NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • Elektryczny samochód ciężarowy Volvo o dużej ładowności zostaje wystawiony na próbę: wyróżnia się zarówno zasięgiem, jak i wydajnością energetyczną

Elektryczny samochód ciężarowy Volvo o dużej ładowności zostaje wystawiony na próbę: wyróżnia się zarówno zasięgiem, jak i wydajnością energetyczną

wtorek, 04 styczeń 2022 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, All, GŁÓWNA, NEWS, PRZEWOŹNIK

Elektryczny samochód ciężarowy Volvo o dużej ładowności zostaje wystawiony na próbę: wyróżnia się zarówno zasięgiem, jak i wydajnością energetyczną

Elektryczny samochód ciężarowy Volvo o dużej ładowności zostaje wystawiony na próbę: wyróżnia się zarówno zasięgiem, jak i wydajnością energetyczną

W Niemczech przeprowadzono właśnie pierwszy niezależny test efektywności energetycznej w pełni obciążonym samochodem ciężarowym Volvo o dużej ładowności. Pojazd przekroczył swój oficjalny zasięg i zużył o 50% mniej energii niż jego odpowiednik z silnikiem Diesla.

Testowanym samochodem ciężarowym było Volvo FH Electric, pojazd wyróżniający się zerową emisją spalin, o mocy ciągłej 490 kW i masie całkowitej 40 ton. Niemiecki dziennikarz motoryzacyjny, Jan Burgdorf, przetestował samochód na znanej, 343-kilometrowej trasie Green Truck, która obejmuje autostrady, pagórkowate tereny i ciaśniejsze drogi, wykorzystywane do testowania samochodów ciężarowych różnych producentów w zmiennych warunkach.

„Muszę powiedzieć, że pojazd ten jest równie zwrotny, a nawet bardziej zwrotny niż ciężarówka z silnikiem Diesla. Kierowcy będą bardzo zaskoczeni, jak łatwo się nim jeździ, jaki jest cichy i jak dobrze reaguje. Nie wyczuwa się w nim żadnych wibracji,” mówi Jan Burgdorf.

Elektryczny samochód ciężarowy Volvo o dużej ładowności zostaje wystawiony na próbę: wyróżnia się zarówno zasięgiem, jak i wydajnością energetyczną
Elektryczny samochód ciężarowy Volvo o dużej ładowności zostaje wystawiony na próbę: wyróżnia się zarówno zasięgiem, jak i wydajnością energetyczną

Volvo FH Electric, na całej trasie, utrzymywało średnią prędkość 80 km/h, co odpowiadało standardowemu Volvo FH wyposażonemu w silnik wysokoprężny i pakiet oszczędności paliwa I-Save. Przy zużyciu energii wynoszącym zaledwie 1,1 kWh/km, pojazd elektryczny uzyskał całkowity zasięg na poziomie 345 km, na jednym ładowaniu.

„Te wyniki pokazują, że można przejechać do 500 km w zwykły dzień pracy, z krótkim postojem na ładowanie, na przykład w porze obiadu,” wyjaśnia Tobias Bergman, dyrektor ds. testów prasowych w Volvo Trucks.

W teście Green Truck, Volvo FH Electric zużyło o 50% mniej energii niż Volvo FH z porównywalnym silnikiem wysokoprężnym.

Elektryczny samochód ciężarowy Volvo o dużej ładowności zostaje wystawiony na próbę: wyróżnia się zarówno zasięgiem, jak i wydajnością energetyczną
Elektryczny samochód ciężarowy Volvo o dużej ładowności zostaje wystawiony na próbę: wyróżnia się zarówno zasięgiem, jak i wydajnością energetyczną

„Elektryczny układ napędowy jest bardzo wydajny, dzięki czemu w pełni elektryczny samochód ciężarowy jest bardzo potężnym narzędziem do redukcji emisji CO2” – komentuje Tobias Bergman.

Celem Volvo Trucks jest, aby pojazdy elektryczne odpowiadały za połowę sprzedaży samochodów ciężarowych w 2030 r., tak aby w 2040 r. osiągnąć 100% redukcji emisji CO2 w przypadku nowych sprzedawanych samochodów ciężarowych.

„Mocno wspieramy postanowienia Paryskiego Porozumienia Klimatycznego i podejmujemy wszelkie działania zmierzające do radykalnego obniżenia emisji CO2 związanej z drogowym transportem towarowym. Uważam, że szeroka gama pojazdów elektrycznych, którą mamy już na rynku, jest tego wyraźnym dowodem” – podsumowuje Tobias Bergman.

Elektryczny samochód ciężarowy Volvo o dużej ładowności zostaje wystawiony na próbę: wyróżnia się zarówno zasięgiem, jak i wydajnością energetyczną

Fakty dotyczące testu prasowego oraz testowanego pojazdu ciężarowego

  • Masa całkowita zestawu: 40 ton
  • Średnia prędkość: 80 km/h
  • Zużycie energii: 1,1 kWh/km
  • Pojemność akumulatorów: 540 kWh
  • Moc wyjściowa: 490 kW mocy ciągłej
  • Długość trasy testu prasowego: 343 km
  • Zasięg na jednym ładowaniu: 345 km
  • Testowane Volvo FH Electric może przejechać do 500 km podczas normalnego dnia pracy, jeśli zostanie doładowane, na przykład, podczas przerwy obiadowej.

Fakty dotyczące elektrycznych samochodów ciężarowych Volvo:

  • Volvo Trucks ma w ofercie sześć całkowicie elektrycznych samochodów ciężarowych zaprojektowanych z myślą o realizacji szerokiej gamy różnych zadań transportowych.
  • Volvo FH, FM i FMX Electric to ciężkie samochody ciężarowe o całkowitej masie zestawu 44 ton. Sprzedaż w Europie trwa, a produkcja ruszy w drugiej połowie 2022 roku.
  • Produkcja seryjna w Europie Volvo FL i FE Electric do dystrybucji miejskiej i utylizacji odpadów rozpoczęła się w 2019 roku.
  • Produkcja Volvo VNR Electric dla Ameryki Północnej rozpoczęła się w 2020 r.

 

źródło: VOLVO Trucks Polska

TAG: elektryczna ciężarówka, elektryczne volvo, emisja CO2, emisja spalin, Green Truck, Jan Burgdorf, Paryskie Porozumienie Klimatyczne, redukcja emisji CO2, Tobias Bergman, Volvo, Volvo FH, Volvo FH Electric, Volvo Trucks, VOLVO TRUCKS POLSKA, zerowa emisja spalin

Co możesz jeszcze przeczytać

Co daje klauzula reprezentantów w OCPD? [Ekspert Na Osi radzi]
Drugie Mistrzostwa Mechaników na targach Poznań Motor Show [Na Osi]
Drugie Mistrzostwa Mechaników na targach Poznań Motor Show [Na Osi]
Umowa o pracę dla kierowcy

Najczęściej czytane

  • Bardzo lekki autotransporter i 60-metrowa pompa do betonu | Na Osi ODCINEK 1134

    Bardzo lekki autotransporter polskiej marki, sz...
  • IVECO nadaje tempo zrównoważonym wyścigom ciężarówek w mistrzostwach Goodyear FIA European Truck Racing Championship 2025 dzięki przełomowemu ePaceTruck

    Jako oficjalny partner Goodyear FIA European Tr...
  • Wymiana prawa jazdy kierowców z krajów trzecich pod lupą ITD

    W czasie kontroli drogowej pokazanie prawa jazd...
  • Trucker Club ODCINEK 11/2025

    W 11 odcinku Trucker Clubu 4 część relacji z Ma...
  • IVECO z sukcesem zakończyło testy półautonomicznych pojazdów ciężarowych we współpracy z partnerami Plus, DSV i dm-drogerie markt

    IVECO pomyślnie zakończyło testy swojej pionier...

Archiwum

  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP