NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • Do 10% oszczędności paliwa dzięki silnikom Renault Trucks nowej generacji

Do 10% oszczędności paliwa dzięki silnikom Renault Trucks nowej generacji

wtorek, 23 Listopad 2021 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, All, CIEKAWOSTKI, GŁÓWNA, NEWS

Do 10% oszczędności paliwa dzięki silnikom Renault Trucks nowej generacji

Do 10% oszczędności paliwa dzięki silnikom Renault Trucks nowej generacji

Renault Trucks staje naprzeciw wyzwaniu zmierzającemu do redukcji emisji CO2 oraz zużycia paliwa. Producent będzie wyposażać swoje pojazdy gam T, T High, C i K w nowe silniki DE11 i DE13. Wspomagane nowymi zaawansowanymi technologiami takimi jak „Turbo Compound” czy specjalnie dedykowane usługi pozwalające osiągnąć do 10% oszczędności paliwa.

W 2021 roku Renault Trucks wprowadziło wiele ważnych zmian w gamach T, T High, C i K w zakresie komfortu jazdy i życia na pokładzie. Producent kontynuuje prace nad rozwojem produktu wprowadzając ulepszone 11 i 13 litrowe silniki DE11 / DE13 Euro VI Step E. W połączeniu z nowymi technologiami i usługami mogą dostarczyć do 10% oszczędności w porównaniu do poprzednich wariantów jednostek napędowych.

Zoptymalizowana wydajność nowych silników DE11 i DE13

Optymalizacji procesu spalania mieszanki w komorze służy opatentowane rozwiązanie tłoków z pofalowanymi denkami („Wave Piston Technology”). Poprzez lepsze ukierunkowanie czoła płomienia w komorze spalania, wzrasta stopień wykorzystania dostępnego tlenu i tym samym wydajności całego procesu. Dodatkowo zastosowano nowy typ, wykonanych z wyższą dokładnością wtryskiwaczy, których parametry techniczne wspierają ulepszone warunki spalania mieszanki.

Celem dalszego podniesienia sprawności silników, Renault Trucks skupiło się także nad redukcją strat pochodzących z tarcia wewnętrznego: korbowody, tłoki oraz wał korbowy zostały poddane optymalizacji. W turbosprężarce zastosowano łożyska kulkowe, co pozwoliło skrócić czas jej reakcji, a pompa oleju została wzbogacona o system zmiennego wydatku przepływu.

Ostatnią, lecz niemniej ważną zmianą jest dalsze ulepszenie układu obróbki spalin oraz zastosowanie nowej kasety sterującej silnika.

Renault Trucks_DE13TC_Turbo Compound_01

Technologia „Turbo Compound” zapewniająca wyższy moment obrotowy i lepszą wydajność paliwową silnika

Pojazdy Renault Trucks T, T High i C będą dostępne z silnikami DE13 TC wzbogacone o system Turbo Compound. Układ gwarantuje wysokie oszczędności paliwa bez najmniejszego pogorszenia parametrów jezdnych czy średniej prędkości.

Dodatkowa turbina umieszczona po stronie wylotowej sprężarki zamienia pozostałą (niewykorzystaną) energię gazów spalinowych w mechaniczną i przekazuje ją na wał korbowy, podnosząc dostępny moment obrotowy silnika.

Tym samym „Turbo Compound” zwiększa dostępną wartość momentu przy niższych prędkościach obrotowych jednostki napędowej. Podczas autostradowych podjazdów pod wzniesienia, na tempomacie, pojazd łatwiej utrzyma jednostajną prędkość bez konieczności redukcji biegu.

Nowa generacja skrzyń biegów pracuje wydajniej!

Pojazdy zostały również wyposażone w nową wersję skrzyń Optidriver. Zmiany dotyczą bardziej wydajnej kasety sterującej z ulepszonym oprogramowaniem oraz zespołu siłowników, który skraca czas samej zmiany przełożenia.

Renault Trucks_DE13TC_Turbo Compound_02

Zaawansowane oprogramowanie oraz nowe, dedykowane usługi obniżające zużycie paliwa oraz zwiększające poziom kontroli pojazdu

Kolejne oszczędności są wynikiem wprowadzenia systemu Smart Torque Control, który wydłuża czas pracy silnika w zakresie zielonego pola i maksymalnej wydajności. Ta funkcjonalność również nie ma żadnego negatywnego wpływu na osiągi.

Renault Trucks kontynuuje także prace nad rozwojem tempomatu topograficznego Optivision. System korzystając z danych o ukształtowaniu terenu optymalizuje zmiany biegów i technikę jazdy racjonalnej pomagając obniżyć zużycie paliwa.

Producent oferuje dodatkowo wiele rozwiązań wspierających firmy transportowe w obniżaniu zużycia paliwa i emisji CO2. System telematyczny Optifleet (subskrypcja „Check”) zbiera dane o technice i stylu jazdy pozwalając określić obszary wymagające wsparcia. Renault Trucks może pochwalić się kompletnym i rozbudowanym programem szkoleń z zakresu jazdy racjonalnej, pozwalającym utrzymać zużycie paliwa na bardzo satysfakcjonującym poziomie.

 

źródło: Renault Trucks

TAG: CO2, eisja spalin, Nowa generacja skrzyń biegów, nowa wersja skrzyń Optidriver, nowy silnik DE11, nowy silnik DE13, Optidriver, Optifleet, Renault, Renault Trucks, Renault Trucks C, Renault Trucks T, Renault Trucks T High, skrzynie Optidriver, Smart Torque Control, system Optifleet, system Smart Torque Control, system telematyczny Optifleet, Technologia „Turbo Compound”, Turbo Compound, ulepszone 11 i 13 litrowe silniki DE11 / DE13 Euro VI Step E, Wave Piston Technology

Co możesz jeszcze przeczytać

Zaproszenie naczepomania zmiana email 16_06[2]
IV edycja Naczepomanii!
Scania dekarbonizuje swój łańcuch dostaw do 2030 roku
Tuningowane wnętrza ciężarówek z Master Trucka [Na Osi 998]
Tuningowane wnętrza ciężarówek z Master Trucka [Na Osi 998]

Najczęściej czytane

  • Bardzo lekki autotransporter i 60-metrowa pompa do betonu | Na Osi ODCINEK 1134

    Bardzo lekki autotransporter polskiej marki, sz...
  • IVECO nadaje tempo zrównoważonym wyścigom ciężarówek w mistrzostwach Goodyear FIA European Truck Racing Championship 2025 dzięki przełomowemu ePaceTruck

    Jako oficjalny partner Goodyear FIA European Tr...
  • Wymiana prawa jazdy kierowców z krajów trzecich pod lupą ITD

    W czasie kontroli drogowej pokazanie prawa jazd...
  • Trucker Club ODCINEK 11/2025

    W 11 odcinku Trucker Clubu 4 część relacji z Ma...
  • IVECO z sukcesem zakończyło testy półautonomicznych pojazdów ciężarowych we współpracy z partnerami Plus, DSV i dm-drogerie markt

    IVECO pomyślnie zakończyło testy swojej pionier...

Archiwum

  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP