Firma MAN Truck & Bus przygotowała dla swoich klientów kolejną wersję minibusa zbudowanego na bazie MAN TGE – nowy model TGE Coach. Poszerza on paletę pojazdów tej serii obejmującą dotychczas TGE Intercity przeznaczony do ruchu dalekobieżnego, TGE City obsługujący komunikację miejską i uniwersalny TGE Kombi. W ten sposób także w segmencie minibusów firma MAN oferuje pełną paletę pojazdów zaspokajając potrzeby wszystkich segmentów. Nowy MAN TGE Coach imponuje możliwością przewozu nawet 16 pasażerów, przestrzennością i wysokim komfortem. Dostępna jest także bezemisyjna wersja eTGE Combi z napędem elektrycznym
MAN Truck & Bus prezentuje na rok modelowy 2021 uzupełnioną i zróżnicowaną paletę minibusów. Rozpoczęty w 2018 r. program minibusów na bazie transportera MAN TGE spotkał się z dużym zainteresowaniem na rynku. W Europie sprzedano już ponad 500 pojazdów tego typu. Teraz program ten został uzupełniony o komfortowy model pojazdu turystycznego mogący pomieścić maksymalnie 16 pasażerów. Nowy TGE Combi w wersji z silnikiem Diesla lub z napędem elektrycznym eTGE Combi zapewnia wyjątkową elastyczność przy przewozie małych grup. TGE City przeznaczony jest przede wszystkim do obsługi transportu miejskiego. MAN TGE Intercity został pomyślany jako pojazd wahadłowy, wycieczkowy, dowożący gości do hotelu i jako uniwersalny pojazd wielofunkcyjny. Natomiast zaprezentowany ostatnio MAN TGE Coach idealnie zaspokaja wszystkie potrzeby w zakresie ruchu turystycznego. TGE Coach – nowy model minibusa skonstruowany na bazie długiego pojazdu skrzyniowego z wysokim dachem klasy M2 (długość 7,4 metra, wysokość 2,62 metra bez klimatyzacji). Dzięki bardzo dobrej wartości współczynnika oporu powietrza Cw wynoszącego 0,33, pojazd TGE Coach charakteryzuje się najniższym zużyciem paliwa na autostradzie, wyprzedzając konkurencję pod względem efektywności. Pojazdy tej serii wyposażono w największy czterocylindrowy silnik rzędowy z systemem wtrysku Common Rail i turbodoładowaniem Bi. Z tak nowoczesnym, sprawdzonym silnikiem dwulitrowym o mocy 177 KM (130 kW) i maksymalnym momencie obrotowym 410 Nm można wyruszyć nawet w Alpy. Opcjonalnie dostępna jest także precyzyjna, sześciostopniowa, manualna skrzynia biegów lub komfortowa, ośmiostopniowa skrzynia automatyczna – każde rozwiązanie znacznie ułatwia pracę kierowcy. Wytrzymały, elektroniczny układ hamowania z 16-calowymi tarczami hamulcowymi i wzmocnionymi stabilizatorami wraz z montowanymi seryjnie systemami wspomagania zapewnia maksymalne bezpieczeństwo podczas jazdy. Opcjonalnie dostępne resory pneumatyczne zwiększają komfort jazdy pasażerów do poziomu typowego dla dużych autokarów. Więcej na temat TGE Coach przeczytacie na łamach PT busa.
źródło: Polski Traker