NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • Elektryczne samochody ciężarowe Volvo testowane w ekstremalnych warunkach zimowych

Elektryczne samochody ciężarowe Volvo testowane w ekstremalnych warunkach zimowych

środa, 15 grudzień 2021 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, All, CIEKAWOSTKI, GŁÓWNA, NEWS

Elektryczne samochody ciężarowe Volvo testowane w ekstremalnych warunkach zimowych

Elektryczne samochody ciężarowe Volvo testowane w ekstremalnych warunkach zimowych

Wielu z nas tego doświadczyło – kiedy nadchodzi przenikliwy mróz nasze telefony komórkowe szybciej się rozładowują. A co z elektrycznymi pojazdami? Volvo Trucks przetestowało swoje elektryczne samochody ciężarowe w ekstremalnie niskich temperaturach, w pobliżu koła podbiegunowego. Wynik? Dodatkowa funkcja utrzymująca wydajność baterii, nawet gdy temperatura spada znacznie poniżej zera.

“Mamy Klientów na całym świecie, a nasze samochody ciężarowe muszą działać wszędzie, dlatego testy w trudnych warunkach klimatycznych są niezbędne, a nasza oferta pojazdów elektrycznych nie jest tutaj wyjątkiem” — mówi Jessica Sandström, starszy wiceprezes ds. zarządzania produktem w Volvo Trucks.

Co dzieje się z samochodem elektrycznym, gdy termometr wskazuje -25°C i wieje silny wiatr? Aby się tego dowiedzieć, Volvo Trucks przeprowadziło zimowe testy w dalekiej, północnej części Szwecji.

“Testując nasze pojazdy w terenie, w pobliżu koła podbiegunowego, w północnej Szwecji, oceniamy wszystkie nieprzewidywalne elementy tego klimatu” – kontynuuje Jessica Sandström. „Wiatr tworzy lód na pojeździe, co daje nam ogromne możliwości upewnienia się, że wszystko działa prawidłowo w ekstremalnych warunkach. Testy wykazały, że nasze samochody ciężarowe sprawdzają się bardzo dobrze w tych naprawdę trudnych i wymagających okolicznościach.”

Jessica Sandström

Jednym z namacalnych wyników testów zimowych jest wydajność funkcji o nazwie Ready to Run. Ta funkcja, jeśli jest taka potrzeba, przygotowuje pojazd do pracy, poprzez wstępne ogrzewanie lub, w przypadku pracy w bardzo ciepłe dni, poprzez chłodzenie akumulatorów i kabiny. Optymalna temperatura dla akumulatorów wynosi około +25°, a kierowca może łatwo uruchomić wstępne podgrzewanie lub wstępne schładzanie, zdalnie, za pomocą aplikacji.

Samochody elektryczne są ważną częścią planu służącego zmniejszeniu emisji CO2, ale jak dotąd stanowią tylko niewielki procent całego rynku samochodów ciężarowych. W tym roku do przewoźników w Europie dostarczono zaledwie kilkaset całkowicie elektrycznych pojazdów o dużej ładowności.

“Przewodzimy zmianom i zajmujemy wiodącą pozycję na europejskim rynku samochodów ciężarowych z napędem elektrycznym. Już dziś mamy w produkcji seryjnej samochody elektryczne i dostarczamy je Klientom w całej Europie i Ameryce Północnej. Naszym celem jest, aby do 2030 r. 50% naszej całkowitej sprzedaży samochodów ciężarowych stanowiły pojazdy elektryczne” – podsumowuje Jessica Sandström.

Funkcja Ready to Run będzie dostępna w Volvo FH, FM i FMX Electric, które są wykorzystywane do transportu regionalnego i do lekkich zastosowań w branży budowlanej.

Elektryczne samochody ciężarowe Volvo testowane w ekstremalnych warunkach zimowych

Fakty dotyczące elektrycznych samochodów ciężarowych Volvo:

  • Volvo Trucks ma w ofercie sześć całkowicie elektrycznych samochodów ciężarowych zaprojektowanych z myślą o realizacji szerokiej gamy różnych zadań transportowych.
  • Volvo FH, FM i FMX Electric to ciężkie samochody ciężarowe o całkowitej masie zestawu 44 ton. Sprzedaż w Europie trwa, a produkcja ruszy w drugiej połowie 2022 roku.
  • Produkcja seryjna w Europie Volvo FL i FE Electric do dystrybucji miejskiej i utylizacji odpadów rozpoczęła się w 2019 roku.
  • Produkcja Volvo VNR Electric dla Ameryki Północnej rozpoczęła się w 2020 r.

 

źródło: Volvo

TAG: CO2, elektryczna ciężarówka, elektryczne samochody ciężarowe, fh, fm, fmx, Jessica Sandström, Ready to Run, Volvo, Volvo FH, volvo fm, Volvo FMX, Volvo Trucks, zmniejszenie emisji CO2

Co możesz jeszcze przeczytać

nie zabijaj nie daj się zabić 19
Nie zabijaj, nie daj się zabić | 19/2021
Poważny wypadek na zupełnie nowej obwodnicy Niemodlina k. Opola [Na Osi 956]
Poważny wypadek na zupełnie nowej obwodnicy Niemodlina k. Opola [Na Osi 956]
DAF Trucks - DAF Connect
Nagrody dla polskich dealerów DAF – ESA Trucks Polska i DBK w europejskiej czołówce

Najczęściej czytane

  • Kolejne 10 nietypowych ciągników IVECO S-WAY trafiło do floty firmy LAUDE SMART INTERMODAL S.A.

    Zamówione przez firmę LAUDE SMART INTERMODAL S....
  • e-Robocze Show 1, oldtimery w zamku Moszna, PUT w Krzyżowej 4 [ZAJAWKA Na Osi 991]

    W sobotę w Na Osi: pierwsza część relacji z e-R...
  • ITD - konsekwencje podpisania protokołu bez zastrzeżeń [Ekspert Na Osi radzi]

    ITD – konsekwencje podpisania protokołu bez zastrzeżeń [Ekspert Na Osi radzi]

    Czy w przypadku kontroli przez ITD można złożyć...
  • Relacja z AgroTargów w Czarnkowie [Na Osi 990]

    Relacja z AgroTargów w Czarnkowie [Na Osi 990]

    Co oferowały firmy biorące udział w AgroTargac...
  • Relacja z IV zlotu Jelcza [Na Osi 990]

    Relacja z IV zlotu Jelcza [Na Osi 990]

    W tym roku skupiliśmy się na paru perełkach gos...

Archiwum

  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • EKSPERCI ODPOWIADAJĄ
  • GŁÓWNA
  • KALENDARZ ADWENTOWY
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP