NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • eActros 400: profesjonalista w każdym detalu

eActros 400: profesjonalista w każdym detalu

piątek, 24 maj 2024 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, All, GŁÓWNA, NEWS

eActros 400: profesjonalista w każdym detalu

Daimler Truck Polska i GT Trailers zrealizowały wspólny projekt, którego efektem jest topowy dystrybucyjny pojazd eActros 400. Ciężarówka jest jednym z elektrycznych samochodów demonstracyjnych przeznaczonych do testów  u klientów oraz do prezentacji podczas eventów branżowych.

17 maja w siedzibie firmy GT Trailers w Kurzniach odbyło się uroczyste przekazanie nowego pojazdu demonstracyjnego we flocie Daimler Truck Polska, zabudowanego na podwoziu eActrosa 400. Wyposażony w cztery pakiety baterii oraz nowoczesną, aerodynamiczną zabudowę kontenerową eActros 400 to pojazd ciężarowy zaprojektowany do dystrybucji na średnich  i krótkich trasach, przede wszystkim w miastach. Jego zasięg, ok. 350 km pozwala swobodnie realizować większość zadań tego typu bez konieczności doładowywania w ciągu dnia pracy.

Jesteśmy na początku transformacji  w Polsce i jako Daimler Truck Polska mocno angażujemy się w proces wdrażania elektrycznych samochodów ciężarowych na naszym rynku – mówi Piotrek Urban, dyrektor sprzedaży i marketingu Daimler Truck Polska. – Kiedy przygotowywaliśmy w ubiegłym roku premierę naszych pojazdów z napędem bateryjnym, jednym z aspektów, które musieliśmy rozważyć, była kwestia, do jakiego segmentu klientów przede wszystkim chcemy dotrzeć. Branża dystrybucyjna, operująca przede wszystkim w miastach, na średnich i krótkich dystansach, była naturalnym i rozsądnym wyborem. Zdecydowaliśmy się przygotować do testów i prezentacji wzorcowy samochód ciężarowy na bazie eActrosa 400, który pod każdym względem – zarówno jako podwozie, jak  i zabudowa – spełni wszelkie oczekiwania klientów tego sektora. Chcieliśmy stworzyć pojazd premium od A do Z i dlatego od początku postawiliśmy na współpracę przy tym projekcie z naszym wieloletnim partnerem, firmą GT Trailers.  

Jeden z najnowocześniejszych polskich producentów zabudów, naczep  i pojazdów specjalnych, rodzinne przedsiębiorstwo GT Trailers, od wielu lat współpracuje z marką Mercedes-Benz Trucks. Innowacyjne rozwiązania firmy o 35-letniej historii doceniają liczni klienci Daimler Truck Polska.

Rozpoczynając ten nowy rozdział w transporcie, chcieliśmy od razu postawić na najwyższej klasy profesjonalistów, a jakość produktów GT Trailers jest doskonale znana i nam, i naszym klientom – mówi Przemysław Rajewski, prezes Daimler Truck Polska. – Wiedzieliśmy też, że podobnie jak my, firma ta jest mocno zaangażowana w temat elektromobilności i gotowa, by podjąć takie wyzwanie.

Swój pierwszy elektryczny pojazd ciężarowy GT Trailers zbudowała już w 2021 roku.

To był prostszy projekt, ale kiedy Daimler Truck Polska zaproponował nam współpracę przy tym pojeździe, nie wahaliśmy się ani chwili – mówi Agata Duliniec, prezes zarządu GT Trailers. – Wiedzieliśmy, że jesteśmy do tego zadania dobrze przygotowani, między innymi dzięki profesjonalnym szkoleniom producenta dla naszych pracowników. Poza tym nasze dotychczasowe doświadczenia z Mercedesem potwierdziły się także  w przypadku eActrosa: wytyczne były bardzo jasne i precyzyjne, dlatego realizacja projektu przebiegła bardzo sprawnie i bez zakłóceń. Ten pojazd jest świetnie przygotowany do współpracy z firmami zabudowującymi. 

Pierwszy w Polsce eActros 400 o DMC 19 ton może przewieźć 16 europalet. Ich załadunek ułatwia winda załadowcza marki Bär Cargolift. Opływowy kształt zabudowy ze spoilerami dachowymi i bocznymi sprzyja większej wydajności pojazdu wyposażonego w baterie o łącznej pojemności 448 kWh. Brak tylnych drzwi, które zastępuje składana burta załadowcza dodatkowo odciąża zabudowę.

Czas realizacji tego projektu nie odbiegał od standardowego, choć wymagał on nieco innej logistyki ze względów bezpieczeństwa – mówi Agata Duliniec. – Podczas całego procesu pojazd musiał być unieruchomiony. Musieliśmy więc dostarczyć wszystkie potrzebne części, materiały i urządzenia w jedno miejsce. Praca z takim pojazdem dodatkowo zwiększa świadomość pracowników, jeśli chodzi o bezpieczeństwo, dlatego jest to dla nas cenne doświadczenie.

Wyzwania, jakie niesie ze sobą transformacja, to temat, któremu branża transportowa przygląda się ogromną uwagą. – Oczywiste jest, że potrzebujemy nie tylko wydajnych, funkcjonalnych pojazdów, ale także infrastruktury oraz rozwiązań, które zapewnią parytet kosztów – mówi Piotrek Urban.

Dla nas jednak ważne na tym etapie jest zapewnienie klientom możliwości sprawdzenia w praktyce najlepszych dostępnych rozwiązań, a do tego potrzebujemy zaangażowanych i profesjonalnych partnerów. Współpraca z firmą GT Trailers to wzorcowy przykład takiej współpracy,  a eActros 400 jest dopracowanym w najdrobniejszych szczegółach pojazdem, który pozwoli przekonać się naszym klientom o potencjale rozpoczynającej się transformacji.

 

Źródło: Daimler Truck Polska

TAG: Daimler Truck Polska, eActros, eActros 400, elektromobilność, elektryczny actros, GT Trailers

Co możesz jeszcze przeczytać

Wmurowanie kamienia węgielnego pod budowę nowej siedziby i serwisu Renault Trucks Polska w Tłustem
Jak prawidłowo skorzystać z czasu przewidzianego na wjazd i zjazd z promu? | Na Osi 1131
ZWIASTUN
Na Osi 1036 premiera w środę 28.06.2023 o 22:00 na Motowizji!

Najczęściej czytane

  • Bardzo lekki autotransporter i 60-metrowa pompa do betonu | Na Osi ODCINEK 1134

    Bardzo lekki autotransporter polskiej marki, sz...
  • IVECO nadaje tempo zrównoważonym wyścigom ciężarówek w mistrzostwach Goodyear FIA European Truck Racing Championship 2025 dzięki przełomowemu ePaceTruck

    Jako oficjalny partner Goodyear FIA European Tr...
  • Wymiana prawa jazdy kierowców z krajów trzecich pod lupą ITD

    W czasie kontroli drogowej pokazanie prawa jazd...
  • Trucker Club ODCINEK 11/2025

    W 11 odcinku Trucker Clubu 4 część relacji z Ma...
  • IVECO z sukcesem zakończyło testy półautonomicznych pojazdów ciężarowych we współpracy z partnerami Plus, DSV i dm-drogerie markt

    IVECO pomyślnie zakończyło testy swojej pionier...

Archiwum

  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP