyear FIA European Tr...
  • Wymiana prawa jazdy kierowców z krajów trzecich pod lupą ITD

    W czasie kontroli drogowej pokazanie prawa jazd...

Archiwum

  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP