Daimler Truck Polska i GT Trailers zrealizowały wspólny projekt, którego efektem jest topowy dystrybucyjny pojazd eActros 400. Ciężarówka jest jednym z elektrycznych samochodów demonstracyjnych przeznaczonych do testów u klientów oraz do prezentacji podczas eventów branżowych.
17 maja w siedzibie firmy GT Trailers w Kurzniach odbyło się uroczyste przekazanie nowego pojazdu demonstracyjnego we flocie Daimler Truck Polska, zabudowanego na podwoziu eActrosa 400. Wyposażony w cztery pakiety baterii oraz nowoczesną, aerodynamiczną zabudowę kontenerową eActros 400 to pojazd ciężarowy zaprojektowany do dystrybucji na średnich i krótkich trasach, przede wszystkim w miastach. Jego zasięg, ok. 350 km pozwala swobodnie realizować większość zadań tego typu bez konieczności doładowywania w ciągu dnia pracy.
Jesteśmy na początku transformacji w Polsce i jako Daimler Truck Polska mocno angażujemy się w proces wdrażania elektrycznych samochodów ciężarowych na naszym rynku – mówi Piotrek Urban, dyrektor sprzedaży i marketingu Daimler Truck Polska. – Kiedy przygotowywaliśmy w ubiegłym roku premierę naszych pojazdów z napędem bateryjnym, jednym z aspektów, które musieliśmy rozważyć, była kwestia, do jakiego segmentu klientów przede wszystkim chcemy dotrzeć. Branża dystrybucyjna, operująca przede wszystkim w miastach, na średnich i krótkich dystansach, była naturalnym i rozsądnym wyborem. Zdecydowaliśmy się przygotować do testów i prezentacji wzorcowy samochód ciężarowy na bazie eActrosa 400, który pod każdym względem – zarówno jako podwozie, jak i zabudowa – spełni wszelkie oczekiwania klientów tego sektora. Chcieliśmy stworzyć pojazd premium od A do Z i dlatego od początku postawiliśmy na współpracę przy tym projekcie z naszym wieloletnim partnerem, firmą GT Trailers.
Jeden z najnowocześniejszych polskich producentów zabudów, naczep i pojazdów specjalnych, rodzinne przedsiębiorstwo GT Trailers, od wielu lat współpracuje z marką Mercedes-Benz Trucks. Innowacyjne rozwiązania firmy o 35-letniej historii doceniają liczni klienci Daimler Truck Polska.
Rozpoczynając ten nowy rozdział w transporcie, chcieliśmy od razu postawić na najwyższej klasy profesjonalistów, a jakość produktów GT Trailers jest doskonale znana i nam, i naszym klientom – mówi Przemysław Rajewski, prezes Daimler Truck Polska. – Wiedzieliśmy też, że podobnie jak my, firma ta jest mocno zaangażowana w temat elektromobilności i gotowa, by podjąć takie wyzwanie.
Swój pierwszy elektryczny pojazd ciężarowy GT Trailers zbudowała już w 2021 roku.
To był prostszy projekt, ale kiedy Daimler Truck Polska zaproponował nam współpracę przy tym pojeździe, nie wahaliśmy się ani chwili – mówi Agata Duliniec, prezes zarządu GT Trailers. – Wiedzieliśmy, że jesteśmy do tego zadania dobrze przygotowani, między innymi dzięki profesjonalnym szkoleniom producenta dla naszych pracowników. Poza tym nasze dotychczasowe doświadczenia z Mercedesem potwierdziły się także w przypadku eActrosa: wytyczne były bardzo jasne i precyzyjne, dlatego realizacja projektu przebiegła bardzo sprawnie i bez zakłóceń. Ten pojazd jest świetnie przygotowany do współpracy z firmami zabudowującymi.
Pierwszy w Polsce eActros 400 o DMC 19 ton może przewieźć 16 europalet. Ich załadunek ułatwia winda załadowcza marki Bär Cargolift. Opływowy kształt zabudowy ze spoilerami dachowymi i bocznymi sprzyja większej wydajności pojazdu wyposażonego w baterie o łącznej pojemności 448 kWh. Brak tylnych drzwi, które zastępuje składana burta załadowcza dodatkowo odciąża zabudowę.
Czas realizacji tego projektu nie odbiegał od standardowego, choć wymagał on nieco innej logistyki ze względów bezpieczeństwa – mówi Agata Duliniec. – Podczas całego procesu pojazd musiał być unieruchomiony. Musieliśmy więc dostarczyć wszystkie potrzebne części, materiały i urządzenia w jedno miejsce. Praca z takim pojazdem dodatkowo zwiększa świadomość pracowników, jeśli chodzi o bezpieczeństwo, dlatego jest to dla nas cenne doświadczenie.
Wyzwania, jakie niesie ze sobą transformacja, to temat, któremu branża transportowa przygląda się ogromną uwagą. – Oczywiste jest, że potrzebujemy nie tylko wydajnych, funkcjonalnych pojazdów, ale także infrastruktury oraz rozwiązań, które zapewnią parytet kosztów – mówi Piotrek Urban.
Dla nas jednak ważne na tym etapie jest zapewnienie klientom możliwości sprawdzenia w praktyce najlepszych dostępnych rozwiązań, a do tego potrzebujemy zaangażowanych i profesjonalnych partnerów. Współpraca z firmą GT Trailers to wzorcowy przykład takiej współpracy, a eActros 400 jest dopracowanym w najdrobniejszych szczegółach pojazdem, który pozwoli przekonać się naszym klientom o potencjale rozpoczynającej się transformacji.
Źródło: Daimler Truck Polska